Skip to main content
Beantwoord

Onterechte buitenbundelkosten na activeren 3GB verjaardagsbundel

• February 22, 2026
  • 6 reacties
  • 53 Bekeken

Hoi, ik heb een probleem met mijn databundel.

Ik kreeg een melding dat mijn bundel bijna op was en heb direct mijn verjaardags-3GB bundel toegevoegd bij Simio. Ik ging ervan uit dat die meteen actief was. Toch is er daarna €100 aan buitenbundelkosten berekend, terwijl er niets van die extra bundel is afgeschreven.

Ik heb dus op tijd een aanvullende bundel geactiveerd om kosten te voorkomen. Mijn sim is nu geblokkeerd, dus bellen kan niet. Kunnen jullie dit nakijken en deze kosten corrigeren?

Beste antwoord door Sedat

Hoi ​@Jands,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat er kosten zijn gemaakt buiten de bundel. Ik kan me voorstellen dat dit vervelend is en dat je hier niet op zit te wachten.

Ik heb gekeken en zie dat je Simyaardagbundel van 3GB is geactiveerd nadat de buitenbundelkosten zijn ontstaan. Daarom zijn deze kosten helaas in rekening gebracht,

Wij versturen altijd twee waarschuwing-sms’jes: één wanneer de internetbundel voor 80% is verbruikt en één wanneer de bundel volledig op is. Zodra de bundel op is en er toch internet wordt verbruikt, wordt het buitenbundel-tarief van €0,15 per MB in rekening gebracht. Fijn om te zien dat je inmiddels een dataplafond hebt ingesteld. Zoals@JanD aangeeft gaat het dataplafond de 1e van de komende maand in. Daarmee kun je hoge kosten in de toekomst voorkomen.

Ik snap dat het onhandig is dat je simkaart nu geblokkeerd is en bellen niet mogelijk is.

Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je telefoonnummer en persoonlijke gegevens? Zo kan ik intern overleggen met de betreffende afdeling en samen bespreken wat er mogelijk is voor een passende oplossing.

Alvast bedankt voor je bericht en het delen van de benodigde informatie!

Groetjes,
Sedat

6 reacties

JanD
  • Forum Expert
  • February 23, 2026

Beste ​@Jands die gratis bundel wordt niet automatisch verrekend met de buitenbundelkosten.

Zet meteen dataplafond aan om die kosten in de toekomst te voorkomen en gaat dan per de 1e van de komende maand in.

Die gratis bundel is geldig tot en met a s. zaterdag. 

• auteur
  • Beginner
  • February 23, 2026

Dat begrijp ik maar ik had het tijdig geactiveerd voordat mijn bundel op was, dus als het goed is zouden er nog geen buitenbundel kosten gemaakt moeten zijn

Sedat
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • antwoord
  • February 23, 2026

Hoi ​@Jands,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat er kosten zijn gemaakt buiten de bundel. Ik kan me voorstellen dat dit vervelend is en dat je hier niet op zit te wachten.

Ik heb gekeken en zie dat je Simyaardagbundel van 3GB is geactiveerd nadat de buitenbundelkosten zijn ontstaan. Daarom zijn deze kosten helaas in rekening gebracht,

Wij versturen altijd twee waarschuwing-sms’jes: één wanneer de internetbundel voor 80% is verbruikt en één wanneer de bundel volledig op is. Zodra de bundel op is en er toch internet wordt verbruikt, wordt het buitenbundel-tarief van €0,15 per MB in rekening gebracht. Fijn om te zien dat je inmiddels een dataplafond hebt ingesteld. Zoals@JanD aangeeft gaat het dataplafond de 1e van de komende maand in. Daarmee kun je hoge kosten in de toekomst voorkomen.

Ik snap dat het onhandig is dat je simkaart nu geblokkeerd is en bellen niet mogelijk is.

Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je telefoonnummer en persoonlijke gegevens? Zo kan ik intern overleggen met de betreffende afdeling en samen bespreken wat er mogelijk is voor een passende oplossing.

Alvast bedankt voor je bericht en het delen van de benodigde informatie!

Groetjes,
Sedat

Forum|alt.badge.img+1
  • Actief Simyaan
  • February 23, 2026

Wij versturen altijd twee waarschuwing-sms’jes: één wanneer de internetbundel voor 80% is verbruikt en één wanneer de bundel volledig op is. Zodra de bundel op is en er toch internet wordt verbruikt, wordt het buitenbundel-tarief van €0,15 per MB in rekening gebracht.

Die SMSjes zijn soms een beetje aan de late kant.. het kan zomaar zijn dat die pas een minuut nadat de bundel op is worden ontvangen, en dan is het de vraag hoeveel later ze gelezen worden.

Sedat
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • February 23, 2026

Hoi ​@XTF,

Bedankt voor je aanvulling. Het kan inderdaad gebeuren dat waarschuwing-sms’jes iets later aankomen, waardoor er in de tussentijd buitenbundelkosten ontstaan. In dit geval is daar echter geen sprake van. De berichten zijn tijdig verstuurd. Ik zal de verdere afhandeling met de klant via een privébericht doen.

Groetjes,
Sedat

Forum|alt.badge.img+1
  • Actief Simyaan
  • February 23, 2026

Bedankt voor je aanvulling. Het kan inderdaad gebeuren dat waarschuwing-sms’jes iets later aankomen, waardoor er in de tussentijd buitenbundelkosten ontstaan. In dit geval is daar echter geen sprake van. De berichten zijn tijdig verstuurd.

Blijkbaar niet tijdig genoeg voor de klant om actie te ondernemen..