.

Beantwoord

Verzoek tot creditering

  • 18 March 2013
  • 1 reactie
  • 652 Bekeken

Badge
Simyoten!,

Op 7 maart heb ik onderstaand verzoek gestuurd naar jullie klantenservice. Navolgend heb ik op 8 maart en op 13 maart een bericht ontvangen dat wegens drukte de vraag niet in de gebruikelijke 3 werkdagen beantwoord kon worden. Inmiddels zijn we 11 dagen(!) verder en is er geen reactie gegeven. Niet geheel ontoevallig denk ik loopt dit samen met het verzenden van aanmaningen betreffende het absurde bedrag dat voor de maand december 2012 in rekening is gebracht. De derde aanmaning is al ontvangen dus ik verzoek toch serieus enige spoed.
Voor de kwijtschelding van een dergelijk bedrag in januari 2013 ben ik jullie erkentelijk maar de telefoongebruikende brugpieper kan deze op frauduleuze wijze ontstane rekening NIET betalen. Zijn ouders ook niet. Zoals 't er nu naar uitziet wordt het dus afslyuiting van z'n telefoon en gedonder met incassobureau en juristen.  
Nogmaals een verzoek dus om inhoudelijke reactie op onderstaande vraag. Excuses voor de onsympathieke weg via dit forum, maar wellicht dat dit wel wordt opgemerkt. Onderstaand ook even de totale mailgeschiedenis voor het juiste beeld. 

Met vriendelijke groet
Rik Harmsen (vader Tom-Peer)

- verzoek 07/03/2013:
Beste Alex,
Ben wat laat in mijn reactie vanwege tijdelijke afwezigheid , maar in ieder geval dank voor kwijtschelding van de excessieve kosten van de maand januari.
Nu zijn de kosten van december ook al excessief geweest en op dezelfde duistere manier ontstaan. (ca 326 euro). De specificatie geeft hier ook talloze bladzijden met even zo talloze regels van 1 eurocent aan. Dat moet bij Simyo ook als frauduleus worden aangemerkt. In je reactie geef je echter niet aan hoe dit komt en wat de oorzaak is. Inmiddels is internet via het netwerk uitgeschakeld en kan dit dus niet meer voorkomen. In twee dagen tijd in februari (tot het ontdekken) zijn er ook al 1000 regels specificatie van 1 eurocent. Lijkt me dat Simyo hier echt wat aan moet doen.
Het verzoek is nu vriendelijk doch dringend om ook de kosten van december kwijt te schelden. De telefoon wordt gebruikt voor bellen en bereikbaarheid, en we kunnen daarbij niet het risico voor dergelijke hoge kosten te komen staan. We kunnen het simpelweg niet betalen! Een beter alternatief lijkt dan een prepaid-abonnement.
Graag je reactie, zo mogelijk per omgaande.

Met vriendelijke groet,
Rik Harmsen (vader Tom-Peer)


From: Simyo Forum
To: hendrik_harmsen@yahoo.com
Sent: Thursday, February 7, 2013 11:28 AM
Subject: Nieuw privébericht op het Simyo Forum

Beste Tom-Peer,

Je hebt een nieuw privébericht van Alex ontvangen op het Simyo Forum, getiteld  "Tegemoetkoming internet kosten".

Dit is de tekst van het gestuurde bericht:
***************
Hoi Tom-Peer,

Ik heb even naar je situatie gekeken. Ik zie dat er op dit moment 2 hoge facturen zijn gegenereerd door internet gebruik. We kunnen ons voorstellen dat het vervelend is om te worden geconfronteerd met hoge kosten. Hoewel het verbruik heeft plaatsgevonden, willen wij je eenmalig tegemoet komen in deze situaties. Wij zullen daarom de verbruikskosten, welke in januari zijn gegenereerd, volledig vergoeden. Wij brengen wel de kosten van de hoogste internet bundel (€ 17,50) in rekening. Er wordt derhalve een bedrag van € 378,79 kwijtgescholden. Deze kosten zullen dus aan het eind van deze maand niet in rekening worden gebracht tijdens de facturatie van je januari factuur.

Wij zien dat de optie internet op je mobiel is uitgeschakeld. Hierdoor is het niet meer mogelijk om te internetten via ons netwerk. Uiteraard wel gewoon via een wifi verbinding.

Groetjes,

Alex
***************
Klik hier om in te loggen en het bericht te lezen, te beantwoorden of te verwijderen:
https://forum.simyo.nl/private.php

Reageren op deze mail is niet mogelijk!
*********************************

Tot snel op het forum!

Het Simyo team
icon

Beste antwoord door Natascha 26 March 2013, 12:14

Bekijk originele reactie

1 reactie

Badge +6
Hoi Tom-Peer,

Ik zie in het systeem dat moderator Alex je al een éénmalige creditering van de internetkosten heeft gegeven voor de maand januari.
Je zult helaas geen creditering krijgen voor de kosten die gemaakt zijn in de maand december. De creditering die je hebt gekregen is éénmalig en zal niet nog een keer worden gegeven. Het spijt mij je niet anders te kunnen berichten.

Reageer