Skip to main content

.

Hallo simyo,



ik ben sinds januari een nieuwe klant. Ik heb een abbo van 1 GB per maand. Plotseling werd mijn simkaart geblokkeerd vanwege hoogverbruik. Ik ben op de site gaan kijken en zag dat ik een rekening had van 386 euro. Ik schrok hier erg van. Nadat mijn simkaart geblokkeerd was is mijn rekening zelfs nog gestegen tot 417,15. Dit vind ik echt een hele hoge prijs.

Ik kan niet begrijpen hoe dit gebeurd is. Ik zit met mijn telefoon 9 van de 10 keer op wifi. Thuis heb ik wifi en als ik ergens heen ga is er meestal ook wifi. Ik heb geen apps die veel mb verbruiken, geen nieuwe dingen gedownload etc. In de maand januari en februari ging alles goed, maar plotseling vanaf 11 maar heeft mijn telefoon enorme bedagen verbuikt. Dit heb ik kunnen zien op Mijn Simyo. Ook zag ik dat dit meestal 's avonds gebeurd. Rond haf 12 en 6 uur. Dit is een tijdstip dat ik altijd lig te slapen.

Ik ben hier natuurlijk al achteraan gegaan, maar van niemand krijg ik echt een duidelijk antwoord. Er mag niet worden vrij gegeven aan wat het precies is verbruikt, vanwege privecy schending, maar dit is toch mijn eigen telefoon? Nu werd er gezegt dat het kwam door apps die zichzelf updaten. Dat klinkt geloofwaardig, maar apps kunnen nooit zoveel verbruiken. Ik heb in een nacht 970 mb vebruikt terwijl ik lag te slapen! Dat is bijna mijn hele abbonement. Er is nooit tegen mij gezegt dat ik iets uit moest zetten 's nachts, aangezien mijn telefoon een wekker is houd ik hem ook gewoon aan. Dat moet de normaalste zaak van de wereld zijn lijkt mij.

Nou zag ik bij mijn dataverbruik dat er een app 'Exchange Services' is die bijna 2 GB heeft verbruikt. Dit vind ik enorm vreemd. Deze app dient voor mails. Ik gebruik deze zelden, omdat ik zelf een app heb gedownload voor mijn mail. Toch verbruikt deze app enorm veel. Er werd gezegt dat mijn hoogverbruik mijn eigen verantwoordelijkheid is, omdat ik mijn apps zelf download. In dit geval is dat helaas niet zo. Deze app stond al op mijn telefoon en kan ik ook niet verwijderen!

Graag zou ik zo spoedig mogelijk antwoord willen krijgen op mijn bericht. Het vertrouwen van mijn telefoon is totaal verdwenen. Ik vind het erg jammer wat er is gebeurd en ik snap niet hoe het zo ver is kunnen komen.



Groet,

Stella Smit
Hey Stella Smit,



Ik heb jouw vraag in dit topic beantwoord.