Skip to main content
Hallo.



Afgelopen maand kreeg ik ineens een bizar hoge factuur bij Simyo. Waar ik normaliter nog onder de 20 euro zit is hij nu ineens ruim 40 euro. Op de factuur worden dan ook kosten in rekening gebracht van diensten die ik helemaal niet af ga nemen zoals:



Simyo 200 01.01.13 - 31.01.13 € 8,00

Internet plus 01.12.12 - 31.12.12 € 9,99

Internet bundel 1000 01.01.13 - 31.01.13 € 15,00



Deze kosten zijn nogal vreemd, want ik heb mijn abbonement per 1 januari 2013 opgezegd. Hoe los ik dit op?



Groeten,



Jacco
Hoi Jacco08,



Welkom op het forum!

Doordat je na de 25ste van de maand november je bundels had aangepast via je persoonlijke pagina en dit niet meer kon worden doorgevoerd per 1 december heeft het systeem de abonnementskosten wel al in rekening gebracht en de wijziging klaar gezet voor 1 januari. Ik zal een terug betaling in gang laten zetten voor de abonnementskosten voor de maand januari.
Hoi Jacco08,



Welkom op het forum!

Doordat je na de 25ste van de maand november je bundels had aangepast via je persoonlijke pagina en dit niet meer kon worden doorgevoerd per 1 december heeft het systeem de abonnementskosten wel al in rekening gebracht en de wijziging klaar gezet voor 1 januari. Ik zal een terug betaling in gang laten zetten voor de abonnementskosten voor de maand januari.





Bedankt voor je snelle reactie. Wanneer zal de daadwerkelijke terugbetaling gaan plaatsvinden?
Hallo,



ik ben bijna 2 jaar klant van Tringg/Simyo. Mijn internet/bel/sms gedrag is sinds dag 1 altijd het zelfde gebleven, soms dan kreeg ik een sms waarin werd vermeld dat mijn internetsnelheid verlaagd werd omdat ik het maximum had verbruikt van mijn ''internetbundel''. Als gebruiker van Tringg heb ik altijd alles verbruikt vanuit 1 bundel. En dus niet 1 aparte bundel voor internet. Nu ben ik vandaag afgesloten en kan niet eens gebeld worden, wat te belachelijk voor woorden is, dat Simyo zo met zijn klanten omgaat zonder maar even te bellen of mailen voor een toelichting/waarschuwing.



Nu schijnt dat ik 242 euro verbruikt hebt buiten mijn ''internetbundel'' (die ik niet heb) wat nu zo vreemd is, is dat ik in al die maanden nog nooit zo'n hoge rekening heb gehad en mijn internet/bel/sms gedrag onveranderd is gebleven. Nergens op de site kan ik juiste informatie terug vinden betreft mijn type internet abonnement of tarieven. Dit lijkt op een manier om maar gewoon geld te innen..zo vlak voor het einde van het jaar......

Mijn abonnement is dus ook daarom per direct opgezegt en wens niet lange klant te zijn van zo'n ''vaag'' bedrijf als Simyo.
Bedankt voor je snelle reactie. Wanneer zal de daadwerkelijke terugbetaling gaan plaatsvinden?



Hoi Jacco08,



Natasha heeft de terugbetaling gestart op 27 december. Je ontvangt dit bedrag binnen drie weken op je bankrekeningnummer.
Hoi Ontevereden klant,



Het spijt ons te horen dat je ontevreden bent.



Volgens onze gegevens heb je sinds mei 2011 een internetbundel. Je internetbundel heb je opgeheven per 28-12-12. Ik zie in je verbruik dat je sinds 18 december buiten je bundel internet. Vermoedelijk komt dit door automatische updates op je toestel, waardoor je sneller door je internetbundel heen bent gegaan.



Op 23 december hebben wij je een sms verstuurd waarin staat dat wij je aansluiting blokkeren wegens hoogverbruik. Je wordt geblokkeerd om hoger verbruik te voorkomen.



Voor meer informatie kun je de oud-Tringg tarieven terugvinden:



http://www.simyo.nl/tarieven/btw21/tarieven_simyo_tringg.pdf

Reageer