Skip to main content
Hallo, op mijn laatste factuur staan 3 sms-jes vanuit Zwitserland. 1 nummer klopt, maar 2 andere nummers zijn mij onbekend, staan niet in m'n contacten en als ik die bel krijg ik een 3-tonige toeter. (06-53131313). Hoe kan dit?
Dat is het nummer van de sms centrale. Je ziet dat omdat je vanuit het buitenland naar een Nederlands nummer één of meerdere sms(jes) hebt gestuurd.



https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/er-staat-een-nummer-op-mijn-factuur-dat-ik-ni-261?c=95
Hoi Miertje,



Goed dat je je factuur nagaat of je geen vreemde dingen tegenkomt 🙂. Gelukkig is er een goede verklaring waarom het nummer 06-53131313 op je factuur staat. Dit is, zoals Raytje al goed aangeeft, het nummer van de berichtcentrale van KPN.



In het artikel dat Raytje in zijn reactie gebruikt staat uitgelegd in welke gevallen dit gebeurt 🙂. In jouw geval is het omdat je vanuit het buitenland een sms hebt gestuurd. Buitenlandse providers zien in hun gegevens alleen dat je een sms hebt verzonden naar Nederland. Daarnaast mogen ze deze bel gegevens niet opslaan, omdat jij geen klant van ze bent.



Is de uitleg zo duidelijk?



Groetjes, Tiury



Bedankt voor het antwoord Raytje 🙂.

Reageer