Skip to main content
Gister een abonnement afgesloten om ook in buitenland te kunnen internetten (kan niet met prepaid). Is nu ingegaan en in de app wordt meteen een bedrag van ruim 30 euro buiten de bundel genoemd! Dat is schrikken. Snap ook niet waar dit vandaan komt, want in ons huisje is WiFi en we zijn sinds de afsluiting van het contract helemaal niet naar buiten geweest. Waar komt dit bedrag ineens vandaan? En klopt het dat internet in het buitenland buiten de bundel gaat?!? Dan had ik dus geen bundel van 1000mb hoeven afsluiten... Betaal ik dubbel...

Ik snap er niets van en ben bang dat dit me veel geld gaat kosten. Graag uitleg!
Hier worden al je vragen beantwoord:

https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/internet-in-het-buitenland-184
Die pagina ken ik, maar ik snap er nog steeds niets van.

In het buitenland betaal je dus alle mb's buiten je bundel? Dan had ik beter een kleinere bundel kunnen nemen, want dan heb ik hier niets aan 1000mb. Nu betaal ik voor de bundel (die ik niet kan gebruiken) én buiten de bundel voor het internet ☹️

En belangrijker vraag is nog steeds: waar komt die 30 euro buiten de bundel kosten in ern keer vandaan als we tot nu toe alleen wifi gebruikt hebben?

Ter verduidelijking: in het eerste plaatje Mijn kosten tot nu toe in juli, met ruim 30 euro buiten de bundel. Maar als ik dan doorklik naar Bekijk je kosten, dan staan daar opeens geen buiten de bundel kosten meer. Dus ik kan niet zien waar dat bedrag vandaan komt. Ik snap het niet!
Wat de buiten-bundel kosten betreft: daar moet een moderator naar kijken. Wat ik wel kan bevestigen is dat je internetverbruik in het buitenland nog niet verrekend wordt met je Nederlandse internetbundel, maar dat gaat in de nabije toekomst wel veranderen, tenminste wat het verbruik in EU landen betreft. Momenteel betaal je in het EU buitenland 6 cent per MB en dat is alles.
Dan heb ik dus voor niets een bundel afgesloten...
Hoi Tessas,



Welkom op het Simyo Forum!



Wat vervelend dat je kosten hebt waarbij je niet kunt verklaren waar ze vandaan komen. Ik wil dit dus meteen voor je ophelderen 🙂 Ik zie dat jij vanaf 26 juli 2016 overgezet bent naar een Sim Only abonnement. Hiervoor had je een Prepaid aansluiting. De kosten die jij dus terug ziet, waren van de periode voordat jij een abonnement hebt. Je hebt in die periode gebeld, SMS'jes verstuurd en internet verbruikt. Omdat dit ook nog binnen deze maand viel, zie je dit nog terug als zogenoemde buitenbundelkosten. Maar dit was gewoon nog in de tijd dat jij een Prepaid aansluiting had.



Uiteindelijk zie je slechts een bedrag open staan van € 18,67. Dit komt omdat je ook altijd één maand vooruit betaalt. Normaliter merk je hier niets van, want in augustus betaal je voor september, in september betaal je voor november, etc. De eerste maand betekent dit dat jij voor de huidige maand én de maand erop betaalt. Je betaalt dus alvast € 16,- voor je abonnement in augustus, en tevens betaal je € 2,67 voor de laatste dagen van juli. Zo kom je uit op het bedrag dat je ziet staan.



In het kort: je hoeft je geen zorgen te maken! Alles komt op z'n pootjes terecht. Je hebt nog helemaal niets verbruikt in het buitenland. Overigens kun je je bundel niet gebruiken in het buitenland, maar betaal je slechts de roamingkosten van € 0,06 per minuut/MB of € 0,02 per SMS binnen Europa. Als je buiten Europa reist, dan raad ik je aan om de tarievenpagina te raadplegen. De optie om in het buitenland te internetten staat op jouw aansluiting nu nog wel uit, dus als je hier gebruik van wilt maken dan kun je inloggen op Mijn Simyo en surfen naar Instellingen > Netwerkinstellingen. Hier kun je deze functie inschakelen!



@ Scotsman; Dank voor je reacties!



Groetjes,

Jihane

Reageer