.

Beantwoord

Simyofactuur bij nummerbehoud

  • 19 January 2013
  • 6 reacties
  • 330 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 4 reacties
Ik heb in december een Simyo-abonnement aangevraagd met nummerbehoud. Ik heb bericht gekregen dat mijn nummer wordt overgenomen per 28-01-2013. Nu staat er toch al een rekening klaar van december met het volle maandbedrag. Deze staat klaar op het telefoonnummer van Simyo, dus niet op mijn 'eigen' nummer. Ik heb op advies van Simyo de simkaart direct geactiveerd, maar niet gebruikt. Hoe kan het dat er nu toch een rekening klaarstaat?

Daarbij heb ik een aanvraag gedaan voor een abonnement zonder internet, en is toch de internetbundel in rekening gebracht.

Graag hoor ik van u.

Met vriendelijke groet.
icon

Beste antwoord door Alex 22 January 2013, 17:09

Bekijk originele reactie

6 reacties

Ik dacht in eerste instantie hetzelfde, maar in de factuur blijkt dat het alleen over aansluitkosten gaat.
Badge
Je hebt gelijk Laurav, dank je wel!!! Wel wil ik nog steeds weten of internet in mijn bundel is opgenomen? Dit staat namelijk wel aangegeven als ik inlog op Mijn Simyo. Ik heb de optie internet uitgezet via instellingen, maar ik weet niet of dit er ook voor zorgt dat ik geen maandelijkse internetkosten heb?
Badge
Eind december heb ik mijn abonnement met nummerbehoud omgezet naar Simyo. Het abonnement dat ik heb aangevraagd was zonder internet. Als ik nu op Mijn Simyo kijk, staat er wel een internetbundel van 500 MB vermeld. Moet ik nu gaan betalen voor internet terwijl ik dit niet heb aangevraagd? Indien dit het geval is, wil ik de internetbundel graag beeindigen.

Alvast bedankt!
Reputatie 5
Badge +10
Je hebt gelijk Laurav, dank je wel!!! Wel wil ik nog steeds weten of internet in mijn bundel is opgenomen? Dit staat namelijk wel aangegeven als ik inlog op Mijn Simyo. Ik heb de optie internet uitgezet via instellingen, maar ik weet niet of dit er ook voor zorgt dat ik geen maandelijkse internetkosten heb?

Hoi Mars,

Volgens onze gegevens is er tijdens de bestelling gekozen voor een internet bundel. Het is wel mogelijk om de internet bundel te verwijderen nadat je abonnement is ingegaan. Jouw nummer overzetting vindt plaats op 28/1/13. Als je de internet bundel dan verwijderd, zal dit per 1/3/13 van kracht zijn.

De optie 'internet op je mobiel/mms' uit/aan zetten zorgt er alleen voor dat het technisch gezien niet meer mogelijk is om te internetten. De bundel verwijderen kan via het tabblad overzicht - bundels aanpassen.

Omdat je de simkaart al geactiveerd hebt en akkoord bent gegaan met het contract kan ik het niet eerder ongedaan maken.

Groetjes,

Alex
Badge
Beste Alex,

Bedankt voor de reactie. Erg jammer dat de internetbundel niet per direct kan worden uitgeschakeld. Ik heb voor Simyo gekozen omdat het makkelijk kan worden aangepast en ik, in verband met verblijf in het buitenland, juist de eerste maanden geen internet nodig heb. Ik weet daarom ook zeker dat ik geen internet heb aangegeven in mijn aanvraag. Omdat internet in het contract wordt genoemd als optie, ben ik ervan uitgegaan dat ik dit in een later stadium als optie kan inschakelen en heb ik mijn simkaart geactiveerd. De groep mensen waarmee ik op reis ga (en ook thuisblijvers), zal ik om deze reden afraden zich aan te sluiten bij Simyo.


Met vriendelijke groet,

Mars
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Mars,

Ja dat is natuurlijk jammer voor Simyo. Maar uiteindelijk staat in het contract precies waar je voor gekozen hebt. Als je je simkaart activeert, krijg je dit te zien. Helaas kan dit niet meer ongedaan gemaakt worden.

Groetjes,

Alex

Reageer