Ik ga als klant even mee puzzelen en laat het aan een moderator (= simyo medewerker) over om te bepalen of ik alle spelregeltjes goed heb gevolgd!
Je oma wil Simyo sim-only klant worden, maar heeft geen internetbankieren met iDeal. Dan kom je daarbij uit op het volgende artikel. Hier komt volgens mij dan dus uit dat je oma geen klant sim-only abonnement kan afsluiten bij Simyo, want ze heeft geen internetbankieren.
Dan kun je daar inderdaad omheen door het abonnement op jouw naam en rekeningnummer te zetten. Hierdoor kun jij de iDeal betaling doen en dat kun jij wel gewoon doen.
Jij mag geen IDeal betaling doen voor het abonnement van je oma. Dan wordt de bestelling afgewezen, want de tenaamstelling van de rekening klopt niet met de tenaamstelling van het contract!
Je mag zelf maximaal 5 abonnementen op naam hebben, waarbij de vijfde al extra gecontroleerd wordt. Als je dus nog niet zoveel abonnementen op naam hebt, dan kun jij voor je oma een abonnement op jouw naam nemen.
Daarna kun je volgens mij met een contractovername zowel de naam als het rekeningnummer wijzigen. Daarvoor is in ieder geval plek voor op het formulier. Ik zie hier niet terug dat Simyo daarna nog 0,01 cent via iDeal wil ontvangen en anders de overname afkeurt, dus ik zou op die manier misschien lukken om je oma klant te laten worden zonder internetbankieren. Het kost alleen wel €14,99 extra “aansluitkosten”!
Hou er wel rekening mee dan in het geval van hoogverbruik je niet makkelijk een voorschot kan betalen zonder iDeal. De aansluiting blijft dan tot de 1ste van de maand geblokkeerd en kan daarna na contact met de klantenservice pas worden gedeblokkeerd. Nou hoop ik dat dat niet gebeurd, maar ik wil het toch noemen.
Ik zou wel even de reactie van een moderator afwachten, want of deze contractovernameconstructie (27 letters, 13 verschillende letter. Meh, rot woord voor galgje.) kans maakt om te werken. Die komt mogelijk pas maandag, want in het weekend wandelen er minder moderatoren rond!
Hoi colliespekkat,
Bovenstaande reactie van @Groentjuh dekt aardig de lading!
Ik zou je willen adviseren om een nieuwe bestelling te plaatsen op jouw eigen naam en met je eigen rekeningnummer.
Vervolgens kun je met behulp van het contractovernameformulier ervoor zorgen dat het abonnement op naam van je oma wordt gezet. Het is dan wel belangrijk dat je een kopie ID van jou en je oma, en kopie bankpas van jou en je oma meestuurt. Dan kunnen wij er namelijk voor zorgen dat het rekeningnummer wordt gewijzigd.
Wat de kosten voor contractovername betreft, die hoef je niet te betalen. Bij deze krijg je de toezegging dat het kosteloos wordt omgezet!
Heb je hier verder nog vragen over?
Groetjes,
Bas
hallo Bas,
fijn dat dit zo geregeld kan worden
ik heb nog 1 vraagje
als ik nu het abonnement afsluit zie ik wel eenmalige aansluitkosten staan
moet ik deze nu wel betalen of geld dat alleen voor nieuwe klanten?
Hallo @colliespekkat.
Wanneer je een sim only abonnement bestelt als nieuwe abonnee dan betaal je administratiekosten.
Bestel je eerst een prepaid en je stapt daarna over naar sim only betaal je geen administratiekosten omdat je dan al klant bent.
Hallo @colliespekkat.
Wanneer je een sim only abonnement bestelt als nieuwe abonnee dan betaal je administratiekosten.
Bestel je eerst een prepaid en je stapt daarna over naar sim only betaal je geen administratiekosten omdat je dan al klant bent.
Ik ben zelf reeds klant bij Symio en bestel eerst op mijn eigen naam een extra sim only abonnement
dit wordt later overgezet op naam van mijn oma
het maakt mij niet uit om de kosten te betalen maar ik vroeg mij dit af daar ik reeds klant ben al een aantal jaar en nu een extra abonnement wil afsluiten
Dat begrijp ik beste, maar er is in dit geval zoals ik het lees geen sprake van overstappen zoals ik reeds vertelde. vermelde.
