Skip to main content
Hallo,



Ik ben in januari niet boven mijn bundel uitgekomen, toch staan er op de factuur kosten buiten mijn bundel, hoe kan dit? Zie onderstaande afbeelding. 

http://oi62.tinypic.com/3328h9l.jpg





http://oi59.tinypic.com/m8miop.jpg
Is er in je factuur voor januari niet een "Specificatie verbruikskosten" waar te zien is wat je kosten buiten je bundel waren?
Hallo,



Ik ben in januari niet boven mijn bundel uitgekomen, toch staan er op de factuur kosten buiten mijn bundel, hoe kan dit? Zie onderstaande afbeelding. 





Hoi Marrjolein,



De balkjes die je hier in het eerste plaatsje toont, daar vind je je absolute gesprekstijd. Dus alle gesprekken en smsjes bij elkaar opgeteld. Maar tijdens de maand worden je gesprekken afgerond van de belminuten afgetrokken. Een gesprek van 30 seconden telt als een minuut. Als je dus een paar korte gesprekken hebt gevoerd, kan het dat alles bij elkaar opgeteld onder de 100 uitkomt, maar je toch je 100 eenheden hebt opgemaakt.

Tijdens de maand zie je op Mijn Simyo wat je nog over hebt. Daar worden de gesprekken wel afgerond van de eenheden afgetrokken. De balk die je nu ziet, staat er pas na het sluiten van de maand, dus daar kun je niet van in de war raken.

Jij bent nu op 30-1-2014 buiten je bundel gaan bellen. Daar komen die kosten vandaan.

Heb ik je vraag hiermee beantwoord?



Groetjes,

Charlene
Bedankt voor je reactie.



Waarom geven jullie de absolute gesprekstijd weer, en niet gelijk het aantal gebelde minuten afgrond. Op deze manier kan ik niet vertrouwen op de informatie die ik krijg over hoeveel bel minuten ik nog over heb, en heb ik hier dus helemaal niks aan.



Ik zie dat het deze maand ook verkeerd is gegaan met mijn factuur, kom ik dan volgende maand weer onverwachts voor verassingen te staan?



Met vriendelijke groet
Hoi Marrjolein,



Die balk staat er pas als de maand voorbij is. Als je tijdens de maand inlogt, zie je direct op de Overzichtspagina hoeveel minuten je nog kunt verbruiken. Daar is al rekening gehouden met de afronding en zo word je dus echt niet misleid.

Als je tijdens de maand dus inlogt op Mijn Simyo, of de Mijn Simyo app eens bekijkt, kom je echt niet voor verrassingen te staan. :)



Groetjes,

Charlene
Deze reactie is tegenstrijdig met onderstaande reactie van collega Ernst (datum: 03-11-2013, onderwerp: "Afgeronde van gesprekken naar gehele minuten", startdatum: 24-09-2013).



Kunnen de statistieken op de site aangepast worden, zodat je niet het verbruik in seconden ziet, maar het in rekening gebrachte aantal minuten? Je hebt zo natuurlijk veel meer aan die statistieken dan in de huidige situatie.



Hi diapason,



Ik durf niet te zeggen of dat op dit moment technisch mogelijk is, maar ik heb het wel doorgegeven aan de personen die hier over gaan. smile



'K vind het zelf ook wel een goed idee, eigenlijk.





Dus Marrjolein heeft gelijk.



Groeten van een tevreden klant.
Hoi Simon2,



Welkom op het forum 🙂 en fijn om te lezen dat je tevreden bent.



Wat ik zeg is dat het balkje, waar de absolute gesprekstijd getoond wordt, er niet staat als je tijdens de maand inlogt. Het balkje van maart, staat er niet in maart. Pas als maart voorbij is. De statistieken die aangehaald worden in de quote die je plaatst, daar worden die balkjes mee bedoeld.



Als je dus tijdens de maand inlogt op Mijn Simyo, kom je op de Overzichtspagina. Daar staat Deze maand heb ik nog.. en daar wordt weergegeven hoeveel er daadwerkelijk nog te verbruiken is. Daar is het wel afgerond verwerkt.

Gelukkig maar, we willen niemand op het verkeerde been zetten :)



Dat is volgens mij niet tegenstrijdig met -Ernst zijn antwoord, toch?



Groetjes, Charlene

Reageer