Skip to main content
Als ik kijk naar mijn factuur van september, dan  moet ik 68.53 euro betalen.

Dit is waarschijnlijk voor de maand augustus en september. Dit omdat ik mijn abonnement in september heb afgesloten.

De aansluit kosten van 15 euro zijn al op een andere factuur betaald, dus dit zit niet in de 68.53 euro. 



Als ik de factuur van september bekijk bestaat dit uit:

4 x abbonnementskosten = 30.55 euro (door een halve maand + voledige maand abbonnement)

369 x verbruikskosten = 37.98 euro (grootste gedeelte hiervan komt door gesprekken binnen nederland: 32.56 euro)



En het gaat om die 32.56 euro ''te veel'' gebeld. Want als ik kijk naar mijn verbruik statistieken heb ik nooit over mijn bundel heen gebeld. 

Statistieken (bellen + smsen bij elkaar) gaan nooit boven de 300 min/sms (abonnement toen der tijd). 

Waar komen de extra kosten dan vandaan? 



Alvast bedankt!! 
Boven de statistieken op de overzichtspagina van Simyo staat

Waarom kan het verbruik verschillen van mijn factuur?




Het aantal minuten in de grafieken kan verschillen van je factuur. De grafiek toont de optelsom van het aantal gebelde seconden. Het totaal aantal minuten in de grafiek kan lager zijn dan de daadwerkelijk in rekening gebrachte belminuten op je factuur. Dit komt doordat gesprekken op hele minuten naar boven worden afgerond, ook wanneer je bijv. 10 seconden belt.



Afhankelijk van of het verbruik binnen je bundel, buiten je bundel of naar andere landen en service nummers was, worden de gesprekken afgerond per minuut of per seconde.


Ik denk dus dat afronding voor een gedeelte van de het verschil zorgt.



Daarnaast kan het zijn dat jij niet de volledige bundels had. Als je abonnement op bijvoorbeeld 16 augustus begon, dan kreeg je in augustus de helft van de bundel, voor de helft van de prijs(met ook de helft van de duur zodat je volgende bundel netjes op 1 september kon beginnen.) Ook dit kan zorgen voor het verschil wat jij opmerkt.
Als ik kijk naar mijn factuur van september, dan  moet ik 68.53 euro betalen.

Dit is waarschijnlijk voor de maand augustus en september. Dit omdat ik mijn abonnement in september heb afgesloten.

De aansluit kosten van 15 euro zijn al op een andere factuur betaald, dus dit zit niet in de 68.53 euro. 



Als ik de factuur van september bekijk bestaat dit uit:

4 x abbonnementskosten = 30.55 euro (door een halve maand + voledige maand abbonnement)

369 x verbruikskosten = 37.98 euro (grootste gedeelte hiervan komt door gesprekken binnen nederland: 32.56 euro)



En het gaat om die 32.56 euro ''te veel'' gebeld. Want als ik kijk naar mijn verbruik statistieken heb ik nooit over mijn bundel heen gebeld. 

Statistieken (bellen + smsen bij elkaar) gaan nooit boven de 300 min/sms (abonnement toen der tijd). 

Waar komen de extra kosten dan vandaan? 



Alvast bedankt!! 




Hoi markoswahid,



Allereerst welkom op het forum van Simyo! :)



De opmerking van Groentjuh is een belangrijke, de balkjes die je namelijk ziet zijn de niet afgeronde gesprekken, waardoor dit inderdaad kan verschillen met wat je terugziet op je factuur, dit kan helaas wat verwarrend zijn.



Ik wil je aanraden om of de specificatie van de factuur even te downloaden of op de 'Gesprekken binnen Nederland' te klikken, dan kan je namelijk precies gespecificeerd inzien wanneer je helaas toch over je bundel heen bent gegaan, namelijk op 25-9. Belangrijk daarbij is om te weten dat, zoals Groentjuh ook al aangaf, je abonnement op 13-9 is ingegaan, waardoor je deze eerste maand je je abonnement naar rato hebt gekregen (= 180 min/sms i.p.v. 300 min/sms).



@Groentjuh, dankjewel voor het meedenken! 🙂

Reageer