Skip to main content
Beantwoord

Tweede waarschuwing sms niet ontvangen

• May 30, 2026
  • 2 reacties
  • 5 Bekeken

Beste Simyo klantenservice,

Mijn telefoonnummer is 06XXXXXXXX.

Op 22 mei heb ik een melding ontvangen dat ik 80% van mijn databundel had verbruikt. Daarna heb ik echter nooit een waarschuwing ontvangen dat mijn bundel voor 100% was opgebruikt.

Tot mijn grote verbazing zie ik nu dat er ongeveer €100 aan extra datakosten in rekening is gebracht. Dit lijkt mij erg vreemd, zeker omdat een normale aanvullende databundel bij Simyo slechts €5 voor 500 MB kost.

Ik ga ervan uit dat ik een melding zou ontvangen zodra mijn databundel volledig was verbruikt, zodat ik mijn verbruik kon controleren of een extra bundel kon activeren. Omdat ik deze melding niet heb ontvangen, heb ik geen mogelijkheid gehad om tijdig actie te ondernemen.

Kunt u alstublieft onderzoeken wat er is gebeurd en aangeven of er een oplossing mogelijk is voor deze onverwacht hoge kosten?

Moderator: Titel aangepast voor betere vindbaarheid.

Beste antwoord door XTF

Omdat ik deze melding niet heb ontvangen, heb ik geen mogelijkheid gehad om tijdig actie te ondernemen.

Het juiste moment om actie te ondernemen is na de 80% SMS. Bij de 100% SMS (als je die ontvangt), is het al te laat.

Dataplafond zou nog beter zijn.

2 reacties

Amy
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • June 1, 2026

Hoi ​@R qin,

Bedankt voor je bericht. Wat balen dat je hoge kosten hebt gemaakt en wat vreemd dat je de tweede waarschuwing sms niet hebt ontvangen! 

Allereerst heb ik even jouw 06-nummer in je bericht aangepast aangezien het niet is toegestaan om privégegevens in je bericht te vermelden, voor je eigen veiligheid 😊.

Wellicht kan je overwegen om een dataplafond in te schakelen. Zo voorkom je dat er extra kosten worden gemaakt zodra je internetbundel op is. Als je het dataplafond inschakelt gaat deze in per de 1e van de volgende maand. 

Zou je mij een privébericht kunnen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan kijk ik graag even met je mee.

Groetjes,
Amy

Forum|alt.badge.img+2
  • Actief Simyaan
  • antwoord
  • June 1, 2026

Omdat ik deze melding niet heb ontvangen, heb ik geen mogelijkheid gehad om tijdig actie te ondernemen.

Het juiste moment om actie te ondernemen is na de 80% SMS. Bij de 100% SMS (als je die ontvangt), is het al te laat.

Dataplafond zou nog beter zijn.