.

Beantwoord

Vallen 0900 nummers buiten de bundel?

  • 26 November 2014
  • 4 reacties
  • 1046 Bekeken

Badge
0900 nummers

Hoi. Ben ik weer.
Maar nu wel een klein beetje teleurgesteld.
Ik zit mn factuur te bekijken, zie ik een bedrag staan voor buitenbundel-bellen.
Ik denk, huh? Dat kan helemaal niet.
Wat blijkt na verder spitten op de site?  0900-nummers moet je betalen als buiten bundel-tarief.? Klopt dat?
Als dat zo is, nou ja zeg...... dat ben ik, toen ik overstaptte van sim-only naar abonnement nergens duidelijk tegen gekomen.
Het zal best wel ergens vermeld staan, maar mag ik als advies geven dat dat duidelijk bij tarieven vermeld komt te staan?
Als ik dat geweten had ..... ik heb nogal eens telefonisch contact via 0900 i.v.m. diverse zaken die spoed vereisen.
Als ik dat geweten had had ik wel emailtjes verstuurd of zo.
En zijn er eventueel nog meer dingen die buiten de bundel vallen, behalve bellen en internetten en zo van en naar het buitenland? Dan kan ik daar rekening mee houden.
Was best veel geld, bijna een hele bundel. Zonde van t geld. Ik ben bij simyo gegaan omdat jullie goedkoop zijn. Dacht ik.

Daarbij begrijp ik de samenstelling van de factuur niet helemaal wat die buiten bundel-kosten betreft, daar staan 3 bedragen vermeld in kolom oct. Maar daar zal ik me morgen nog eens in verdiepen.

O, en als ik die optie uitzet, 0900 nummers bellen, kan ik ze dan niet bereiken? En als ik alleen zo'n nummer heb en verder niks....? Goh.........
is dat bij alle providers zo?
icon

Beste antwoord door ColinC 26 November 2014, 20:58

Bekijk originele reactie

4 reacties

Badge +2
Hoi!

0900 nummers zijn service nummers, daar betaal je altijd voor ongeacht je abonnement.
In het begin van het gesprek hoor je ook dat het nummer zoveel cent kost per minuut of per gesprek bovenop de gebruikelijke belkosten. ;)
Helaas willen die kosten wel eens gaan oplopen, zeker als je bijvoorbeeld bedrijven belt waar je per minuut betaald en vervolgens erg lang in de wachtrij staat.
Badge
Ja dat klopt wel, maar ik dacht eigenlijk dat dat van de bundel afging of zo. Sorrie dat ik ff beetje boos deed.* Bloos* Mijn fout. Verkeerd gedacht. En beetje moe en beetje stress en tja, dan valt zoiets net als n drupje teveel. Excuses, oke? 😶
Badge +2
Neen helaas niet. 🙂 Maar dan weet je het bij deze.
Nou het is weer goed gemaakt hoor. 🙂 Wellicht kan je een alternatief 0900 nummer van het bedrijf? Heel soms lukt dat nog wel eens.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Tante Til,

Ik heb dit topic met je vraag even in het subforum Factuur gezet. Dan is het makkelijker te vinden voor andere forumbezoeker met dezelfde vraag.

Het klopt wat ColinC antwoordt. 0900 nummers kennen een 'in tweeën gedeeld tarief'.
Je betaalt 1 deel net zoals elk ander telefoon gesprek. Dat zie je terug op je factuur als 'Verkeerskosten'.
Het tweede deel zijn de 'Servicekosten'. Dat is het tarief dat apart wordt genoemd aan het begin van het gesprek. Dat deel gaat ook naar de serviceverlener waarmee je belt.


ColinC; dank je wel!

Tanta Til; kan gebeuren 😉 Doe rustig aan, het leven is al stressvol genoeg.

Reageer