Skip to main content
Beantwoord

Schrikbarende kosten, opeens een rekening van 330 euro

• March 20, 2026
  • 9 reacties
  • 85 Bekeken

Beste Simyo,

Mijn dochter blijft altijd netjes binnen haar bundel. Tot vandaag nooit problemen gehad.

Nu zien we ineens €330 aan datakosten buiten de bundel, opgebouwd in een paar minuten. Dit vinden wij echt niet te verklaren en schrikbarend.

Hoe kan dit zo snel oplopen zonder duidelijke waarschuwing of ingrijpen? En kunnen jullie hierin iets voor ons betekenen?

Graag jullie reactie.

Beste antwoord door Friesian

Beste ​@PVD1  

Hebben jullie, heb jij samen met je dochter gekeken naar wat er te vinden kan zijn op de telefoon? Want daar ligt de basis via merk en type telefoon. Dus welk merk en type telefoon gebruikt je dochter.

Ik wil je aanraden om alsnog, mocht dat niet gedaan zijn, het dataplafond te activeren voor €0,50 ingaand de volgende maand heb je dan al wat extra bescherming. 

Misschien dat dit blog over dataverbruik en tips jullie, je al wat verder helpt. 

Verder is Simyo in het weekend te bereiken via WhatsApp. 

https://www.simyo.nl/klantenservice

9 reacties

Friesian
  • Forum Expert
  • antwoord
  • March 21, 2026

Beste ​@PVD1  

Hebben jullie, heb jij samen met je dochter gekeken naar wat er te vinden kan zijn op de telefoon? Want daar ligt de basis via merk en type telefoon. Dus welk merk en type telefoon gebruikt je dochter.

Ik wil je aanraden om alsnog, mocht dat niet gedaan zijn, het dataplafond te activeren voor €0,50 ingaand de volgende maand heb je dan al wat extra bescherming. 

Misschien dat dit blog over dataverbruik en tips jullie, je al wat verder helpt. 

Verder is Simyo in het weekend te bereiken via WhatsApp. 

https://www.simyo.nl/klantenservice

• auteur
  • Beginner
  • March 21, 2026

Dank je wel voor je reactie! Ze heeft een iPhone16E. Ja dataplafon heb ik nu gezien en direct geregeld. Ik zie dat meerdere mensen dit ervaren, wat het voor mij nog onbegrijpelijker maakt.. Ik wil graag contact; dank voor de tips!

Forum|alt.badge.img+1
  • Actief Simyaan
  • March 21, 2026

Hotspot gebruikt? Telefoon aangesloten op laptop? Per ongeluk geen Wifi?

Forum|alt.badge.img+1
  • Actief Simyaan
  • March 21, 2026

Ik zie dat meerdere mensen dit ervaren, wat het voor mij nog onbegrijpelijker maakt.. 

Simyo verdient graag geld..

Friesian
  • Forum Expert
  • March 21, 2026

Dank je wel voor je reactie! Ze heeft een iPhone16E. Ja dataplafon heb ik nu gezien en direct geregeld.

Ik zie dat meerdere mensen dit ervaren, wat het voor mij nog onbegrijpelijker maakt.. Ik wil graag contact; dank voor de tips!

Daarom staan we ook voor jou klaar als behulpzame, meedenkende klant. 

Indien nog niet gedaan zou ik ook een externe app, datamanager zeker aanbevelen. 

Succes en ondanks dit toch een fijn weekend! 

JanD
  • Forum Expert
  • March 21, 2026

Beste ​@PVD1 vandaag en morgen kun je via WhatsApp contact opnemen met Simyo van 10.00 tot 17.00 uur om eventueel een betalingsregeling te treffen.

Verder stuurt Smyo nij 80% en 100% verbruik een SMS als waarschuwing.

Scotsman
Forum|alt.badge.img+9
  • Forum expert
  • March 21, 2026

Ik zie dat meerdere mensen dit ervaren, wat het voor mij nog onbegrijpelijker maakt.. 

Dat geldt voor elk bedrijf dat geen staatsbedrijf is of afhankelijk is van overheidssteun.

Friesian
  • Forum Expert
  • March 21, 2026

Er schijnen ook mensen te bestaan die graag elke maand een salaris ontvangen. (Heb ik van horen zeggen 😃) 

Sedat
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • March 23, 2026

Hoi ​@PVD1,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat dit vervelend was en begrijp dat onverwachte kosten onaangenaam kunnen zijn. Het spijt me te horen dat dit is gebeurd.

Ik zie dat je ondertussen contact hebt gehad met onze klantenservice en dat je verder bent geholpen, fijn dat dit is opgelost.

Zoals ​@Friesian aangeeft, kun je voor extra zekerheid een dataplafond instellen via Mijn Simyo. Zo kun je hoge kosten buiten de bundel voorkomen. Meer informatie hierover vind je hier: Dataplafond bij Simyo.

Daarnaast raad ik aan om in de instellingen van je telefoon te controleren of ‘slimme netwerkwissel’ of een vergelijkbare functie aanstaat. Deze kan ervoor zorgen dat je toestel automatisch overschakelt naar mobiel internet wanneer de WiFi-verbinding tijdelijk wegvalt of zwak is.

Mocht je nog vragen hebben, dan help ik je daar natuurlijk graag bij.

Groetjes,
Sedat