.

Beantwoord

Kosten internetverbruik

  • 22 May 2013
  • 5 reacties
  • 265 Bekeken

Goedemorgen,
Ik heb een abonnement van 100 min/sms voor €3,= Heb een HTC met Android besturingsysteem. De mobiel heb ik van mijn man gekregen voor de leuk. Heb altijd gezegd ik gebruik de mb toch niet voor het bellen of internetten. Dus, op een gegeven moment toch maar de goedkoopste belbundel aangeschaft voor evt calamiteiten inderweg op de fiets naar mijn werk! Als ik wil internetten doe ik dat wel op mijn pc of via de wifi op mijn mobiel. En echt serieus ik heb misschien een paar keer een testbelletje gedaan om te kijken hoe dat gaat. Dus ik snap niet waar het bedrag van €53,68 van april vandaan komt! Ik heb de specificatie van de factuur wel gelezen, maar ik heb nooit geïnternet met mijn mobiel ......ik heb hier niet eens een bundel voor! Kunt u mij uitleggen hoe dit zit?
Groet, Anneke van der Veen
icon

Beste antwoord door Scotsman 22 May 2013, 09:45

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Dit is een van de meest verbreide misvattingen op dit forum: voor nieuwe klanten staat internet standaard aan, en een bundel betekent alleen maar dat je een voorraadje MBs inkoopt voor een relatief gunstig tarief. Heb je zo'n bundel niet en je gebruikt toch internet via Simyo, of heb je je bundel verbruikt, dan betaal je een veel hogere prijs per MB. Om te voorkomen dat je toch - al dan niet bewust - het internet op gaat via Simyo dien je onverwijld internet uit te zetten op je persoonlijke pagina "Mijn Simyo".
Dit is een van de meest verbreide misvattingen op dit forum: voor nieuwe klanten staat internet standaard aan, en een bundel betekent alleen maar dat je een voorraadje MBs inkoopt voor een relatief gunstig tarief. Heb je zo'n bundel niet en je gebruikt toch internet via Simyo, of heb je je bundel verbruikt, dan betaal je een veel hogere prijs per MB. Om te voorkomen dat je toch - al dan niet bewust - het internet op gaat via Simyo dien je onverwijld internet uit te zetten op je persoonlijke pagina "Mijn Simyo".


Ik begrijp het nog niet helemaal. Als ik het net ben op geweest met mijn mobiel dan is dat thuis geweest, maar dan ging dat via onze Wifi en dat kost toch niets?
Reputatie 7
Badge +9
Dat klopt in principe, maar smartphones hebben de onhebbelijke gewoonte om soms van Wifi naar 3G over te schakelen zonder dat je dat meteen merkt. Dat kan bijvoorbeeld wanneer het WiFi signaal zwak is, of helemaal wegvalt (er zijn mensen die hun WiFi router 's nachts uitzetten). Als er dan apps zijn die het in hun hoofd gehaald hebben om te checken of er een update is, of mail, dan gaat dat via Simyo. Ik weet niet hoe het zit met een HTC, maar het schijnt dat iPhones automatisch de WiFi verbinding uitschakelen en overgaan op 3G als ze op standby gaan als ze niet aan het stopcontact hangen (schijnt bedoeld te zijn om de accu minder te belasten - WiFi kost meer stroom dan 3G). Of dit ook voor een HTC geldt weet ik niet.

Vandaar mijn advies om internet helemaal uit te zetten op Mijn Simyo als je zeker weet dat je nooit het internet op wil gaan via Simyo. 
[quote] Ik weet niet hoe het zit met een HTC, maar het schijnt dat iPhones automatisch de WiFi verbinding uitschakelen en overgaan op 3G als ze op standby gaan als ze niet aan het stopcontact hangen (schijnt bedoeld te zijn om de accu minder te belasten - WiFi kost meer stroom dan 3G). Of dit ook voor een HTC geldt weet ik niet.

Dus ik moet mijn mobiel instellingen doorbladeren. Zal kijken of dat gaat lukken. Bedankt voor de info.

Vandaar mijn advies om internet helemaal uit te zetten op Mijn Simyo als je zeker weet dat je nooit het internet op wil gaan via Simyo. 
[/QUOTE]

Dit had ik alvast gedaan voor ik weer reageerde
,
Badge +8
Hoi Cyprio,

Ik zie dat je hier al perfect geholpen bent door Scotsman.
Alles wat hij zegt, klopt.
Als je de optie "Internet op je mobiel" nu hebt uitgeschakeld, dan kan je toestel geen data meer op het netwerk verbruiken.

Scotsman, heel erg bedankt!
Hoe is het weer in Edinburgh? Beter dan hier?

Groetjes,

Charlene

Reageer