.

Beantwoord

Na nummerportering toch factuur voor de maand erna

  • 11 December 2012
  • 1 reactie
  • 312 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 0 reacties
Net zo'n geval als vorige week gemeld door dwu3003:
Overgestapt naar Vodofone met nummerbehoud. Volgens contract met Vodafone zou Vodafone zorgdragen voor nummerportering en opzeggen contract. Dat is een standaard werkwijze, maar het begint er sterk op te lijken dat Simyo daar administratief grote moeite mee heeft. Nummerportering doorgevoerd per 06-09-2012.
In de periode 01-09-2012 t/m 05-09-2012 nog wel wat gesprekskosten gemaakt maar die vallen allemaal binnen de bundel waarvan we de abonnemnetskosten al in de maan augustus bij vooruitbetaling hebben betaald. Deze kosten staan ook netjes op de factuur vermeld met Eur. 0,00
Vervolgens incasseert Simyo ook de abonnementskosten voor de maand oktober. En die ben ik niet bereid te betalen want ik bel ook niet meer via Simyo, maar via Vodafone.
Inmiddels heb ik nu incassobureau IMNederland in mijn nek. Gisteren in de namiddag hebben die contact met mij opgenomen wanneer ik de factuur van inmiddels Eur. 46,99 ging betalen. Ik heb gezegd dat ik dat niet ging betalen. Verwondering aan de andere kant van de lijn. Ik de hele situatie uitgelegd. Zij heeft ook de betreffende factuur bekeken en vond het blijkbaar ook een beetje raar want ze zou dit toch maar aan Simyo voorleggen en dat deze vordering dus even in de wacht komt te staan. Inmiddels vanochtend om 5 uur(!) een e-mail van IMNederland ontvangen dat ik onmiddelijk (inderdaad vet gedrukt in de e-mail) moest betalen. Blijkbaar is bij IMNederland de communicatie ook al niet optimaal, want ze gaan mij natuurlijk niet wijsmaken dat ze gisterenmiddag na 17.25 uur hierover nog hebben overlegd met Simyo.
Pure terreur van organisaties met een financiële buffer tegen een eenvoudige particulier. Er wordt gewoon op gegokt dat de particulier ivm oplopende kosten de strijd opgeeft en alsnog over de brug komt.

Een overzichtje van alle gedoe die ik inmiddels heb gehad met Simyo:
Aanvraag #291444
RE: 3e Herinnering Simyo factuur 23064545
Geachte Mevrouw, Mijnheer,
Na een tweetal gesprekken met uw klantenservice, zonder het afgesproken resultaat, want inmiddels de derde
betalingsherinnering ontvangen, nu een poging per e-mail.
De door mij betwiste factuur met nummer 23064545 (en ik zie dat er inmiddels al weer een volgende klaarstaat met nummer
23249164 die ik ook niet ga betalen), heeft, zoals u ongetwijfeld zelf ook kunt zien, betrekking op gespreks- en smskosten over
de maand september 2012 en abonnementskosten over de periode 01-10-2012 t/ 31-10-2012.
Op 6 september 2012 is mijn nummer ********** geporteerd naar Vodafone. Volgens het contract van Vodafone zou Vodafone
zorgdragen voor de portering van het genoemde nummer en het opzeggen van het abonnement bij Simyo.
De nummerportering is goed gegaan en ik heb dan ook geen reden om aan te nemen dat Vodafone heeft verzuimd om mijn
abonnement bij Simyo op te zeggen. Dat is volgens mijn nl. een standaard procedure.
De verbruikskosten op de factuur (periode 01-09-2012 t/m 05-09-2012) vallen binnen de bundel die ik al heb betaald met factuur
22974584; de abonnementskosten vallen in een periode dat ik geen nummer meer heb bij Simyo.
Op 29-10-2012 incasseert Simyo Eur. 6,99 van factuur 23064545.
Op 30-1--2012 wordt deze incasso door mij gestorneerd.
Op 01-11-2012 ontvang ik de eerste betalingsherinnering.
Op 01-11-2012 bel ik met Simyo om dit te laten oplossen. De betreffende medewerker zegt toe dat e.e.a. zal worden
doorgegeven aan de financiële administratie.
Op 05-11-2012 ontvang ik van Simyo een e-mail dat ze een verzoek van mijn nieuwe provider hebben ontvangen om mijn
nummer aan hen over te dragen. Hoe kan dat nu? Ze hebben dat nummer al 2 maanden - 1 dag eerder al overgedragen
gekregen. Heeft Simyo mijn nummer laten kapen? Dat lijkt mij toch niet. Is Vodafone er na 2 maanden achter gekomen dat er
nog een nummerportering moest worden aangevraagd? Dat lijkt mij toch ook niet. Meer voor de hand liggend is dat Simyo naar
aanleiding van mijn telefoongesprek van 1 november 2012 er achter is gekomen dat ze de portering/opzegging op 6 september
2012 zelf nog niet administratief heeft verwerkt.
Op 15-11-2012 ontvang ik de tweede betalingsherinnering.
Op 15-11-2012 heb ik weer gebeld met Simyo. Weer geprobeerd e.e.a. uit te leggen. Medewerker zou weer proberen te regelen
dat ik verder wordt verschoond van aanmaningen.
Helaas.
Op 20-11-2012 de derde betalingsherinnering.
Meteen weer gereageerd (nu een ticket aangemaakt, want per telefoon werkt dus blijkbaar niet. 20 minuten wachten voor je aan de beurt bent en dan een medewerker aan de lijn die belooft e.e.a. recht te zetten nadat je de situatie weer hebt uitgelegd, en uiteindelijk krijg je gewoon weer de volgende aanmaning) 😞 Het hele verhaal (zoals ik ook hierboven heb beschreven) in het ticket verwerkt.


