Skip to main content
Beste,



ik heb afgelopen maand een rekening betaald van 103.67. Normaal betaal ik voor mijn bundel 18 euro. Je begrijpt dat de buitenbundelkosten nogal uit de hand zijn gelopen. En dat snap ik ook niet. Normaal gesproken krijg ik altijd netjes een melding dat ik op 50% van mijn mb's zit, en ook als ik op de limiet zit. Dit is afgelopen maand niet het geval geweest en zodoende zit ik opeens met een bijzonder hoge rekening! Hoe komt het dat ik ineens geen meldingen van mijn verbruik meer krijg en wat kan hieraan gedaan worden, want ik vind dit echt bizar.



Groeten,



Thijs
Je kunt het verbruik, hetzij met een lichte vertraging, ook bijhouden op de Simyo app of je Mijn Simyo. Het smsje bij 50% is al een tijdje naar 80% gegaan en ook bij 100% krijg je er één.



Ook hebben vele telefoons een ingebouwde data monitor of kun je er één downloaden uit de store van je besturingssysteem.



Ik kan niet zien of je de smsjes echt hebt ontvangen of dat er een technisch euvel was waardoor je ze niet hebt gehad. Dat kan alleen Simyo zelf.
Hoi Thijs94, welkom op het Simyo forum.



Wat vervelend dat je zo'n hoge factuur van ons hebt ontvangen. We verwachten dat er genoeg mogelijkheden zijn om je internet te beperken, maar je ziet bij jou dat dit toch niet altijd effect heeft.



Er zijn helaas momenteel wat problemen in het systeem bij ons, waardoor ik op dit moment niet kan zien of en wanneer jij de verbruik-sms'jes hebt gehad of niet. Ik heb deze vraag uitgezet bij onze technische afdeling, die dit zo snel mogelijk voor je nakijken 🙂.



In de tussentijd kun jij natuurlijk zelf inzien waarom jouw verbruik ineens is toegenomen, want de MB's zoals ze zijn geregistreerd, die kloppen. In deze blog leggen we uit hoe je dat doet.



Zodra ik meer weet, breng ik je hiervan op de hoogte!



Groetjes, Tiury



Bedankt voor het antwoord Raytje 🙂.
Hoi Thijs94, welkom op het Simyo forum.



Wat vervelend dat je zo'n hoge factuur van ons hebt ontvangen. We verwachten dat er genoeg mogelijkheden zijn om je internet te beperken, maar je ziet bij jou dat dit toch niet altijd effect heeft.



Er zijn helaas momenteel wat problemen in het systeem bij ons, waardoor ik op dit moment niet kan zien of en wanneer jij de verbruik-sms'jes hebt gehad of niet. Ik heb deze vraag uitgezet bij onze technische afdeling, die dit zo snel mogelijk voor je nakijken 🙂.



In de tussentijd kun jij natuurlijk zelf inzien waarom jouw verbruik ineens is toegenomen, want de MB's zoals ze zijn geregistreerd, die kloppen. In deze blog leggen we uit hoe je dat doet.



Zodra ik meer weet, breng ik je hiervan op de hoogte!



Groetjes, Tiury



Bedankt voor het antwoord Raytje 🙂.






Die SMS'jes heb ik dus afgelopen maand gemist! Mijn telefoon geeft ze normaal ook door, maar die liep om de een of andere reden op halve maanden(waarschijnlijk door een reset ergens in september). Dus normaliter ben ik dubbel veilig tegen overmatig internetgebruik, en ik betreur het dat het dan op zo'n manier toch helemaal fout is gegaan.



Ik weet dat ik vaker aan het limiet van mijn bundel zit, maar zoals je wellicht in eerdere facturen kunt zien, is dat ik er dan heel minimaal overheen ga en mijn internet dan alleen gebruik wanneer echt nodig. Ik wacht de reactie af van jullie technische afdeling. Alvast bedankt.



Groeten,



Thijs
Hoi Thijs94,



Onze mijn collega van de IT-afdeling heeft het voor je nagekeken en er bleek dus inderdaad een verkeerd waarschuwingsprofiel op jouw aansluiting 😞. Hij heeft dit gelukkig wel meteen rechtgezet.



Ik zorg ervoor dat we je hoge factuur gaan corrigeren, want wij zijn namelijk verplicht om deze sms'jes te versturen. Zodra dit is gebeurd, stuur ik je ter bevestiging een e-mailtje 🙂.



Ben je blij met deze oplossing?



Groetjes, Tiury
Hoi Thijs94,



Onze mijn collega van de IT-afdeling heeft het voor je nagekeken en er bleek dus inderdaad een verkeerd waarschuwingsprofiel op jouw aansluiting 😞. Hij heeft dit gelukkig wel meteen rechtgezet.



Ik zorg ervoor dat we je hoge factuur gaan corrigeren, want wij zijn namelijk verplicht om deze sms'jes te versturen. Zodra dit is gebeurd, stuur ik je ter bevestiging een e-mailtje 🙂.



Ben je blij met deze oplossing?



Groetjes, Tiury




Bedankt voor de snelle reacties en de service! Uiteraard tevreden met de geboden oplossing, en ik zal zelf het verbruik ook een tandje beter in de gaten houden ;)



Met vriendelijke groeten,



Thijs
Hoi Thijs94,



Erg goed om te horen dat je het hier mee eens bent! Mocht je nog verdere vragen hebben hierover of andere zaken... zie ik je graag weer terug op het Simyo forum 😉!



Groetjes, Tiury

Reageer