Skip to main content
Vraag

Kosten buitenbundel na onjuiste informatie via sms en de app

• July 31, 2026
  • 2 reacties
  • 14 Bekeken

Dinsdag 21 juli kreeg ik een sms dat ik 80% van mijn 10gb internetbundel op had. Om te zorgen dat ik niet over mijn bundel ging heb ik dit elke dag meerdere keren in de app gecheckt. Op donderdag 23 juli zat ik toch wel vrij laag en om extra kosten te voorkomen heb ik voor 5 euro 500mb extra bij gekocht. Tot dus ver alles prima. 

Maandag 27 juli om 21:48 uur krijg ik 3 smsjes achter elkaar. 

De eerste is dat mijn 10gb bundel op is maar dat ik extra mb's heb  die nu ingaan. 

De tweede geeft aan dat mijn bundel van 500mb op is en ik 0,15 euro per mb betaal. 

De derde is dat ik 80% van de internet bundel van 500mb heb verbruikt. 

Dit zorgt uiteraard voor enige verwarring. Is de 500mb bundel nou wel of niet op? Om het antwoord te vinden ga ik naar de Simyo app. (ik ben sinds maart klant en tot dusver geen problemen gehad met de info uit de app). Ik zie dat ik nog zeker rond de 100 mb over heb. Het is nog maar 4 dagen tot de nieuwe maand en ik zit toch voornamelijk op wifi. Dus besluit om meteen mijn dataroaming van mijn telefoon uit te zetten. Dit om te voorkomen dat ik buiten mijn bundel extra kosten ga maken. 

Woensdag 30 juli besluit ik om de situatie weer te bekijken in de app. Tot mijn grote verbazing en schrik zie ik dat ik kosten buiten mijn bundel heb gemaakt. Dit is me letterlijk nog nooit gebeurd. In alle verbijstering koop ik direct een nieuwe bundel van 500mb om het extra verbruik teniet te doen. Achteraf gezien was dit niet nodig geweest want de kosten blijven staan. 

Ik neem contact op met de klantenservice. Ik heb nu kosten buiten mijn bundel gemaakt en nog een extra mb pakket van 5 euro aangeschaft die niet nodig was geweest. Gezien de sms berichten en de app onjuiste informatie gaven en ten onrechte de indruk wekte dat ik nog internet had zou ik graag de buiten bundelkosten kwijtgescholden zien worden. 

De klantenservice toont empathie en geeft me tot het einde van de maand (+-48 uur) 3gb gratis maar vergoed niet de kosten buiten bundel. Dit vind ik vreemd want als het goed is kunnen ze zien dat ik net voor 5 euro 500mb extra heb bijgekocht. Wat moet ik dan met nog 3gb extra voor 48 uur? 

Ik zou liever zien dat ze de kosten buitenbundel en de 5 euro van de 500mb extra kwijtschelden dan dat ze me 3gb extra geven. Dit alles is kennelijk te veel gevraagd want als ik wederom telefonisch contact opneem op de 31ste juli krijg ik als eerste weer 3gb extra. Dit keer voor minder dan 24 uur. Als ik vraag om de kwijtschelding van de kosten en ik vraag om coulance wordt er aangegeven dat ik beter kan wachten tot ik of mijn kinderen (die ik niet heb) een rekening van honderden euro's krijgen. Als ik vraag naar info over de einddatum van mijn contract geeft mevrouw aan de lijn alleen maar onjuiste info. Blijft volhouden dat ik tot volgend jaar juli 2027 bij hen zit ondanks dat ik een jaarcontract heb en al een aantal maanden bij hen zit. Bij aandringen van mijn kant geeft ze opeens aan dat ze een fout heeft gemaakt. 

Wat ik van dit alles nog wel het meest grappige vind is dat de tweede 3gb op miraculeuze wijzen opeens niet meer in mijn app staat. 

Lang verhaal kort: ik zou graag een vergoeding krijgen voor de buitenbundel kosten en de 5 euro voor de 2de bundel van 500mb. 

2 reacties

JanD
  • July 31, 2026

Beste ​@Shannen zet meteen dataplafond aan, dat gaat dan morgen, 1-8-2026, in om in de toekomst dit soort kosten te voorkomen.

Bij een Android telefoon kun je zelf ook een datawaarschuwing en -plafond instellen en werkt dzn meteen.

De 2e en de 3e SMS hadden omgekeerd binnen moeten komen.

Wacht verder de reactie van een moderator af.

Forum|alt.badge.img+2
  • Actief Simyaan
  • July 31, 2026

Welkom bij Simyo..