Trouwens, erg leuk dat je je oma hierbij helpt. Klasse!
[..]
Ik ben zelf reeds klant bij Symio en bestel eerst op mijn eigen naam een extra sim only abonnement
dit wordt later overgezet op naam van mijn oma
het maakt mij niet uit om de kosten te betalen maar ik vroeg mij dit af daar ik reeds klant ben al een aantal jaar en nu een extra abonnement wil afsluiten
Dat je al klant bent laat aansluitkosten niet verdwijnen als je een extra aansluiting wil. Wel kunt jezelf wel korting geven door je eigen vriendenDeal link te gebruiken.
Hoi colliespekkat,
Zoals Friesian en Groentjuh aangeven zul je voor je oma ook de aansluitkosten moeten betalen. Deze kosten worden op de eerste factuur berekend, die factuur kun je terug zien in de eerstvolgende maand nadat je de bestelling hebt geplaatst. Trouwens inderdaad super lief dat je jouw oma hierbij helpt!
Thanks Friesian en Groentjuh voor de reacties!
Groetjes,
Daisy
Hallo iedereen,
alvast heel erg bedankt voor alle antwoorden
inmiddels ben ik druk bezig om alles te regelen voor mijn oma mbt het abonnement en de contractovername
nu zag ik dat er een vriendendeal bestaat
ik ben er nog niet achter of wij in deze situatie hier eventueel ook gebruik van kunnen maken en zo ja hoe dat te regelen?
ik heb alvast wel de link naar haar email adres gestuurd
mocht het niet kunnen in ons geval ook geen probleem
nu zag ik dat er een vriendendeal bestaat
ik ben er nog niet achter of wij in deze situatie hier eventueel ook gebruik van kunnen maken en zo ja hoe dat te regelen?
ik heb alvast wel de link naar haar email adres gestuurd
De vriendendeal kun je gewoon gebruiken in deze situatie. Zorg jij als klant voor een nieuwe aansluiting, dan kan je het gebruiken. En dat doe je!
Bij het aanvragen van de aansluiting, moet je via die link naar de website gaan en dan de nieuwe aansluiting bestellen. Als het goed is zie je dan op de eerstvolgende factuur vriendendeal korting!
Hoi colliespekkat,
Zoals@Groentjuh aangeeft kun je gewoon gebruikmaken van de VriendenDeal
Is het allemaal gelukt inmiddels?
Groetjes,
Bas
hallo Bas,
zojuist via de link met vriendendeal bij mijn oma thuis de aanvraag verstuurt
de papieren mbt contract overname gaan morgen gelijk op de bus
nu afwachten wanneer de simkaart binnen komt, dan zal ik haar helpen deze over te zetten in haar telefoon
daarna wachten we op het overzetten van het contract op naam van mijn oma
Hoi Collespekkat,
Goed om te horen dat alles zo vlot gaat! Wat betreft de contractovername: dat gaat altijd digitaal, uit je reactie lees ik dat je het fysiek op de post doet. Dat is onconventioneel, maar ook prima! We zorgen er dan voor dat het handmatig opgepakt wordt.
Groetjes,
Jihane
Hallo Jihane,
ik heb vanochtend alle papieren op de bus gedaan naar het adres van de klantenservice
dit daar ik niet wist dat het ook digitaal kon
als het goed is zijn de papieren morgen dan binnen bij jullie
de simkaart verwacht ik deze week
als alles rond is en het huidige bel tegoed van de provider die mijn oma nu nog heeft nagenoeg op is ga ik samen met haar de nieuwe somkaart in gebruik nemen
iedereen heel erg bedankt voor alle hulp tot nu toe
Dat is oké! We ontvangen het vanzelf via de post, en dan regelen we het op die manier.
Je ontvangt daar dan ook zo gauw mogelijk bericht over.
Groetjes,
Jihane
het enige wat nu alleen nog geregeld moet worden is het koppelen van mijn email adres aan de berichten van het forum
hierover heb ik een prive bericht gestuurt aan Daisy maar het is nog niet rond
dus ik wacht het even af anders stuur ik haar weer een prive berichtje om het te laten regelen
Hoi colliespekkat,
Daisy is een weekje op vakantie dus dan kun je beter mij een berichtje sturen
Groetjes,
Bas