.

Beantwoord

simkaart geblokkeerd en mijnsimyo vertoont niet de mogelijkheid om direct te betalen. Wat nu?

  • 1 June 2018
  • 7 reacties
  • 130 Bekeken

Vannacht werd mijn simkaart geblokkeerd door hoge internetkosten buiten de bundel. Vanochtend vroeg ga ik op MijnSimyo om het z.s.m. op te lossen, door direct te betalen met iDEAL, alleen is het vakje met de mogelijkheid om direct te betalen nergens te vinden bij de facturen gedeelte (of Mijn Kosten, of bij het overzicht). Na verder zoeken kan ik het alsnog niet niet vinden. Het is niet zoals het in de mail die ik kreeg beschreven is of zoals op dit forum. Zo schiet dat natuurlijk niet op. Heb ik het gemist en/of wat is de beste optie hierna?
icon

Beste antwoord door Groentjuh 1 June 2018, 08:51

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Je hebt last van hoog verbruik. Zodra je meer dan 100 euro per dag of 250 euro per week buiten de bundel verbruikt, dan blokkeert Simyo de aansluiting en vraagt om een voorschot om je te deblokkeren.

Het is alleen mogelijk om zo'n voorschot te betalen tijdens de zelfde maand als dat het hoogverbruik optrad.

In jouw geval trad het hoogverbruik op 31 mei op en is het nu dus 1 juni. Niet dezelfde maand, dus vind je niet op mijn simyo de optie meer om het voorschot te betalen.

Wat nu? Nou, je aansluiting wordt in de loop van vandaag weer gedeblokkeerd door een moderator van dit forum. Alle kosten voor mei komen gewoon zonder voorschot op de factuur. Die zal best wat hoog zijn.
Bedankt. Dat verklaart ook waarom de betaalvakjes nergens te vinden waren. Ja de onkosten zijn onverwacht belachelijk hoog, maar ik heb liever dat de simkaart weer functioneel is om weer te bellen.
Zolang het vandaag nog gedeblokkeerd wordt is het goed en hoe eerder hoe beter.
Vervolgvraag op je antwoord: weet je zeker dat het vanzelf wordt geblokkeerd omdat vandaag een nieuwe maand is? Dus dat zonder dat ik verder achteraan ga dat het vandaag wordt geblokkeerd?
Ik lees overal (online en op de mail) dat ze het blokkeren totdat ze een voorschot hebben gekregen, maar nergens lees ik dat omdat het bijna een nieuwe maand betreft het vanzelf wordt gedeblokkeerd. Dank voor je antwoord, ik wil het gewoon opgelost hebben en niet dat ik dagenlang niks met de simkaart kan.

mvg
Reputatie 6
Badge +4
Hoi okay dan,

Van harte welkom op het Simyo Forum! 🙂

Ik kan goed begrijpen dat je baalt dat je geblokkeerd bent vanwege hoge kosten. Dat is nooit fijn natuurlijk en het is belangrijk dat je snel weer je mobiel kunt gebruiken. Groentjuh legt precies uit wat er aan de hand is. Je hebt in korte tijd hoge kosten gemaakt en omdat de nieuwe maand inmiddels is begonnen, kun je geen aanbetaling meer doen. In plaats daarvan komen de kosten op je factuur van mei te staan. Ook heb ik je simkaart direct gedeblokkeerd. Je hoeft alleen nog even je telefoon te herstarten en je kunt weer aan de slag.

Daarnaast raad ik je aan om onze blog goed door te lezen. Hier vind je tips waarmee je hoge kosten in de toekomst kunt voorkomen, dat is wel zo handig. 😉

Laat je het weten als je nog vragen hebt?

Superbedankt Groentjuh voor de spot on uitleg! :)

Groetjes,
Thomas
Reputatie 7
Badge +9
weet je zeker dat het vanzelf wordt geblokkeerd omdat vandaag een nieuwe maand is? Dus dat zonder dat ik verder achteraan ga dat het vandaag wordt geblokkeerd?
Ja, dat het komt door de nieuwe maand weet ik zeker. Op het forum ben ik dat inmiddels wel vaker tegen gekomen. Voor ons vrijwillige forum experts is het een vast ritueel.

Door te posten ben je erachteraan gegaan; Dat is alles wat nodig is. Moderatoren lezen op dit forum, dus er was vandaag vanzelf een moderator langs gekomen om te reageren en waar nodig actie te ondernemen.

Automatisch is deze deblokkering niet, dus mocht het nog een keer gebeuren, dan moet je wel even contact opnemen via een van de vele kanalen. Zoals je ziet kan het dan zo opgelost zijn. Binnen een paar uurtjes via het forum. Via sommige andere kanalen het mogelijk nog sneller!
Dankjewel Groentjuh en iedereen!
Reputatie 6
Badge +4
Hoi okay dan,

Namens iedereen graag gedaan! 😉

Groetjes,
Thomas

Reageer