Het resultaat van de moeite:
Medewerkster S. van Simyo antwoord:
Beste ,

Bedankt voor uw mail aan de Klantenservice graag gaan wij in op uw vraag.
Volgens onze gegevens is uw nummer op 6-9-2012 uitgeporteerd naar uw nieuwe provider.
U heeft nog een openstaande rekening voor de maand september en oktober.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geĂŻnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Sxxxxxxxxxx.


Ja, daar kun je wat mee, met zo'n antwoord :(

Dus maar even een reactie terug naar Simyo: 26 Nov 2012 .
In uw antwoord geeft u niet aan dat ook Simyo vindt dat de openstaande facturen voor de maand september en oktober onterecht zijn en dus komen te vervallen. Graag ontvang ik daarvan een expliciete bevestiging.

Met vriendelijke groet,


Reactie van Simyo: Sxxxxxxxx

Beste ,

Graag gaan wij in op uw vraag.
Op de factuur van september komen nog uw verbruikskosten voor vanaf 1-9 t/m 4-9, om deze reden zijn deze verbruikskosten terecht in reden gebracht want er is verbruik geweest vanaf uw simkaart.
Deze factuur zou u nog moeten voldoen.
De laatste factuur voor de maand november komt daarbij te vervallen. (U betaald altijd een maand abonnementskosten vooruit) Hiervoor volgt nog een correctie factuur.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geĂŻnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Sxxxxxxxx

Ja, ja, omdat 1 post op de factuur klopt, klopt dus de hele factuur. HOE DOM KUN JE REDENEREN?
Dus maar weer een reactie terug:

Beste Sxxxxxxxx,

Dat is duidelijk. De door u genoemde gesprekskosten van Eur. 0,00 heb ik per definitie voldaan. De op de factuur in rekening gebrachte abonnementskosten slaan op de maand oktober en hoef ik dus niet te voldoen.
Ook wat mij betreft is de kwestie zo dus afgedaan.

Met vriendelijke groet,



Vervolgens krijg ik dus op 5 december een brief van IMNederland dat ik de factuur (inmiddels is het bedrag verhoogd met Eur. 40,--) binnen 8 dagen moet voldoen.

Dus maar weer een commentaar in het ticket:
5 dec. 2012 .
U blijft maar doorgaan hè? Nu wordt ik geconfronteerd met een incassobureau die probeert uw onterechte factuur te verhalen.
Bij deze verzoek ik u het betreffende incassobureau duidelijk te maken dat ik de rekening voor de gesprekskosten (ad € 0,00) niet kan (en hoef) te betalen en dat de gefactureerde abonnementskosten (ad. € 6,99) onterecht zijn omdat deze betrekking hebben op de maand oktober 2012 en - zoals u zelf al aangeeft - is mijn nummer op 6 september 2012 geporteerd en dus mijn abonnement beëindigd.



En inmiddels doodse stilte aan de kant van Simyo.

Voor de volledigheid de betreffende factuur ook maar even toegevoegd (met bepaalde tekstgedeelten geaccentueerd).
icon

Beste antwoord door Wayne 11 December 2012, 15:55

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 2
Badge +1
Welkom op het forum vv16,

Allereerst, excuses voor de verwarrende communicatie en de vervelende gang van zaken. Ik heb de facturen van september en oktober dicht laten boeken in het systeem en de onterechte vordering terug laten halen bij IMNederland.

Er zijn dus geen openstaande bedragen meer voor jouw aansluiting.

Reageer