Skip to main content

.

Goedenavond, 

 

Ik ben voor mijn dochter deze maand overgestapt naar Simyo. Dit omdat ik het gemak van eSim wat makkelijker leek en ook de app gebruikersvriendelijker is. Hoe de klantenservice is ga ik nu meemaken. Wij kwamen van Lycamobile.

Mijn dochter zou over 2 dagen een nieuwe bundel krijgen. Wij hebben voor 6Gb gekozen omdat dat na berekening voldoende zou moeten zijn.

Na het verbruik van deze 6G gingen wij ervanuit dat ze niet meer kon internetten en dan maar even 2 dagen moest wachten. Dit waren wij ook zo gewend bij Lycamobile.

Nu hebben wij ineens hele hoge kosten die buiten proportioneel zijn. Met name als je ziet dat het om 1Gb data en je voor €5,= 500Mb bundel kunt kopen.

We praten hier over ruim €180,= in 2 dagen tijd!!

Wij waren zoals gezegd bij Lycamobile gewend dat mijn dochter dan niet meer kon internetten, tenzij ik een nieuwe bundel zou kopen voor haar.

 

Wij zouden het zeer op prijs stellen dat Simyo een coulanceregeling aan zou kunnen bieden anders zie ik mij genoodzaakt om weer om te zien naar een andere Provider!!

Gelukkig heb ik gekozen voor Maandelijks opzeggen. 

 

Een tip voor jullie, het zou zo moeten zijn dat na verbruik van de bundel het internet helemaal stopt en je alleen maar kan internetten als je een extra bundel koopt, hetzelfde als bij Lycamobile.

 

Wij zijn zeer benieuwd naar jullier reactie.... 

 

Met vriendelijke groet,

Eric Knuif namens Lot.

Hoi @Checkout  - Eric en Lot

Wat vervelend, ja ik herhaal wat ik elders ook al zei door hoge kosten als gevolg van datagebruik. Bij een nieuw abonnement krijg je naar rato de bundels die passend zijn voor de laatste dagen van de maand en dat zie je ook terug op de eerste factuur.in principe. 

Wat jullie kennen van Lycamobile en de tip die je geeft dat deed eerst Telfort een oud dochterbedrijf van KPN. 

Wat voor telefoon heeft Lot, Android of een IOS (IPhone)? Met Android kun je een limiet instellen die beter werkt als bescherming dan de app van Simyo. Verder zijn er datamanager apps die je kunnen waarschuwen zoals bijvoorbeeld glasswire. Meten is weten. 

En Hier nog wat extra informatie. 

Een moderator zal zich nog bij jullie melden en kijken naar een mo oplossing voor jullie.

Succes 


Hoi Friesian, bedankt voor jouw reactie.

 

Lot gebruikt een iPhone XR. Je bent gewend dat als de data op is je een nieuwe bundel moet aanschaffen en niet ineens wordt geconfronteerd met een rekening van ruim €180,=. Dat is echt niet meer van deze tijd. Je dient als consument daar tegen beschermd te worden. Bij Lycamobile was dat idd zo. Data op...geen Internet meer, je wist dan gelijk dat je een nieuwe bundel moest kopen.

Tuurlijk zijn er veel apps die je dat kunnen vertellen, maar ik vindt dit meer iets voor een provider om dat goed af te schermen, zoals zoveel providers doen.

Daarbij komt dat het in geen verhouding staat tot een extra bundel van 2 x €5,= ipv de €180,= die nu wordt gerekend. Ik hoop dat Simyo hier iets mee doet. Ik had ook al begrepen uit jouw verhaal en op dit forum dat ik niet de enige ben.

Mvg Eric


Hoi @Checkout,

Bedankt voor je bericht. Ik kan begrijpen dat je schrikt van deze hoge kosten. Dat is natuurlijk niet fijn binnenkomen bij een nieuwe provider.

Wij zijn bij Simyo transparant over het feit dat wij geen dataplafond hebben. Een dataplafond zal in de nabije toekomst ook niet worden geïmplementeerd. Wij sturen hierom altijd twee waarschuwing sms’jes bij 80% en 100% van de bundel. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is, € 0.15 per MB, en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Heb jij (of jouw dochter) deze sms'jes gezien? 

Daarnaast wil ik je adviseren om de pagina die @Friesian (dankjewel!) heeft gelinkt goed door te nemen. Hierin kun je handige tips en informatie vinden over het besparen van data.

Ik wil je vragen om mij een privé bericht te sturen met het 06-nummer waar het om gaat en de bijbehorende persoonlijke gegevens. Wellicht kan ik in overleg met de financiële afdeling een tegemoetkoming regelen. 

Groetjes,
Seren