Skip to main content
Vraag

Onverwachte hoge kosten buiten de bundel

• July 28, 2026
  • 3 reacties
  • 18 Bekeken

Onderstaande brief stuurde ik aan klantenservice@simyo.nl, maar heb hier nog geen antwoord op ontvangen. Daarom stel ik deze vraag opnieuw via het forum. Is dit het juiste mailadres om in contact te komen met de klantenservice?

-----------------------------------------------

Beste Simyo,

Dit jaar heb ik voor mijn drie kinderen simyo aangeschaft voor mijn drie kinderen van 15,14 en 12 jaar oud. Dit werkt naar volle tevredenheid echter is er nu iets vervelends voorgevallen met betrekking tot mobiel datagebruik.

Bij het afsluiten van de abonnementen ben ik gewezen op het kopen van een datalimiet maar het 80% en 100% sms-je stelde me gerust en ik vewachtte dat mijn kinderen me zouden verwittigen wanneer ze zo'n sms-je zouden ontvangen.

Dit was echter helaas niet het geval, met als gevolg dat ik voor de drie abonnementen nu met kosten wordt geconfronteerd van EUR 85,96 in juni en EUR 181,09 in juli voor 06-XXXXXXXX, EUR 72,25 voor 06-XXXXXXXX en EUR 39,23 voor 06-XXXXXXXX, ongeveer EUR 375 in totaal!!!

Ik begrijp dat ik dit zelf in de gaten had moeten houden of had moeten oplossen met een datalimiet (die ik nu vanaf augustus ook heb aangezet voor alledrie de nummers), maar ik wil toch om coulance vragen. De prijs die ik betaal voor mobiel internet is EUR 0,20 per GB, de prijs die ik betaal buiten de bundel is EUR 150 per GB, dit betekent dat ik buiten de bundel 750 keer de prijs betaal die ik binnen de bundel zou betalen!

Nu begrijp ik dat deze fikse boete een stok achter de deur is voor een kleine overtreding, maar ik vind het toch wel sneu dat ik nu zo'n harde prijs betaal voor het vertrouwen dat ik in de handen van mijn kinderen heb gelegd. Mijn fout zeker weten, maar het blijven ook kinderen, ze moeten nog leren van hun fouten. Daarom zou ik u willen vragen of er in dit geval een coulance-regeling kan worden getroffen, ik zou u daar zeer dankbaar voor zijn! De 750 keer de prijs voor mobiel internet staat in geen verhouding tot de normale abonnementsprijs en ik weet zeker dat u ook met een lagere boete gemakkelijk uw winstpercentage veilig stelt. Ik neem namelijk niet aan dat u deze hoge prijs als verdienmodel maar gewoon als stok achter de deur voor overmatig mobiele data-gebruik hanteert.

Met vriendelijke groet,

MvK

-----------------------------------------------

3 reacties

Khadija
Moderator
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • July 28, 2026

Hoi ​@vanklink,

Bedankt voor je bericht. Allereerst mijn excuses dat je nog geen reactie hebt ontvangen op je e-mail. Op dit moment is het erg druk, waardoor het helaas langer duurt voordat we alle berichten kunnen beantwoorden.

Bedankt ook voor je uitgebreide uitleg. Ik kan me goed voorstellen dat je bent geschrokken van de hoogte van de buitenbundelkosten, zeker omdat het om drie abonnementen gaat en de kosten daardoor flink zijn opgelopen. Ook begrijp ik dat je erop vertrouwde dat je kinderen het zouden aangeven wanneer ze de waarschuwings-sms'jes ontvingen.

Goed dat je inmiddels voor alle drie de abonnementen een dataplafond hebt ingesteld. Daarmee voorkom je dat er in de toekomst opnieuw buitenbundelkosten kunnen ontstaan.

Ik kijk graag met je mee naar de situatie. Zou je mij een privébericht willen sturen met de 06-nummers waar het om gaat en de naam, het adres, de geboortedatum. Dan bekijk ik graag wat ik voor je kan betekenen.

Groetjes,
Khadija

Forum|alt.badge.img+2
  • Actief Simyaan
  • July 28, 2026

Nu begrijp ik dat deze fikse boete een stok achter de deur is voor een kleine overtreding, maar ik vind

Het is geen overtreding en het is geen boete, het zijn gewoon zeer lucratieve tarieven voor Simyo..

De buitenbundel kosten staan inderdaad in geen verhouding tot de normale kosten voor bundels.

De 750 keer de prijs voor mobiel internet staat in geen verhouding tot de normale abonnementsprijs en ik weet zeker dat u ook met een lagere boete gemakkelijk uw winstpercentage veilig stelt. Ik neem namelijk niet aan dat u deze hoge prijs als verdienmodel maar gewoon als stok achter de deur voor overmatig mobiele data-gebruik hanteert.

Ik denk dat dat een verkeerde aanname is..

Friesian
  • Forum Expert
  • July 29, 2026

Beste ​@vanklink - MvK.

Een voornaam dus die begint met M. Misschien wil je je voornaam ook met ons delen? 

Een klein verzoek van mijn kant. Vanuit privacy kun je als overweging gebruiken.... De (voor)namen van je kinderen op volgorde van geboortedatum (wanneer het niet gaat om een drieling). Dus 1e (Hoofd)letter mag ook. 

Ik heb je topic waarin je een duidelijke uitleg geeft wat het probleem is maar wat denk je zelf waar het probleem echt ligt. 

Dit is dus absoluut niet om je een verwijt te maken maar omdat ik zelf al gezien heb waar de kern van het probleem ligt en je helpen te begrijpen waar ik de oplossing duidelijk zie.

En bedankt voor het delen met ons van je verhaal waarbij ik, wanneer je dat wilt, je graag zou willen helpen met een eenvoudige oplossing.

Ik lees(/hoor) het graag als je hiervoor openstaat.

Groetjes, 

Friesian