.

Beantwoord

Verbruiksnotificatie werkt niet, wel extra kosten

  • 17 June 2013
  • 6 reacties
  • 660 Bekeken

Badge
..LS,

Vroeger, bij Tringg, zat er een begrenzing op het aantal minuten dat ik kon bellen. Toen KPN Tringg overnam kwam daar een eind aan.
Ik heb toen zeer bewust die verbruiksnotificatie aangezet.

Nu heb ik een factuur ontvangen waarop 134 euro aan EXTRA kosten vermeld wordt, terwijl ik geen enkele notificatie heb ontvangen dat mijn minuten op waren.

11 euro voor een gesprekje van een half uur vind ik sowieso al oplichterij, maar het feit dat op deze manier geld uit mijn zak geklopt wordt, vind ik schandalig.

Hebben meer mensen hier last van?
En weet iemand of via Twitter sneller geholpen / gereageerd wordt?

Een ticket op de site aanmaken is alleen bewerkelijk en vermoeiend, terwijl je vervolgens slecht geholpen wordt en debiele antwoorden ontvangt "wij hebben uw call afgesloten en dus is uw probleem opgelost"  en meer van dat soort onzin.

Ik hoor het graag

Groet
Jeroen Z
icon

Beste antwoord door Natascha 18 June 2013, 10:31

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Tringg... Toen Tringg klanten is overgenomen door simyo is er een hoop veranderd. Ik geloof dat Simyo geen notificaties heeft bij deze oude abonnementen.

Simyo heeft heel weinig notificaties. Belbundels hebben bij nieuwe abonnementen nog steeds geen notificaties, alleen de databundels hebben dat bij nieuwe abonnementen.
Badge +6
..LS,

Vroeger, bij Tringg, zat er een begrenzing op het aantal minuten dat ik kon bellen. Toen KPN Tringg overnam kwam daar een eind aan.
Ik heb toen zeer bewust die verbruiksnotificatie aangezet.

Nu heb ik een factuur ontvangen waarop 134 euro aan EXTRA kosten vermeld wordt, terwijl ik geen enkele notificatie heb ontvangen dat mijn minuten op waren.

11 euro voor een gesprekje van een half uur vind ik sowieso al oplichterij, maar het feit dat op deze manier geld uit mijn zak geklopt wordt, vind ik schandalig.

Hebben meer mensen hier last van?
En weet iemand of via Twitter sneller geholpen / gereageerd wordt?

Een ticket op de site aanmaken is alleen bewerkelijk en vermoeiend, terwijl je vervolgens slecht geholpen wordt en debiele antwoorden ontvangt "wij hebben uw call afgesloten en dus is uw probleem opgelost"  en meer van dat soort onzin.

Ik hoor het graag

Groet
Jeroen Z


Hoi Jeroen Z,

Welkom op het forum!
Ik snap dat het vervelend wanneer je factuur krijgt die hoger is dan je had verwacht.
Tringg klanten worden niet meer geblokkeerd wanneer de belminuten of mb's op zijn. Dit is al sinds mei 2011 het geval.
Op 25 september 2011 hebben alle klanten die van Tringg waren overgenomen een e-mail gekregen waar in dat werd aangegeven.
Op Twitter word je vraag dezelfde dag nog beantwoord. De buiten de bundel kosten voor Tringg zijn voor het bellen/sms'en €0.17 en voor internet is het buiten de bundel tarief €0.15 per MB.

@ Groentjuh bedankt voor het meedenken.
Badge
Beste Natascha,

Bedankt voor je reactie.
Dat er een en ander veranderd is sinds het geweldig Tringg door KPN is overgenomen is mij bekend. En ook de emails en andere berichtgeving hieromtrent heb ik heus gezien.
Ben jij bekend met de optie Notificaties Verbruik van Simyo?
Daar refereer is natuurlijk naar...

Mijn vraag is hiermee dan ook niet beantwoord.

Ik zal het anders stellen, misschien dat dat duidelijker overkomt:
Ik had in Mijn Simyo al die tijd "Notificaties verbruik" aanstaan, maar géén enkele notificatie ontvangen, waardoor ik meer kosten heb gemaakt.
Simyo is hiervoor verantwoordelijk!

Stapsgewijs:
- Ik heb "Notificaties Verbruik" aanstaan in Mijn Simyo.
- Maar helaas heb ik geen Notificaties ontvangen toen mijn Verbruik de grens van het aantal belminuten naderde en overschreed. Ik heb werkelijk nul komma nul notificaties ontvangen.
- Omdat ik er wel op vertrouwde dat ik tijdig notificaties zou ontvangen ben ik in de betreffende maanden niet gestopt met bellen nadat ik mijn belminuten op had gebruikt.
Immers ik ging ervanuit dat ik die grens nog niet bereikt had want ik had nog geen notificaties ontvangen.
- Derhalve heb ik zonder het te weten extra kosten gemaakt
- Simyo is hiervoor aansprakelijk en verantwoordelijk, daar zij mij de optie bieden om me tijdig te informeren en dat vervolgens achterwege laten.
- Dat tringg abonementen geen notificaties ontvangen en/of dat voor bellen geen notificaties worden gegeven, moet je natuurlijk apart vermelden als dat werkelijk zo is.
Ik zou notificaties van mijn verbruik ontvangen en dat houd logischerwijs in dat ik geinformeerd wordt over mijn verbruik, bellen en data..

