.

Beantwoord

Krijg ik nu alweer een betalingsherinnering?

  • 11 December 2013
  • 1 reactie
  • 372 Bekeken

Badge
Daar zijn we weer.

Krijg ik wéér een betalingsherinnering van Simyo, met het vriendelijke verzoek om via iDeal te betalen.
Dit is nu al de tweede keer, en met allerlei dreigementen en waarschuwingen voor extra kosten en zo.
Hé Simyo, die dreigementen zijn absoluut niet gepast; júllie hebben je zaakjes niet op orde, uit die dreigementen en waarschuwingen maar aan de afdeling incasso bij jullie.

Saldo op de rekening is ruim voldoende, dus er gaat weer eens iets mis bij de automatische incasso.
Als ik liever per maand via iDeal had willen betalen, dan had ik dat wel ergens aan Simyo doorgegeven.

Het vriendelijke doch zéér dringende verzoek aan Simyo om dit nu eens echt op te lossen.

p.s.: Ik heb inmiddels betaald.
icon

Beste antwoord door Ernst 12 December 2013, 11:48

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 5
Badge +11
Hoi Toon61,

Helaas is het voor ons ook niet altijd duidelijk waarom incasso's niet goed gaan. We krijgen een reden waarom het niet gelukt is in ieder geval niet te zien.
We weten dat er bij uitvoerende partijen wat problemen zijn geweest. Gevolg hiervan is, dat wanneer er (om welke reden dan ook) niet geïncasseerd kan worden, er een herinneringsmail verstuurd wordt waarna je nog twee weken de tijd hebt om te betalen.

Na die twee weken krijg je weer een tweede herinneringsmail, en dan worden er ook over extra kosten gerekend. En daarna kun je in principe ook nog een derde mail verwachten, zolang er niet betaald is.
Dit zijn mails die automatisch verstuurd worden. Daar komt geen hand aan te pas.

In alle mails met betalingsherinneringen staan de vervolgstappen genoemd. Er wordt dus ook gesproken over extra kosten en blokkades.
Dit is niet omdat we willen dreigen, maar omdat dat moet van de wetgever. We zijn verplicht de vervolgstappen te noemen, anders kunnen we ze niet uitvoeren. En dit is niet alleen bij Simyo, maar bij elk bedrijf die een betalingsherinnering verstuurd.

Ik snap echt wel dat het niet netjes overkomt. Je hébt geld op je rekening, en nóg wordt er niet afgeschreven en krijg een een betalingsherinnering. Geloof me, wij balen daar ook enorm van. Daarom zijn we met onze partners ook hard aan het werk om nieuwe problemen te voorkomen.

Reageer