Skip to main content
Ik heb over de maanden augustus en oktober een veel te hoge rekening ontvangen.

Het betreft mijn oude Iphone die ik aan mijn zoontje heb gegeven om bij hoge uitzondering bereikbaar te zijn.

Hij heeft deze dus niet op zak en de telefoon staat normaal dus ook uit.

Ik dacht eerst dat hij de telefoon misschien stiekum toch gepakt had. Zou nog kunnen toch?

Maar in de maand oktober is hij op werkweek geweest en heeft de telefoon uitgeschakeld in de kast gelegen.

Ik heb over die maand een rekening gekregen van meer dan 160 euro waar de tijden van datagebruik overeen komen met de tijden dat de telefoon met een kompleet lege batterij uit stond. Hier klopt helemaal niks van.

Ook zag ik al op internet dat erg veel mensen bizarre rekeningen krijgen en waardeloze reacties van simyo.

Dit soort geld innen vind ik beslist niet kunnen. En mocht er een halve waarheid zijn over updates enzo dan nog. Moeten we allemaal high tech onderlegd zijn?

Maar goed. Graag een reactie. En ik ben van plan de boeking gewoon terug te storten. Er is grof geld geind voor een dienst die niet verleend is.
Hoi Kees-Jan,



Allereerst: welkom op het Simyo forum! :)



Wat vervelend om te lezen dat je aangeeft dat er vanuit Simyo alleen waardeloze reacties komen. Wij proberen elke vraag zo duidelijk mogelijk te beantwoorden en ons antwoord zo goed mogelijk te onderbouwen.



Het valt mij aan de aansluiting vooral één ding heel duidelijk op. Er wordt zo ongeveer dagelijks gebruik gemaakt van de Simyo simkaart in een actieve telefoon. Dit gebeurt allemaal zonder dat je een internetbundel hebt, maar de optie "internet op je mobiel - Nederland" wel aan staat. Hierdoor lijkt het kleinste beetje mb's al op een hele boel, omdat je zonder bundel €0,15 per MB betaalt.



Wat ik je graag wil adviseren is het uitschakelen van de optie "internet op je mobiel - Nederland, zodat je zoon niet zomaar of stiekem op internet kan met zijn telefoon.



Wat mij ook opvalt is dat de iPhone vooral op gezette tijden (00:00, 08:00 en 20:00) Apps bijwerkt of data verstuurd of ophaald van het netwerk. Dit zijn automatische systeem synchronisatie van Apple. Dit kan alleen gebeuren zodra de telefoon áán staat (dus niet een standby stand).



De constatering dat zijn telefoon zomaar mb's heeft verbruikt, terwijl zijn telefoon uit staat, is natuurlijk een hele vreemde, dat ben ik het met je eens. Zou je door kunnen geven wanneer hij precies op kamp is geweest, zodat ik dit voor je kan onderzoeken? 😕

Reageer