Goedemorgen,
Het topic komt vaker voor zie ik, maar heb op dit forum nog geen sluitende oplossing gezien, toch?
Ook ik werd gisteren verrast door een afsluiting van mijn SIM kaart door plotseling extreem hoog dataverbruik. Dataverbruik dat niet is te herleiden, ook niet door allerlei processen die door zouden gaan op de achtergrond waarbij wifi zou zijn uitgevallen.
Het enorme verbruik zou volgens Simyo vanaf 9.30 uur hebben plaatsgevonden. Op dat moment was ik thuis en luisterde muziek via mijn hifi systeem dat echt alleen maar via wifi werkt. Wifi is dus niet per ongeluk uitgevallen.
Je schrikt je een ongeluk: er staat meteen een rekening open van € 3000,-!! En je krijgt bericht dat je daar een aanbetaling op moet doen, anders word je SIM niet gedeblokkeerd.
Eindeloos in de wacht bij de klantenservice, ene Rick getroffen en die zou het regelen. Heeft hij gedaan (moest toch nog €250,- aftikken op de volgende rekening, waarom?), maar het probleem ontstaat accuut weer als ik mijn iphone aanzet. Nu staat er wéér een torenhoge rekening, ben ik wéér geblokkeerd en is er geen coulance regeling meer.
Zelfs medewerker Rutger leek het geen goed idee om een aanbetaling te doen om de boel weer te deblokkeren, want dan zou het probleem acuut weer spelen. Ik moest maar naar de Apple specialist.
Daar heb ik contact mee gehad, maar die ziet geen app die extreme data verbruikt buiten wifi om. Hij gaf aan dat de e-SIM wel eens de boosdoener kon zijn, moet ik laten checken. Straks dus naar de Apple Store (40km rijden).
Ik deel het gevoel dat je eindeloos (steeds weer opnieuw dramatisch lang) moet wachten bij de klantenservice, om vervolgens te horen dat het aan je telefoon ligt.
Ik heb géén activiteiten uitgevoerd op het moment van de dataexplosie, er zijn géén instellingen veranderd (ook niet per ongeluk) en ik had aantoonbaar connectie via wifi.
Ik ben compleet onthand, kan niets meer op de telefoon, terwijl ik er voor mijn werk van afhankelijk ben. En Simyo zou me terug bellen naar raadpleging technische dienst, maar niet dus.
alles wordt en blijft geblokkeerd door die extreem hoge rekening, en ik ben ten einde raad.
iemand een goede suggestie?