Beste,
Ik ben nu bijna een jaar lid bij Simyo en heb nul klachten ervaren. Ik heb vorig jaar een abonnement afgesloten voor mijn dochter van toen 12, inmiddels 13 jaar. Echter wil ik nu even aan de bel trekken. We zijn momenteel in Nederland op vakantie. Het park waar we zitten, kamt helaas met storingen op de WiFi. Daardoor schakelt onze en dus ook de iPhone van mijn dochter weer over op 4g. We wisten dat data dan hard zou kunnen gaan, maar toen ik gisteren in de app keek en mijn dochter dus binnen een uur €94,60 aan kosten had gemaakt buiten haar internet bundel, waren wij en mijn dochter erg geschrokken. Ik heb gelijk internetten binnen Nederland uitgezet. Naderhand kregen we ook het standaard bericht dat haar simkaart geblokkeerd werd, omdat er inmiddels €100,- aan kosten gemaakt. Uiteraard hadden we iets beter op moeten letten. Maar dat het binnen een uur zo hoog kon oplopen hadden we geen idee van. Jullie staan waarschijnlijk volledig in jullie recht om ons 100 euro extra te factureren.
Echter heb ik een abonnement van 10 euro per maand, en nu ervaar ik dus dat Simyo van mening is dat het mogelijk moet zijn dat men in een uur tijd nog eens een extra rekening van 100 euro moet kunnen opbouwen. Op het internet lees ik dat dit vaker gebeurd bij Simyo, met klachten vanaf 2014, dus nu heb ik wel een aantal vragen.
1. Hebben jullie een coulantie regeling? De extra gemaakte kosten zou ik graag kwijt willen schelden door Simyo. In mijn historie is ook duidelijk te zien dat mijn dochter nooit zo ver buiten haar bundel gaat, dus duidelijk het geval van een vervelende samenloop van omstandigheden. Onze onoplettendheid natuurlijk, maar als ik vergeet in te checken bij NS en het gebeurd verder nooit, heb ik ook de mogelijkheid tot kwijtschelding. Of bij de tandarts als ik niet binnen 48 uur de afspraak afzeg en dat is de eerste keer hoef ik ook de extra kosten niet te betalen.
2. Wat doet Simyo eraan om te voorkomen dat ik volgende maand niet weer per ongeluk buiten mijn bundel ga? Ik ga natuurlijk zelf beter opletten, maar gezien het feit dat dit veel vaker gebeurd bij andere mensen ben ik wel benieuwd of Simyo plannen heeft om bijvoorbeeld een instelling te kunnen doen dat je gewoon niet meer kan internetten als je bundel op is, tenzij je extra bundels aanschaft. Dat zou een hoop schelen.
met vriendelijke groet,
Robin Izelaar