.

Ligt er een nieuwe vorm van fraude op de loer?

  • 23 February 2023
  • 6 reacties
  • 191 Bekeken

Badge

.

Al jaren heb ik een abonnement bij Simyo van € 3,- voor 100 SMS/ belminuten. Internetten doe ik strikt en alleen op de wifi. Van de ieder jaar in november aangeboden gratis 1000 MB als vaste klant maak ik nooit gebruik, voor het geval ik mijn internet op mijn mobiel vergeet uit te zetten op 1 december, is mij één keer overkomen. Moet als extra beveiliging op het bedieningspaneel van mijn telefoon ook toestemming geven om eventueel buitenshuis internet te gebruiken. Automatisch overschakelen op data bij geen wifi staat ook altijd uit!
Was op de bewuste dag thuis en desondanks heeft iets of iemand kans gezien via mijn account van Simyo gedurende 65 minuten een verbruik te creëren van continue 58MB en dat 8 tot 10 x per minuut met als gevolg een dataverbruik van 55908 MB. Mijn telefoon zelf laat echter 0MB aan data verbruik zien, alleen maar verbruik op de wifi. Simyo houdt het er op dat het aan mijn telefooninstellingen ligt en negeert stug mijn tegenargumenten en bewijstukken. Men scheld mij wel de exorbitante kosten kwijt van € 8000,- voor 65 minuten data, maar brengt voor het verbruik wel internetbundels in rekening van € 535,- maar kunnen niet zien waaraan de data is opgegaan.


6 reacties

@MarcelvA 

Staat internet in Nederland op je MijnSimyo uit? 

Badge

Dag Ray, 

Die stond niet uit, maar de laatste schakel op mijn telefoon ( mobiele gegevens) op het bedieningspaneel wel. Telefoon zelf zegt ook geen data te hebben gebruikt maar in mijnSymio wel. 

Dus hij zou geen data mogen gebruiken en is ook in al die jaren nog nooit gebeurd. Stond ook uit op het bewuste moment.

Maar dat is dus het enige wat Simyo kan zeggen: "Stond je internet op mijnSimyo uit."  Een standaart protocol vraag waar zij zich achter verschuilen. Men negeert dat ik zeg dat mijn telefoon aangeeft geen data te hebben gebruikt en dat de knop "mobiele gegevens" uit stond net zoals je je Bluetooth uit kunt zetten. 

 

 

Maar dat is dus het enige wat Simyo kan zeggen: "Stond je internet op mijnSimyo uit."  Een standaart protocol vraag waar zij zich achter verschuilen. Men negeert dat ik zeg dat mijn telefoon aangeeft geen data te hebben gebruikt en dat de knop "mobiele gegevens" uit stond net zoals je je Bluetooth uit kunt zetten. 

 

Ik ben net als jou een klant, verschuil mij nergens achter en negeer niks. Maar wens je verder succes als je niet open staat voor vragen die gesteld worden ter verduidelijking. 

Badge

Vragen stellen staat vrij Ray. Dacht je naam meermaals tegen gekomen te zijn in verschillende forums en veronderstelde dat je daarom namens Simyo sprak, die ook dezelfde vraag stellen. 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @MarcelvA,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je baalt van de overgebleven kosten! Eerder hebben wij elkaar gesproken via het Twitter kanaal en heb ik je voor de overgebleven kosten een betalingsregeling aangeboden. Dit is echt het enigste dat ik voor je kan betekenen. Mocht je dus nog van gedachten veranderen dan maak ik graag de betalingsregeling voor je in orde. Je kan dit laten weten via ons Twitter gesprek! 

Bedankt voor je reactie @Ray

Groetjes,
Amy

Badge

Ja Ray wederom bedankt hé voor je bijdrage als "klant" namens Simyo. 

Reageer