Dus ik wil die meerkosten die door Simyo's fout ongemerkt zijn gemaakt graag teruggestort zien op mijn rekening. Voor mij is dat namelijk schade.

Heel graag verneem ik waar ik deze door Simyo veroorzaakte schade kan declareren..

Bedankt voor het meedenken.

Met vriendelijke groet,

Jeroen
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Jeroen,

Er is denk ik enige verwarring over wat Simyo precies bedoelt met 'Notificaties Verbruik'. Dit betekent namelijk het volgende:

Notificaties van verbruik krijg je als je bijvoorbeeld veel langer dan normaal niet hebt gebeld. We nemen dan contact met je op om te vragen of je we je ergens mee kunnen helpen.

Als je er op klikt zie je de uitleg staan. Ik begrijp dat het vervelend wanneer je een hoge factuur ontvangt. We bieden klanten altijd inzage op hun persoonlijke pagina. Als ik naar je facturen kijk, zie ik dat de grens van 1250 bel/sms minuten in juni 2011 al een keer was bereikt. Ook is dit in 2012 en begin 2013 al voorgekomen. De buiten de bundel kosten zullen we helaas niet vergoeden.

Groetjes,

Alex
Badge
Beste Alex,

Ik ben op de hoogte van mijn facturen. Die hoef je niet te noemen op een publiek forum.
Dat stel ik niet op prijs.

Los daarvan snap ik niet wat je bedoelt; is het feit dat ik eerder buiten de bundel heb gebeld een of ander argument ergens voor?

Als je overigens nog wat verder kijkt in jullie systeem kun je zien dat ik in 2011 en 2012 nog geen "Notificatie Verbruik" aan had staan. Het zou niet redelijk zijn om hiervoor Simyo aansprakelijk te stellen.

Dit is het wel voor de maanden in 2013.

En daar doet de formulering van de uitleg die je citeert niks aan af, alleen al door het woordje "bijvoorbeeld".
Ook toen ik ineens erg lang zat te bellen heb ik overigens geen notificatie ontvangen.
Nooit.

Mijn vraag aan jou is: klopt het dat notificatie gewoon niet werkt voor Tringg accounts, zoals hierboven beweerd wordt.

Mijn tweede vraag is of je me svp wil doorverwijzen naar de complete tekst van mijn contract en/of de algemene voorwaarden. In dien van toepaasing ontvang ik ze graag per email.

Mijn derde vraag is of je svp mijn verzoek om schadeloosstelling bij je manager ofzo wil neerleggen, met de boodschap dat ik me in deze niet af laat schepen: ook van mijn jurist krijg ik te horen dat dit gewoon een kwestie is van verwijtbare en verhaalbare schade, en indien nodig zal ik dat zeker laten toetsen via mijn rechtsbijstandverzekering. Liever los ik het in gewoon en redelijk overleg op.

Ik begrijp dat jij gewoon je werk doet, en ik stel je reacties zeker op prijs.
Maar ik kan me voorstellen dat jij op jouw stoel niet mag beslissen over de redelijkheid van een aansprakelijkheidsstelling.

Ik hoor dan ook graag de reactie van Simyo.
Met vriendelijke groet,

Jeroen

PS, de nieuwe simcard is gearriveerd. Mijn dank daarvoor.
Helaas kan ik hem niet activeren via "Mijn Simyo", ik krijg de melding dat ik de juiste activeringscode heb ingevoerd, maar dat de kaart toch geblokkeerd blijft...
Hier zal ik uiteraard in het juiste topic nog melding van maken..
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Jeroen Z,

De optie werkt gewoon ook voor Simyo Tringg klanten. Maar er is helaas sprake van een verkeerde interpretatie. We hebben jou als Simyo Tringg klant juist nog ter verduidelijking een mail gestuurd om aan te geven dat je geen sms bericht meer ontvangt na het bereiken van 90 en 100 procent van je bel/sms en/of internet verbruik. De voorwaarden van Simyo Tringg kun je hier vinden.

Ik kan je verzekeren dat je niet wordt afgescheept, maar ik zit hier juist om dat soort beslissingen te maken, en om uit naam van Simyo te reageren.

Het verzoek de simkaart te activeren is doorgestuurd. Zie dit topic.

Groetjes,

Alex

Reageer