.

Beantwoord

Prijsverhoging met terugwerkende kracht vanaf 1 september

  • 19 September 2023
  • 9 reacties
  • 191 Bekeken

Badge

Ik open net de Simyo-app, en ik zie ineens dat “Je kosten deze maand” (dat is 1 september - 30 september, afschrijfdatum medio oktober) ineens met terugwerkende kracht zijn verhoogd naar 19,51 euro. 

In de e-mail staat echter dat de prijsverhoging “pas” (ook al te kort van tevoren aangekondigd) ingaat op 1 oktober. 

Als die e-mail klopt, zou “Je kosten deze maand” nog het oude bedrag moeten zijn lijkt mij, in september zou dan nog het oude tarief moeten gelden. Is er misschien een vergissing gemaakt?

icon

Beste antwoord door Seren 21 September 2023, 16:36

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reactie ingetrokken.

 

Badge

Inbderdaad @PietL staat ongelukkig oftewel ronduit fout geformuleerd.

Ze hebben het over de factuur van september 2023 en de specificatie gaat over oktober.

 

Oké, ik dacht dat de discussie alleen ging over het niet houden aan een maand van tevoren melden van de prijsverhoging - dat is niet netjes, maar ik vond het nog niet zo erg.

Maar het is dus veel erger, we zijn nu geïnformeerd dat we over het verbruik van weken terug, achteraf meer gefactureerd worden. Dat vind ik ronduit onacceptabel.

Badge

Kan er dan tenminste een rectificatiemail uitgaan? Zodat iedereen in elk geval goed op de hoogte is dat de verhoging van de kosten per 1 september, met terugwerkende kracht al zijn ingegaan en nu al gelden, en niet, zoals in de e-mail staat, per 1 oktober?

Hallo @PietL ik heb mijn eerdere reactie ingetrokken.

Het staat zowel in de app als op de website wat ongelukkig.

De factuur over de maand september heb je in september al gehad en noemt Simyo factuur augustus, hoe ongelukkig ook.

De factuur die Simyo factuur september noemt, gaat over de maand oktober en die factuur ontvang je medio oktober, dus de bedragen staan er wèl goed in.

 

Badge

Hallo @PietL ik heb mijn eerdere reactie ingetrokken.

Het staat zowel in de app als op de website wat ongelukkig.

De factuur over de maand september heb je in september al gehad en noemt Simyo factuur augustus, hoe ongelukkig ook.

De factuur die Simyo factuur september noemt, gaat over de maand oktober en die factuur ontvang je medio oktober, dus de bedragen staan er wèl goed in.

 

Oké, een beetje vreemd maar prima. Is het mogelijk om van mijn huidige abonnement over te stappen naar de Simyo-deal op de website? Die kost mij maar 10 euro per maand en dat gaat over 2 jaar om een besparing 9,51*24 = 228,24 euro.

Is er een makkelijke manier dat te regelen of moet ik mij gewoon als nieuwe klant aanmelden?

Hallo @PietL als je (bijna) contractvrij bent kun je verlengen met de gewenste bundels. Met bijna bedoel ik binnen 120 dagen voor einde contractdatum.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @PietL,

Bedankt voor je bericht. Ik heb even op jouw aansluiting gekeken maar ik zie niet dat de inflatiecorrectie in rekening wordt gebracht op de factuur van september. Wat je op dit moment in Mijn Simyo ziet zijn je nieuwe abonnementskosten vanaf het volgende factuur in oktober. Waarschijnlijk is er iets mis is gegaan met de mail die je hebt ontvangen, ik zal dit voor je laten onderzoeken :). In ieder geval excuses voor het ongemak.

Groetjes,
Seren​​​​​​​

Hallo @Seren er is niet specifiek iets mis gegaan in de melding van @PietL het staat gewoon niet goed op de website en in de app, zie onderstaande voorbeelden:

De factuur van september is al geweest, heb ik persoonlijk op 8-9-2-23 ontvangen. In de kopteksten behoort dan te staan oktober i.p.v. september, daarom kan ik me de verwarring van @PietL wel voorstellen.

Hieronder nog een, er staat factuur augustus en factuur september, terwijl het factuur september en factuur oktober moet zijn:

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @JanD,

Bedankt voor de screenshots. Het is nu duidelijk voor mij, ik snap dat dit verwarrend kan zijn. Ik jullie feedback meenemen om ons proces te verbeteren in de toekomst.

Groetjes,
Seren

Reageer