.

Beantwoord

Sim geblokkeerd vanwege hoge internetkosten zonder sms, wat nu?

  • 1 August 2023
  • 17 reacties
  • 158 Bekeken

 

Hoi Simyo,


Afgelopen donderdag kreeg ik netjes bericht dat ik op 80% van m’n internetbundel zat. Heel blij mee, zo kan ik precies in de gaten houden hoe ik ervoor sta. Ik kwam terug van kamperen en had al een aantal MB’s bijgekocht, maar de nieuwe maand ging bijna in en ik zat thuis voornamelijk op wifi, dus ik maakte me weinig zorgen. Helaas is de dag daarna mijn sim geblokkeerd, omdat er te hoge kosten waren gemaakt. Daar schrok ik van, omdat ik geen bericht had ontvangen dat de bundel 100% verbruikt was - die ik normaliter dus gelukkig altijd wel krijg. Zie ook de afbeelding - het 80% sms’je is mijn laatst ontvangen bericht. Dat zorgde dus voor een groot misverstand aan mijn kant. Wat kan ik nu het beste doen? Ik hoor het graag, alvast bedankt!

 

SE

 

icon

Beste antwoord door Roeqajja 1 August 2023, 15:25

Bekijk originele reactie

17 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Er zijn problemen met het versturen van de 100% berichten een moderator gaat hier nog reageren.

@Ron H Goed om te weten! Dankjewel. Ik probeer ze vandaag ook weer te bellen, maar kan tijdens werk geen 30 minuten wacht staan.. 

@abj Normaal ga ik er thuis gelukkig nooit overheen, ook door de berichten, nu was ik op vakantie. Maar dit zijn wel de obvious goeie tips. 

@St-Elisa

Het is nogal druk. Wacht de reactie af van een moderator, een medewerker van Simyo. De reactie komt in dit topic.

En lees ff de tip in mijn handtekening.

@St-Elisa

Het is nogal druk. Wacht de reactie af van een moderator, een medewerker van Simyo. De reactie komt in dit topic.

En lees ff de tip in mijn handtekening.

Thanks, ik heb inmiddels iemand van Simyo te pakken gekregen. Het probleem van de berichten is bekend en er is een intern onderzoek gestart. Als het goed is krijg ik deze of volgende week een bericht hierover en het geld terug. 

Bedankt voor het meedenken allen!

Jij bedankt voor de terugkoppeling @St-Elisa .

Reputatie 7
Badge +6

Hi @St-Elisa,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je hier even contact over hebt opgenomen! 

Het klopt inderdaad dat er bij heel veel klanten iets mis is gegaan waardoor één van de waarschuwingsberichten niet aangekomen zijn. Fijn om te horen dat je inmiddels door onze klantenservice geïnformeerd bent hierover :).

Bedankt voor de hulp heren! @Friesian @Ron H @abj 

Groetjes,
Roeqajja

Vraag; als ik op mijn telefoon kijk bij mobiel netwerk staat er een vreemd telefoonnummer en niet mijn eigen telefoonnummer? Ik ben pas 3 dagen klant bij simyo dus misschien moet ik nog iets doen? 🤔

Hallo @Jojos4 als je van de overstapservice gebruik maakt krijg je een tijdelijk nummer totdat de overstap een feit is. Dat tijdelijke nummer is je meegedeeld. Als de overstap een feit is krijg je ook een melding per mail en/of SMS dat je vanaf dat moment gebruik kunt maken van je nieuwe nummer.

Heb je die mail/SMS wel gehad? Zo ja, dan is er iets niet goed gegaan.

Is dat vreemde nummer inderdaad je tijdelijke nummer? Zo ja, dan is de overstap nog niet rond en kun je met je eigen nummer nog via je vorige provider bellen.

 

 

Hallo @Jojos4 als je van de overstapservice gebruik maakt krijg je een tijdelijk nummer totdat de overstap een feit is. Dat tijdelijke nummer is je meegedeeld. Als de overstap een feit is krijg je ook een melding per mail en/of SMS dat je vanaf dat moment gebruik kunt maken van je nieuwe nummer.

Heb je die mail/SMS wel gehad? Zo ja, dan is er iets niet goed gegaan.

Is dat vreemde nummer inderdaad je tijdelijke nummer? Zo ja, dan is de overstap nog niet rond en kun je met je eigen nummer nog via je vorige provider bellen.

 

 

Ja ik heb de mail gehad maar het vreemde nr blijft staan mij eSim ipv mijn eigen telefoonnummer?

Reputatie 7
Badge +6

Hi @Jojos4,

Bedankt voor je bericht. Leuk om te horen dat je sinds kort klant bent bij Simyo! 😊

Ik ga er even vanuit dat je een iPhone hebt. Als het goed is kun je het nummer in je telefoon wijzigen op deze manier: Ga naar 'Instellingen'. Tik op 'Mobiel netwerk' of 'Mobiele data'. Tik op het nummer dat u wilt wijzigen. 

Zou je het mij nog even kunnen laten weten of het hiermee is gelukt?

Groetjes,
Roeqajja

Hallo, ja ik heb een iphone; net geprobeerd, instelingen, mobiel netwerk, en klik op het vreemde telefoonnummer maar ik kan dit nr niet veranderen? 
 

Reputatie 7
Badge +6

Hi @Jojos4,

Bedankt voor je reactie. De instructies in mijn vorige bericht kloppen niet helemaal, mijn excuses. Je moet dus naar Instellingen > Telefoon > Mijn nummer. Hier kun je je nummer wijzigen :).

Ik hoor graag van je of het hiermee is gelukt!

Groetjes,
Roeqajja

Ik zie inderdaad bij instellingen - telefoon dat vreemde telefoonnummer maar ik kan het nummer niet veranderen ???

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Jojos4,

Bedankt voor je reactie. Wat vreemd dat het niet lukt om het 06-nummer te wijzigen! Zou je het toestel helemaal willen uitschakelen en opnieuw willen opstarten? Hierna kan je het nogmaals proberen. 

We horen graag of het hiermee lukt 😊.

Groetjes,
Amy

Helaas … ik heb mijn telefoon helemaal uit gedaan, gewacht, en weer aangezet maar ik kan het telefoonnummer niet wijzigen. Het vreemde nr blijft overal staan

Helaas … ik heb mijn telefoon helemaal uit gedaan, gewacht, en weer aangezet maar ik kan het telefoonnummer niet wijzigen. Het vreemde nr blijft overal staan

Zowel bij mobiel netwerk als bij instellingen-telefoon-mijn nummer 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Jojos4,

Jammer dat het niet is gelukt! Ik denk dat we in dit geval het beste de eSIM opnieuw kunnen downloaden nu het nummer is overgezet. Je kan dit doen door de eSIM te verwijderen via de instellingen van het toestel zelf en daarna de eSIM weer opnieuw te downloaden via de Mijn Simyo app > Instellingen > Simkaart > Overstappen naar eSIM. Voor de validatiecode kan je mij een privébericht sturen, ik stuur deze dan naar je op! 

Let erop dat er tijdens het opnieuw installeren geen fysieke simkaart in het toestel zit. 

Groetjes,
Amy

Reageer