Skip to main content

rekening van €2360 binnen 26 minuuten

• March 28, 2026
  • 12 reacties
  • 35 Bekeken

Wij zitten met een enorm dilemma hier. We hebben een bedrag van maar liefst €2360!! aan dataverbruik buiten de bundel van onze minderjarige zoon. Dit binnen 26 minuten! Wij hebben hier enorme stress van de schrik en vragen ons af of alles hier wel goed is gegaan. Gezien het om zo'n kort tijdsbestek is gegaan is er niet snel genoeg door hem gereageerd. De meldingen komen immers binnen op het nummer van het kind en niet van de ouders. Toen de simkaart geblokkeerd was ontvingen wij de mail en konden pas in actie komen toen het te laat was ..... Help …

Ps we waren niet op vakantie maar gewoon in Nederland.

12 reacties

JanD
  • Forum Expert
  • March 28, 2026

Beste ​@Nicolai k zet in ieder geval meteen dataplafond aan, kost €1 per maand en gaat dan op 1 april a.s. in 

Bij een Android mobiel kun je zelf ook een data waarschuwing en -plafond instellen en werkt dan meteen.

Wacht verder de reactie van een moderator af na het weekend of morgen tussen 10 en 17 uur contact opnemen via WhatsApp.

• auteur
  • Beginner
  • March 28, 2026

Hoi Jan,

Bedankt voor je berichtje. Morgen is het zondag, werken er dan mensen? Bedoel je de chatfunctie? 

• auteur
  • Beginner
  • March 28, 2026

Sorry, WhatsApp gevonden!!

Dankjewel ga ik proberen. 

Forum|alt.badge.img+1
  • Actief Simyaan
  • March 29, 2026

Per ongeluk hotspot aangezet en/of telefoon opgeladen / gekoppeld met computer?

JanD
  • Forum Expert
  • March 29, 2026

Hoi Jan,

Bedankt voor je berichtje. Morgen is het zondag, werken er dan mensen? Bedoel je de chatfunctie? 

Ja. op zaterdag en zondag van 10 tot 17uur ​@Nicolai k 

Friesian
  • Forum Expert
  • March 29, 2026

Wij zitten met een enorm dilemma hier. We hebben een bedrag van maar liefst €2360!! aan dataverbruik buiten de bundel van onze minderjarige zoon. Dit binnen 26 minuten! Wij hebben hier enorme stress van de schrik en vragen ons af of alles hier wel goed is gegaan. Gezien het om zo'n kort tijdsbestek is gegaan is er niet snel genoeg door hem gereageerd. De meldingen komen immers binnen op het nummer van het kind en niet van de ouders. Toen de simkaart geblokkeerd was ontvingen wij de mail en konden pas in actie komen toen het te laat was ..... Help …

Ps we waren niet op vakantie maar gewoon in Nederland.

Erg vervelend dit beste ​@Nicolai k 

Houdt hierbij wel in gedachten dat de blokkade vanuit Simyo vertraging kent doordat de gegevens later bij Simyo komen en er daarna op gereageerd wordt. De sms'jes datawaarschuwing - limiet - 80 en 100% zijn realtime..

Welk merk en type telefoon gebruikt uw zoon?

Een datalimiet/plafond van Simyo gaat na inschakelen pas volgende maand in. En controleer even in jouw Mijn Simyo de kosten per maand voor het plafond. 

• auteur
  • Beginner
  • March 29, 2026

We hebben gelukkig een coulance regeling gekregen.

Ik zie nu net op zijn telefoon dat het berichtje van 80% bereikt en het bericht dat de data op is op exact hetzelfde moment binnen zijn gekomen. Hier kun je natuurlijk nooit op tijd op reageren......

JanD
  • Forum Expert
  • March 29, 2026

We hebben gelukkig een coulance regeling gekregen.

Ik zie nu net op zijn telefoon dat het berichtje van 80% bereikt en het bericht dat de data op is op exact hetzelfde moment binnen zijn gekomen. Hier kun je natuurlijk nooit op tijd op reageren......

Heb je wel de instellingen in je Android toestel toegepast die ik eerder beschreven heb ​@Nicolai k ?

Of heb je geen Android toestel?

Heb je dataplafond ook aangezet?

Friesian
  • Forum Expert
  • March 29, 2026

Beste ​@Nicolai k - Nicolai.

Staat er op de telefoon ook een datamanager app geïnstalleerd? En goed dat je al aan het kijken bent op de telefoon. Dat is het paspoort tot de eindbestemming. 

• auteur
  • Beginner
  • March 29, 2026

Jan, ja we hebben voor ons hele gezin nu het dataplafond aangezet. Wat absoluut van geen kant blijft kloppen blijft dat hij onbewust enorme kosten heeft kunnen maken. Een bericht van 80% bereikt en op exact hetzelfde moment een bericht dat de bundel op is dat mag natuurlijk niet....

Friesian
  • Forum Expert
  • March 29, 2026

Nicolai, ik zou echt niet onderschatten hoe snel dat data kan gaan. Zou je even hierop kunnen reageren? En graag ff melden merk en type telefoon. 

• auteur
  • Beginner
  • March 29, 2026

Lieve mensen, bedankt voor jullie reacties allemaal dit wordt enorm gewaardeerd! We zijn blij dat er vanuit Simyo een oplossing is aangeboden, hier zijn wij enorm blij mee! We hebben nu allemaal een dataplafond in ons gezin zodat het niet nog een keer zal gebeuren. Een fijn en zonnig weekend gewenst allen.