Skip to main content

.

Beste Simyo,

Vanochtend is mijn simkaart geblokkeerd na hoogverbruik, volgens de app is er in 25 minuten voor 1765,99 euro buiten de bundel verbruikt. Ik ben natuurlijk hier heel erg van geschrokken maar het lijkt me ook erg onwaarschijnlijk dat dit kan kloppen. Ik zou graag klantenservice willen spreken om te kijken hoe dit heeft kunnen gebeuren maar om te kunnen bellen wordt verwacht dat ik eerst 250,00 euro betaal om me simkaart te laten deblokkeren dus ik weet nu niet zo goed hoe verder. 

Ik heb deze vraag ook via de Whatsapp mogelijk uitgezet dus excuus voor het raadplegen van meerdere kanalen echter is er nog geen reactie via Whatsapp en maak ik mij grote zorgen over deze extra kosten. 

Verneem hopelijk spoedig reactie. 

Vriendelijke groet, 
Max

Hallo @MaxdeJ als je een Android-telefoon gebruikt kun je op app-niveau zien waar het aan verbruikt is.

Verder kun je in je telefoon een datalimiet instellen.

Voorbeeld:

je hebt een databundel van 12GB, stel dan een waarschuwing in bij 11Gb en een limiet bij 11,5GB .

Zet verder databesparing aan binnen je mobiel en geeft aan dat diverse soorten updates alleen via wifi kunnen gebeuren.

Haal tevens een  vinkje weg bij het automatisch overgaan naar mobiele data bij verminderde wifi.

Verder komt er een moderator op terug om een betalingsregeling met je te treffen.

Succes.

Hoi @MaxdeJ,

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend dat er extra kosten zijn gemaakt buiten je bundel vanwege internetverbruik! Ik kan me goed voorstellen dat je hiervan geschrokken bent..

Wij zijn bij Simyo transparant over het feit dat wij geen dataplafond hebben. Wij sturen om deze reden altijd twee waarschuwing sms’jes bij 80% en 100% verbruik van de internetbundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€ 0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg. Wij proberen de simkaart inderdaad bij kosten van €100 of €250 te blokkeren, maar omdat het verbruik met een vertraging wordt verwerkt in ons systeem kunnen de kosten in de tussentijd nog hogerop lopen voordat je aansluiting geblokkeerd is. In jouw geval zijn er waarschijnlijk in een korte tijd zeer veel MB's verbruikt waardoor de kosten zo op hebben kunnen lopen.

Op onze website hebben wij een blog met handige internetbesparingstips, ik raad aan om dit goed door te lezen. Indien je een Android telefoon hebt, is het vaak mogelijk om een datalimiet in te stellen in je telefoon zoals @JanD ook aangeeft (bedankt voor je hulp!). Bij een iPhone is dit helaas niet mogelijk.

Ik heb je aansluiting gepakt en ik zie dat je inmiddels tot een oplossing bent gekomen met de klantenservice via Whatsapp. Fijn om te zien! 🙂

Mocht je nog vragen hebben, laat het dan gerust weten.

Groetjes,
Roeqajja

Reageer