Skip to main content

.

Beantwoord

Kosten buiten de bundel?

• 27 februari 2025
  • 4 reacties
  • 38 Bekeken

Ik werd 10 Euro in rekening gebracht voor het overschrijden van het Internet, maar ik heb het Internet niet overschreden

Beste antwoord door Roeqajja

Hi ​@Gazter,

Bedankt voor je bericht. Ik kijk graag met je mee wat er aan de hand is.

Op je aansluiting zie ik dat dit je eerste factuur is. Je betaalt bij Simyo altijd één maand vooruit, maar omdat dit je eerste factuur is, betaal je ook nog voor de maand zelf naar rato. Dit is de reden waarom je factuur wat hoger is dan verwacht. 

Verder valt het bellen/sms’en naar het buitenland vanuit Nederland niet binnen je bundel. Je kunt onze tarieven via onze website bekijken. Ik zie verder geen kosten door internetverbruik buiten je bundel op je factuur van januari.

Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag.

Bedankt voor de tips! ​@JanD 

Groetjes,
Roeqajja

Bekijk originele reactie

4 reacties

JanD
  • Consultant
  • 784 reacties
  • 27 februari 2025

Beste ​@Gazter om buitenbundelkosten te voorkomen kun je het beste dataplafond activeren voor slechts 50 cent per maand. Dat gaat dan al per de 1e van de komende maand in, overmorgen dus.

Op app niveau kun je zien waar de data aan verbruikt is en daar maatregelen op nemen.

Roeqajja
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderator
  • 2561 reacties
  • antwoord
  • 28 februari 2025

Hi ​@Gazter,

Bedankt voor je bericht. Ik kijk graag met je mee wat er aan de hand is.

Op je aansluiting zie ik dat dit je eerste factuur is. Je betaalt bij Simyo altijd één maand vooruit, maar omdat dit je eerste factuur is, betaal je ook nog voor de maand zelf naar rato. Dit is de reden waarom je factuur wat hoger is dan verwacht. 

Verder valt het bellen/sms’en naar het buitenland vanuit Nederland niet binnen je bundel. Je kunt onze tarieven via onze website bekijken. Ik zie verder geen kosten door internetverbruik buiten je bundel op je factuur van januari.

Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag.

Bedankt voor de tips! ​@JanD 

Groetjes,
Roeqajja

• auteur
  • Beginner
  • 1 reactie
  • 28 februari 2025

Sorry, Ik heb een fout gemaakt. de rekening was voor twee maanden en ik dacht dat het een overschot was. het is onverwacht dat minuten geen telefoongesprekken in de eurozone dekken. gelieve te verduidelijken, als ik Bel vanuit het buitenland binnen de eurozone, zal het ook worden betaald?

Roeqajja
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderator
  • 2561 reacties
  • 3 maart 2025

Hi ​@Gazter,

Bedankt voor je reactie. Ik leg je graag uit hoe het precies zit.

Als je in Nederland bent en naar het buitenland belt, dan valt dit altijd buiten de bundel. Je betaalt hier dan extra voor.

Als je in het buitenland (binnen de EU) bent, dan valt het bellen binnen de EU binnen je bundel. Als je bijvoorbeeld in Frankrijk bent, dan kun je dus binnen je bundel bellen naar andere landen in de EU. Op onze website kun je onze tarieven evenuteel ook terugzien.

Groetjes,
Roeqajja

Reageer