Skip to main content
Wij hebben voor onze dochter een simyo geregeld abonnement, met 300 belminuten/SMS. Hiervoor had ze een prepaid nummer bij een andere provider, deze hebben we meegenomen. Op 22-9 is haar nummer overgezet, en op die datum hebben we ook de simkaart overgezet.



We hebben nu de factuur binnengekregen, hierop staan ruim 24 minuten aan gesprekken naar vast/mobiel, en 70 sms'jes. Voor de gesprekken worden geen kosten in rekening gebracht, maar voor de sms'jes wel, in totaal eur 1,20.



Dit klopt volgens mij niet, in totaal is nog niet op 100 uitgekomen, waarom dan die kosten voor sms'en?
Beste Cashew.



Deze factuur heeft betrekking op de maand september. In september had je een belbundel met 100 minuten/sms. Hier ben je met 4 sms'jes over heen gegaan. Dit is de reden dat er € 1,20 in rekening wordt gebracht. Als je alle minuten en sms'jes optelt zal je zien dat je op 104 uitkomt.



Groetjes,



Arie
Hallo Arie,



Ik ben het niet met je eens. Op basis van de factuur kom ik tot de volgende berekening:



6 gesprekken naar mobiele nummers: 18 min 38 sec.

1 gesprek naar simyo klanten:                   1 min 23 sec

5 gesprekken naar vaste nummers:         2 min 05 sec

1 gesprek naar voicemail:                           2 min 14 sec

totaal belminuten:                                      24 min 20 sec



70 sms naar mobiele nummers:              70

3 sms naar simyo klanten:                           3

totaal sms'jes:                                               73



belminuten afgerond naar boven: 25

totaal sms'jes                                    73



25+73= 98  en dat is dus nog 2 over. 

En zelfs als je per gesprekssoor afrondt, kom ik voor de gesprekken op 27 minuten, plus 73 sms'jes, is in totaal precies 100!



Hoe kom jij tot 104?
Hoi Cashew,



Ik vermoed dat je geen rekening hebt gehouden met het afronden van ieder los gesprek naar hele minuten. Wat jij verstaat onder totaal belminuten is het exacte aantal uren en sec. wat je hebt gebeld. Je moet dus ieder gesprek wat je hebt gevoerd op je specificatie bekijken en naar hele minuten afronden en dan bij elkaar op tellen. Ik kan me de verwarring voorstellen, maar het klopt wel.



Groetjes,



Alex

Reageer