.

Beantwoord

Te hoge rekening

  • 11 January 2014
  • 3 reacties
  • 569 Bekeken

Badge +1
Waarom sluiten jullie het internet niet af als je over je limiet bent! Alle Mb's wat in de voorgaande maanden niet gebruik heb ben ik wel kwijt maar als ik 1 maandje meer internet dan normaal krijg ik wel een rekening van 133,- euro ipv de 15 euro! Mijn contract houdt in februari op dit jaar, graag ontvang ik een passende oplossing!!
icon

Beste antwoord door Kim 12 January 2014, 20:28

Bekijk originele reactie

3 reacties

Badge +6
Hoi akkishna, welkom op het forum van Simyo!

Wat vervelend dat je deze hoge rekening hebt gekregen 😞. Nu heb ik even naar de factuur zitten kijken en komen de kosten niet zozeer door internet, maar voornamelijk doordat je over je Simyo 300 bel/sms-bundel heen bent gegaan.
Daarom wil ik je graag aanraden om bijvoorbeeld de Mijn Simyo app te downloaden op je telefoon, zodat je gedurende de maand zelf goed in de gaten kan houden wat je nog over hebt aan minuten en smsjes en ook aan MB's, zodat je niet nog een keer voor zo'n verrassing komt te staan.

Daarnaast proberen wij onze klanten ook te waarschuwen, zo krijg je onder andere een sms wanneer je 75% en 100% van je internetbundel hebt verbruikt. Ook waarschuwen we klanten wanneer we hoogverbruik constateren, maar dit gebeurt wanneer er meer dan €75 per dag of meer dan €250 per week wordt verbruikt.

Ik vind het vervelend dat je met deze kosten bent geconfronteerd, maar kan je helaas niet anders aanraden, dan zelf je verbruik goed in de gaten te houden en bijvoorbeeld je bundels aan te passen als je niet uitkomt met je huidige bundels, dat is namelijk een vrijheid die je bij ons maandelijks hebt 🙂.
Badge +1
Beste Kim,

Dit vind ik nog steeds niet eerlijk, gezien het feit dat ik voorgaande maanden niet al mijn minuten heb gebruikt. Hier betaal ik overigens wel gewoon voor. Alle minuten en MB's wat ik over hou per maand ben ik kwijt, maar wat ik teveel gebruik brengen jullie wel in rekening. Ik vind dit een goede case voor de Consumentenbond, die is vorige jaar een petitie gestart betreffende dit soort praktijken. 



Hoi akkishna, welkom op het forum van Simyo!

Wat vervelend dat je deze hoge rekening hebt gekregen 😞. Nu heb ik even naar de factuur zitten kijken en komen de kosten niet zozeer door internet, maar voornamelijk doordat je over je Simyo 300 bel/sms-bundel heen bent gegaan.
Daarom wil ik je graag aanraden om bijvoorbeeld de Mijn Simyo app te downloaden op je telefoon, zodat je gedurende de maand zelf goed in de gaten kan houden wat je nog over hebt aan minuten en smsjes en ook aan MB's, zodat je niet nog een keer voor zo'n verrassing komt te staan.

Daarnaast proberen wij onze klanten ook te waarschuwen, zo krijg je onder andere een sms wanneer je 75% en 100% van je internetbundel hebt verbruikt. Ook waarschuwen we klanten wanneer we hoogverbruik constateren, maar dit gebeurt wanneer er meer dan €75 per dag of meer dan €250 per week wordt verbruikt.

Ik vind het vervelend dat je met deze kosten bent geconfronteerd, maar kan je helaas niet anders aanraden, dan zelf je verbruik goed in de gaten te houden en bijvoorbeeld je bundels aan te passen als je niet uitkomt met je huidige bundels, dat is namelijk een vrijheid die je bij ons maandelijks hebt 🙂.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi akkishna,

In je gegevens zie ik dat je een jaarabonnement hebt voor 300 minuten/SMS en 500 MB. Ook zie ik dat je de laatste maanden al vaker meer minuten en MB's verbruikt dan je bundels groot zijn. Het is dus niet zo dat je betaalt voor minuten en MB's die je niet gebruikt.
Wanneer je tekort komt qua bundelgrootte, kun je bij Simyo elke maand, elke bundel aanpassen. Helaas heb je dit niet gedaan, waardoor je nu al een paar maanden meer betaalt dan nodig is.

Reageer