Skip to main content
Beste,



Afgelopen weekend is er om één of andere reden in één avond ontzettend veel data verbruikt (ik weet niet eens waaraan). Mijn hele databundel is er die avond doorheen gegaan, plus nog 530MB extra (dus nog een hele maand internetbundel extra). Nu ben ik al een aantal jaar klant bij jullie, maar nog nooit is het gebeurd dat in één avond 2 internetbundels erdoorheen zijn gegaan, sterker nog: sinds ik in september 2011 klant werd heb ik mijn internetbundels slechts een paar keer met een paar MB overschreden.

Ondertussen heb ik mijn data voor de rest van de maand uitgezet (zoals ik altijd doe nadat ik van jullie een smsje krijg dat mijn bundel op is), maar zowel het smsje van 75% en 100% bundelverbruik kreeg ik pas de volgende ochtend. Inmiddels is mijn buitenbundel bedrag opgelopen tot bijna 80 euro (plus mijn standaard rekening van 13 euro komt dat dalijk dus op 93 euro).

Ik ben altijd een tevreden klant geweest, temeer omdat ik voor een relatief laag bedrag toch mijn mobiele dingen kan doen, wat erg fijn is als student zijnde. Ondertussen heb ik mijn bundel omhoog gezet naar 1GB per maand, om er zeker van te zijn dat dit niet nog een keer voor komt. Nu ik op jullie forum rondkijk zie ik dat hier meer mensen tegenaan hebben gelopen en jullie daarin tegemoet konden komen. Dit zou voor mij ook zeer wenselijk zijn, aangezien ik rond moet komen van een bijbaan waarbij ik rond de 200 euro per maand verdien (een rekening van 93 euro zou dus een grote strop voor me zijn).



Graag hoor ik of hier iets mogelijk in is, temeer omdat ik zelf ook al stappen heb ondernomen om dit in de toekomst te voorkomen, ik nog nooit mijn bundel in deze mate heb overschreden en de waarschuwingen van bundeloverschrijding pas de volgende ochtend kreeg.



Met vriendelijke groet,



Vincent.
Daar komt trouwens bij dat ik er zojuist achter kwam dat mijn hele aansluiting is geblokkeerd. Ik kon namelijk geen sms sturen, bellen bleek vervolgens ook niet te gaan. Er werd verteld: "vanwege administratieve redenen is uw aansluiting geblokkeerd", of iets in die trant.



Het is eerlijk gezegd wel schandalig dat hier geen enkel bericht van wordt verstuurd (geen mail of sms) en dat dit ook niet in "mijn simyo" te zien is.



Graag hoor ik dan ook wanneer deze weer gedeblokkeerd wordt.
Hoi Vince355, welkom op het Simyo forum.



Ik begin even met je laatste opmerking. Je bent momenteel geblokkeerd wegens hoogverbruik.

Op het moment dat geregistreerd werd dat je meer dan €75 binnen een etmaal aan kosten had gemaakt is er tegelijk met het blokkeren een SMS verstuurd met het bericht dat je geblokkeerd wordt.

Helaas gebeurt het wel eens dat die SMS 'ingehaald' wordt door de blokkade en je die niet of later ontvangt.



Deze blokkade kun je zien als beveiliging om er voor te zorgen dat je geen een factuur van honderden Euro's of meer krijgt.

Stel dat we dit niet hadden en jouw telefoon bedenkt zijn hele besturingssysteem te updaten à 3 GB... :(



Om de één of andere reden bedacht jouw telefoon in elk geval om zo'n 700 MB te gaan verbruiken en dat is behoorlijk meer dan je bundel. Nou, ik begrijp wel dat je dit niet helemaal expres hebt gedaan. Misschien was je je niet eens bewust van het feit dat je telefoon ook maar iets deed 😕

Daarom zal ik eenmalig je tegemoet komen.



Je hebt ruim 520 MB buiten je bundel verbruikt. Ik je buiten bundel kosten verrekenen met een 1500 MB bundel. Ook zal ik je aansluiting weer vrijgeven :D

Al het dataverbruik dat je nog gaat hebben deze maand, zal buiten de bundel vallen, dus let daar mee op , alsjeblieft.



Ik wil je graag ook nog van wat tips voorzien, Vince355:



- Schakel de optie ‘automatisch updaten’ via 3G uit

- Gebruikt je WIFI, schakel dan 3G uit in je toestel. Zo voorkom je onnodige dataverbruik van je internetbundel.

- Houd je verbruik in de gaten via de Simyo App of Mijn Simyo. Veel klanten gebruiken daarnaast apps als Onavo Count (LINK) of My Data Manager (LINK) om het dataverbruik bij te houden

- Voorkom verrassingen en kies voortaan een grotere internetbundel. Dit kan via Mijn Simyo.





Heb ik je zo weer een beetje tevreden kunnen maken?
Hoi Ernst,



Dat is een ontzettend mooi gebaar, dankjewel.



Om nog even terug te komen op het blokkeren: dit vind ik een hele goede beveiliging en top dat jullie dit doen. Waar ik over viel was dat ik hier niets van te horen heb gekregen, tot ik probeerde te bellen en hoorde dat mijn abonnement was afgesloten. Dit was erg fijn geweest als hier een mailtje over was verstuurd (als iemand mijn telefoon zou hebben en deze zou gebruiken, waardoor ik op kosten wordt gejaagd zou een smsje niet aankomen ;-)). Wellicht is dit een puntje om ergens in de toekomst te verbeteren 🙂.



Nogmaals heel erg bedankt voor de tegemoetkoming, een verrekening met een 1500MB bundel kan ik me zeker in vinden. De komende maand had ik zelf mijn bundel al omhoog gezet naar 1000MB 🙂.



Groetjes,



Vincent.
Hoi Ernst,



Dat is een ontzettend mooi gebaar, dankjewel.



Om nog even terug te komen op het blokkeren: dit vind ik een hele goede beveiliging en top dat jullie dit doen. Waar ik over viel was dat ik hier niets van te horen heb gekregen, tot ik probeerde te bellen en hoorde dat mijn abonnement was afgesloten. Dit was erg fijn geweest als hier een mailtje over was verstuurd (als iemand mijn telefoon zou hebben en deze zou gebruiken, waardoor ik op kosten wordt gejaagd zou een smsje niet aankomen ;-)). Wellicht is dit een puntje om ergens in de toekomst te verbeteren 🙂.



Nogmaals heel erg bedankt voor de tegemoetkoming, een verrekening met een 1500MB bundel kan ik me zeker in vinden. De komende maand had ik zelf mijn bundel al omhoog gezet naar 1000MB 🙂.



Groetjes,



Vincent.




Hi Vince355,



Leuk om te lezen dat je er blij mee bent :)



Het idee van het mailtje is een erg goede, en er wordt ook gewerkt aan een dergelijke aanpassing. Hoe, wat en wanneer kan ik helaas niets over zeggen omdat dit nog niet bekend is.

Reageer