Skip to main content

Vanochtend opgestaan en zag dat mijn simkaart geblokkeerd is na hoogverbruik, volgens de app is er in minder dan 19 minuten €4980,85 euro buiten de bundel verbruikt. Ik kon het niet geloven. Uitgerekend op een dag dat ik een belangrijke telefoontje moet plegen.

 

Via whatsapp werd ik niet echt geholpen en kreeg te horen dag het bedrag klopt en standaard tekst dag data onbewust verbruikt kan worden door het toestel. Vervolgens geen reactie meer.
 

In het verbuiksoverzicht zie je ene moment rond €8 per 59MB en moment later €0 voor 59MB.

Ik heb een Databundel abonnement van 24GB en daarvan was nog geen 2 GB verbruikt. In totaal is er dus meer dan 58GB verbruikt. Aan wat? Dat is mij een raadsel. Een vraag of ik een overzicht kan krijgen naar wat voor verkeer al die GB’s zijn verbruikt, kreeg ik te horen dat het niet mag wegens privacy wetgeving.

 

Ik ben nog steeds in schok.

 

Ik hoop op een spoedig antwoord.

 

 

Als Simyo zegt dat ze de zaak blokkeren bij extreem dataverbruik zou er toch een zeer forse reductie plaats moeten vinden.

Laten we zeggen max. 100 Euro. Maar ik heb makkelijk praten: ik hoef het niet te betalen.


Hi @Seal,

Bedankt voor je reactie. Ik kan het me goed voorstellen dat je graag achter de oorzaak van je verbruik wilt komen. Echter hebben wij echt helemaal geen inzicht waar je MB's aan zijn verbruikt. De enige manier waarop je hier achter zou kunnen komen is door in je telefoon zelf te kijken welke app het meeste heeft verbruikt. Met een iPhone is het helaas lastiger om erachter te komen welke app heeft gezorgd voor het hoge verbruik.

Ik zie dat je verder tot een oplossing bent gekomen samen met onze klantenservice. Dat is fijn om te zien. 🙂
 

Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. 

Maar dat blokkeren is kennelijk niet, of in ieder geval erg laat gebeurd.

Hi @wimj12, de simkaart is uiteraard geblokkeerd geweest. Dit gebeurd standaard als er hoogverbruik plaats vindt. Wij proberen de simkaart altijd zo snel mogelijk te blokkeren, in dit geval zijn de kosten binnen een korte tijd ontstaan. Het is natuurlijk ook zo dat het verbruik met vertraging wordt bijgewerkt waardoor de kosten snel kunnen oplopen als er veel MB's verbruikt worden binnen een korte tijd.

Groetjes,
Roeqajja
 


@Seal Is de factuur met dat onwaarschijnlijk hoge bedrag inmiddels al gecrediteerd of geminimaliseerd?

Er kan nog geen factuur zijn, want het is pas 3 dagen geleden gebeurd @Summer2 

@Seal kan al wel zien wat nu de kosten gaan worden, na overleg met Simyo, maar of hij dat met ons wil delen betwijfel ik.

Je hebt gelijk, er is nog geen factuur. Waarom zou @Seal dat niet met de community willen delen? Hij deelt toch ook de verwachte kosten? Of staat er een ‘spreek’ verbod op? 


@Seal Is de factuur met dat onwaarschijnlijk hoge bedrag inmiddels al gecrediteerd of geminimaliseerd?

Er kan nog geen factuur zijn, want het is pas 3 dagen geleden gebeurd @Summer2 

@Seal kan al wel zien wat nu de kosten gaan worden, na overleg met Simyo, maar of hij dat met ons wil delen betwijfel ik.

Je hebt gelijk, er is nog geen factuur. Waarom zou @Seal dat niet met de community willen delen? Hij deelt toch ook de verwachte kosten? Of staat er een ‘spreek’ verbod op? 

Omdat financiële afspraken tussen klant ( @Seal ) en dienstverlener (Simyo) in de regel vertrouwelijk zijn @Summer2 

Maar het staat @Seal uiteraard vrij om de afspraken met ons te delen, als hij dat wil. We zullen het zien, of niet.

 

 


Hi @Summer2,

Bedankt voor je reactie. 
 

@Seal Is de factuur met dat onwaarschijnlijk hoge bedrag inmiddels al gecrediteerd of geminimaliseerd?

Er kan nog geen factuur zijn, want het is pas 3 dagen geleden gebeurd @Summer2 

@Seal kan al wel zien wat nu de kosten gaan worden, na overleg met Simyo, maar of hij dat met ons wil delen betwijfel ik.

Je hebt gelijk, er is nog geen factuur. Waarom zou @Seal dat niet met de community willen delen? Hij deelt toch ook de verwachte kosten? Of staat er een ‘spreek’ verbod op? 


De topic starter maakt zelf de keuze of hij de uitkomst/oplossing wel wilt delen of niet. Er zit hier dan verder ook geen spreekverbod op vanuit Simyo zoals je zegt, maar uiteraard heeft hij ook recht op zijn privacy.

Groetjes,
Roeqajja


Dank je voor deze aanvulling.


Reageer