.

Vraag

Simkaart geblokkeerd vanwege hoge kosten. Geen sms ontvangen, wat nu?

  • 29 July 2023
  • 3 reacties
  • 121 Bekeken

Beste Simyo,

 

Vandaag kreeg ik een SMS bericht binnen dat ik hogekosten had opgedaan en dat mijn Simkaart geblokeerd is geworden. Dit kwam voor mij uit het niets aangezien ik mijn telefoon afgelopen week niet veel heb gebruik omdat ik thuis ben. Alleen in principe op de WC even.

op 21 july kreeg ik het bericht binnen dat  80% van mijn bundle gebruikt was ik heb de 20GB bundle dus dan zou ik nog 4GB over hebben voor deze laatste week in de maand. Ik heb hierna geen bericht meer gekregen vanuit jullie SMS services dat mijn MB’s op zijn. Normalieter zet ik mijn 4g gelijk uit zodra ik dit bericht binnen krijg. 

Een tijd terug was een zelfde soort probleem voortgekomen waar jullie bericht heel laat aankwam en toen had ik 80 euro opgebouwd op de laatste dag van de maand omdat het bericht uren te laat was. Deze kosten zijn toen gehalveerd en daar ging ik toen akoord mee omdat voor de rest van de tijd jullie service mij geen problemen heeft opgewerkt.

Echter, Bij deze keer is het 100% jullie fout. ik verwacht ook dat deze kosten worden kwijt gescholden en weiger deze te betalen. Ik zit al jaren bij jullie en had voor dat jaar jullie altijd aangewezen als een goeie service met goedkope prijzen. Als dit niet wordt opgelost door het weg te schrijven ben ik weg bij jullie. 


Als bewijslast stuur ik beide de Simyo smsjes en de 1200 smjes die je krijgt vanuit jullie service


~admin: titel aangepast i.v.m. betere vindbaarheid.


3 reacties

En de 1200 sms’jes

Alleen in principe op de WC even.

🤣🤣

Dat is wel de laatste plaats waar ik een telefoon zou gebruiken 😋

 

wat moet dat moet.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @yordi van horck,

Bedankt voor je bericht. Jammer om te horen dat er extra kosten zijn gemaakt buiten je bundel vanwege internetverbruik!

Wij zijn bij Simyo transparant over het feit dat wij geen dataplafond hebben. Wij sturen om deze reden altijd twee waarschuwing sms’jes bij 80% en 100% verbruik van de internetbundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€ 0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg. Je kunt je simkaart daarna deblokkeren door een aanbetaling via Mijn Simyo te doen en je telefoon daarna opnieuw op te starten.

Op onze website hebben wij een blog met handige internetbesparingstips, ik raad aan om dit goed door te lezen. 

Indien je geen waarschuwingsbericht per sms hebt ontvangen, zou ik dit graag verder voor je willen uitzoeken. Het is namelijk wel de bedoeling dat je deze op tijd ontvangt zodat je op tijd actie kunt ondernemen. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Dan help ik je hier graag mee verder.

Groetjes,
Roeqajja

Reageer