.

Beantwoord

Van welke simkaart gaat mijn verbruik af bij een duosim-opstelling?

  • 27 October 2016
  • 7 reacties
  • 2469 Bekeken

Hallo,

Ik heb al enige tijd een abonnement bij jullie. 1sim met internet 1sim zonder internet. Nu viel me op dat ik volgens de factuur mijn bundel overschrijd terwijl ik op de andere bundel nog genoeg internet had staan. Dit is iets van de laatste 3 maanden terwijl het daarvoor altijd goed is gegaan. Ik kreeg dan ook een SMS van jullie als mijn bundel bijna op was en dan kon ik hier rekening mee houden deze heb ik de afgelopen keren niet gehad dus ik ging er vanuit dat het goed zat. Hoe kan het dat dit gebeurd is als er verder niets gewijzigd of veranderd is?

Groeten inge
icon

Beste antwoord door Ilias 27 October 2016, 15:43

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 3
Badge +5
Hoi Ingeverp,

Welkom op 't Simyo Forum!

Wat vervelend dat je buitenbundelkosten hebt gemaakt vanwege internet! Uit je bericht begrijp ik dat je een telefoon hebt met twee Simyo simkaarten waarvan één met internetbundel en één zonder internetbundel.

Ik heb het meteen voor je nagekeken en ik zie dat alle internet die je verbruikt is geweest via de aansluiting zonder internetbundel. Op de aansluiting met internetbundel zie ik in oktober bijvoorbeeld nog geen verbruik.

Kan het zo zijn dat de instellingen op het toestel zijn aangepast en dat je dus internet verbruikt met SIM 1 in plaats van SIM 2?

Ik raad je aan om de optie voor internet uit te schakelen via Mijn Simyo > Instellingen > Netwerkinstellingen voor de aansluiting zonder internetbundel. Zo ben je ervan verzekerd dat je geen internet kunt gebruiken als het toestel overschakelt naar deze simkaart.

Laat je het weten?

Groetjes,
Ilias
Hoi, bedankt voor de reactie.
ik begrijp dat het zo werkt maar er is aan mijn situatie met sims niets veranderd en toch gebruikt hij dus ineens de andere de andere sim. Ik betaal voor de een die dus nu niet opgemaakt zijn. Ik ga er niet vanuit dat dit ineens veranderd. Is er een mogelijkheid dat ik die mbs die ik misgelopen heb verrekend kan krijgen? Ik heb je in de bundel wel betaald maar nu dus geen gebruik van gemaakt en dus eigenlijk dubbel betaald.
Groeten inge
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Ingeverp,

Ik snap heel goed dat dit gewoon vervelend voor je is. Ik raad je dus echt aan om Ilias' advies te volgen en via Mijn Simyo de internetoptie uit te zetten op de simkaart zonder internetbundel. Zo weet je echt zeker dat dit in de toekomst niet meer gaat gebeuren.

Ik wil je eenmalig een coulance aanbieden 🙂 Dat zal inhouden dat je verbruik verrekend zal worden met het kopen van een extra internetbundel van € 5,-. In plaats van € 37,94 betaal je dus slechts € 5,-. Vind je dat goed? Zodra jij het akkoord geeft, ga ik dit voor je in orde maken.

Laat je het ook weten als je andere vragen hebt?

Groetjes,
Jihane
@ingeverp
Je gebruikt een dualsim telefoon. Wanneer jij per ongeluk ooit sim 1 hebt aangezet voor internetgebruik dan zou er een waarschuwing moeten komen te staan dat je internet gaat gebruiken via een sim met een trage verbinding (2G), omdat een dualsim telefoon maar 1 antenne heeft.
Ik heb nog nooit meegemaakt wat jij vertelt, heel apart !
Badge +7
Hoi Friesian,

Wat fijn dat je meedenkt! Dit verschilt waarschijnlijk ook per telefoon. Gelukkig heb jij nog niet zoiets meegemaakt :)

Groetjes,
Samantha
Het is indd vreemd, ik begrijp het ook niet. Ik heb ook niet zo'n melding gemaakt ontvangen waar jij over spreekt. Ik heb nu de sim verwijderd want ik vertrouw het niet. Ik zou graag akkoord gaan met je voorstel, dan heb ik deze maand iig niet zo'n hoge rekening. Bedankt voor de hulp
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Ingeverp,

Snap ik! Als je echter de internetoptie hebt uitgeschakeld, weet je zeker dat er geen internetverbruik geregistreerd kan worden. Je hoeft je simkaart dan dus niet uit je toestel te halen.

Als je het toch fijner vindt om je simkaart gewoon te verwijderen, dan kan dat ook.

Groetjes,
Jihane

Reageer