.
Al jaren heb ik een abonnement bij Simyo van € 3,- voor 100 SMS/ belminuten. Internetten doe ik strikt en alleen op de wifi. Van de ieder jaar in november aangeboden gratis 1000 MB als vaste klant maak ik nooit gebruik, voor het geval ik mijn internet op mijn mobiel vergeet uit te zetten op 1 december, is mij één keer overkomen. Moet als extra beveiliging op het bedieningspaneel van mijn telefoon ook toestemming geven om eventueel buitenshuis internet te gebruiken. Automatisch overschakelen op data bij geen wifi staat ook altijd uit!
Was op de bewuste dag thuis en desondanks heeft iets of iemand kans gezien via mijn account van Simyo gedurende 65 minuten een verbruik te creëren van continue 58MB en dat 8 tot 10 x per minuut met als gevolg een dataverbruik van 55908 MB. Mijn telefoon zelf laat echter 0MB aan data verbruik zien, alleen maar verbruik op de wifi. Simyo houdt het er op dat het aan mijn telefooninstellingen ligt en negeert stug mijn tegenargumenten en bewijstukken. Men scheld mij wel de exorbitante kosten kwijt van € 8000,- voor 65 minuten data, maar brengt voor het verbruik wel internetbundels in rekening van € 535,- maar kunnen niet zien waaraan de data is opgegaan.