Skip to main content
Hoe kan dit? En hoe kunnen jullie dit oplossen?

Dit is behoorlijk vervelend.



Groeten.
Hoi GrijsNat, welkom op ons forum :)



Wanneer je nummerbehoud hebt aangevraagd, gaan je bundel in op de dag dat je nummer wordt overgezet naar Simyo.

In jouw geval gaan je bundel dus pas op 14 april in 😞 Alles wat je tot nu toe verbruikt hebt, is tegen het buitenbundel tarief.

Je wordt hier voor gewaarschuwd tijdens het bestellen, in de bevestigingsmail die krijgt na het bestellen én in alle mails aangaande je nummerbehoud.

De letterlijk tekst op de site en in de mails luidt: Heb je nummerbehoud aangevraagd, maak dan pas gebruik van je Simyo simkaart nadat je nummer is overgezet. Voordat we je nummer overzetten betaal je de buiten-bundel tarieven als je belt of sms't en de pay-as-you-go tarieven als je gebruik maakt van 'Internet op je Mobiel'. ;)



Op dit moment heb je €244,60 aan verbruikskosten gemaakt. Daarvan is €45,91 kosten voor het gebruik van internet in maart, en €195,71 kosten voor het gebruik van internet in april.

Voor deze ene keer gaan we je tegemoet komen in je kosten voor het gebruik van internet. Ik ga je dataverbruik in maart en in april verrekenen tegen de prijzen van de kleinste databundel waar dit in past.

In maart heb je 306 MB gebruikt, dit ga ik verrekenen tegen de prijs van een 500 MB databundel van €7

In april heb je 1304 MB gebruikt, dit verreken ik tegen de prijs van een 1500 MB databundel van €12,50



Je aansluiting is ook gedeblokkeerd , maar let er op dat alles wat je tot aan 14 april verbruikt tegen het buiten bundel tarief is.

Ik ontraad je dus ten zeerste die simkaart te gebruiken.



Je hebt in een maand tijd 1610 MB aan data verbruikt, terwijl je een 500 MB databundel hebt besteld. Het is aan te raden direct die bundel te verhogen, aangezien je daar geen genoeg aan zult hebben, denk ik.

Ook moet je er rekening mee houden dat je op 14 april ruim de helft van het aantal MB's krijgt, omdat het om ruim de helft van de maand gaat.



Ik vraag me nog 1 ding af, GrijsNat; heb je die mailtjes waarin gewaarschuwd wordt voor deze kosten niet gehad?
Ik heb een prepaid sim card van Tele2 en wil overstappen naar een sym only maand abonnement van Symio met nummerbehoud.

Kan dit zonder dat het overstappen langer dan laten we zeggen 12 uur als consequentie heeft dat er niet gebeld kan worden in en/of uitgaand.

Graag uw reactie
Ik heb een prepaid sim card van Tele2 en wil overstappen naar een sym only maand abonnement van Symio met nummerbehoud.

Kan dit zonder dat het overstappen langer dan laten we zeggen 12 uur als consequentie heeft dat er niet gebeld kan worden in en/of uitgaand.

Graag uw reactie




Hoi JanV,



Welkom op het forum :)



Als nummerbehoud goed verloopt, kun je maximaal 1 uur niet bereikbaar zijn. Meestal gaat het veel sneller. Als je netwerk van je huidige provider wegvalt, kun je de simkaart van Simyo in je telefoon plaatsen. Je bent dan vrij snel weer bereikbaar op je oude nummer met de nieuwe simkaart :)



Ik zie dat je al een aansluiting hebt. Wil je een nieuwe bestelling plaatsen of wil je nummerbehoud toepassen op je bestaande Simyo aansluiting? Allebei is geen probleem hoor. Voor de nieuwe bestelling verwijs ik je graag naar onze website. Als je op je bestaande aansluiting nummerbehoud wilt aanvragen, log dan met dat nummer in op Mijn Simyo. Bij Mijn Instellingen & Simkaart kun je nummerbehoud aanvragen.



Heb ik je vraag zo goed beantwoord?

Reageer