.

Beantwoord

Kosten buiten bundel door internetverbruik, wat nu?

  • 27 June 2023
  • 17 reacties
  • 234 Bekeken

Badge

Hallo Simyo,

Een maand geleden kreeg ik opeens een berichtje dat mijn MB’s op waren en ik €0,15 per MB betaalde. Toen ik dit bericht zag heb ik natuurlijk gelijk geprobeerd in te loggen in de Simyo app. Dit lukte niet doordat de app het niet deed en steeds vast liep. Hierdoor lukte het ook niet om MB’s bij te kopen, of mijn mobiele data uit te zetten waardoor automatisch €0,15 per MB in rekening werd gebracht zonder toestemming.

Niet veel later diezelfde dag kreeg ik een bericht dat mijn simkaart was geblokkeerd vanwege hoge kosten. Dit was €126 voor kosten buiten mijn bundels. Ik schrok hier erg van aangezien het een groot bedrag binnen een erg korte tijd was, en totaal niet in verhouding staat met de kosten van mijn normale bundel.

Ik zou een tegemoetkoming erg waarderen, aangezien dit een hoog bedrag is voor een student.

Met Vriendelijke Groet,

Nadya Ros 

icon

Beste antwoord door Roeqajja 28 June 2023, 11:30

Bekijk originele reactie

17 reacties

Hallo @Nadya999 je kunt Simyo bellen voor een betalingsregeling.

Om hoge kosten voor een volgende keer te voorkomen kun je bij een Android toestel een limiet en blokkade instellen.

Stel je hebt een maandbundel van 12GB, stel dan een waarschuwing in bij 11GB en een blokkade bij 11,5GB, ga dan verder met wifi of koop een bundel bij.

Verder kun je instellen dat je toestel niet automatisch overgaat naar mobiele data bij slechte wifi en verder kun je instellen dat alle (automatische) updates alléén via wifi mogen gebeuren en zet databesparing aan binnen je toestel.

Succes.

 

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Nadya999,

Bedankt voor je bericht. Jammer om te horen dat er extra kosten zijn gemaakt buiten je bundel vanwege internetverbruik!

Wij zijn bij Simyo transparant over het feit dat wij geen dataplafond hebben. Wij sturen om deze reden altijd twee waarschuwing sms’jes bij 80% en 100% verbruik van de internetbundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€ 0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg. 

Op onze website hebben wij een blog met handige internetbesparingstips, ik raad aan om dit goed door te lezen. Indien je een Android telefoon hebt, is het vaak mogelijk om een datalimiet in te stellen in je telefoon. Bij een iPhone is dit helaas niet mogelijk.

Wij kunnen het begrijpen dat het een keer mis kan gaan. Ik wil daarom graag met je meekijken of wij éénmalig iets aan de kosten kunnen doen. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je persoonlijke gegevens? We kunnen dan samen naar de mogelijkheden kijken :).

Heeel erg bedankt voor de tips @abj en @JanD 😊.

Groetjes,
Roeqajja

Badge

Hoi Roeqajja,

Thanks dat we naar de mogelijkheden kunnen kijken! Hier zijn mijn gegevens:

Nadya Ros
Mobiel nummer 06XXXXXXXX
Klantnummer XXXXXXX
Adres
XXX XXXXXXXXXXXXXX XX
XXXXXX XXXXXX

Aansluitnummer 06XXXXXXXX

 

Groetjes Nadya

 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Nadya999,

Bedankt voor je reactie. Ik heb zojuist het 06-nummer en jouw persoonlijke gegevens in het bericht aangepast omdat het niet is toegestaan dit publiekelijk te plaatsen, voor je eigen veiligheid 😊. Je kan inderdaad het beste Roeqajja een privébericht sturen.

Bedankt voor je r​​​​​​eactie @abj!

Groetjes,
Amy

Hallo,

 

Helaas werd ik begin van aug. getrakteerd met €239,72 internet kosten buiten de bundel. Hoe dan? Ik heb sinds begin maart 2023 een Simyo abonnement met een kleine belbundel zonder internet. Het 06 nummer wordt gebruikt als backup wanneer mijn provider het laat afweten zoals een storing of zo. Bij het ingaan van het Simyo abonnement heb ik via de mijn Simyo account het knopje internet uitgezet. Dit omdat ik geen internet heb en zodat ik geen onverwachte kosten zou kunnen maken. Dit is ook te zien dat mijn facturen vanaf maart 2023 ook geen afwijkend gedrag heeft. Elke maand tot nu toe dezelfde factuur kosten. Wat ik niet snap waarom ik ineens internet kosten heb terwijl de knop internet in mijn Simyo account uit staat. Mijn dringende verzoek om de onterechte buiten verbruik kosten te crediteren. En ook een dringend en veel gevraagd verzoek om als iemand alleen een belbundel heeft en als mensen waarvan de internet bundel op is dat deze in een pauze stand wordt gezet om hoge kosten te voorkomen. Ik ben namelijk niet de enige klant met deze klacht.

 

groetjes Lydia

Reputatie 7

@LydiaEevee dat is een interessante zeg!

Een moderator @Amy @Roeqajja @Seren zal hierop reageren en je vragen een van hen een prive bericht te sturen, zodat zij even met je mee kan kijken.

Omdat dit nogal eens wordt vergeten terug te koppelen op het forum, ben ik wel heel erg benieuwd wat nu de oorzaak hiervan was. Dit, zodat andere forumgebruikers hier ook wat aan kunnen hebben.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @LydiaEevee,

Bedankt voor je bericht. Wow wat heftig dat er zulke hoge kosten zijn gemaakt. Uit je bericht lees ik dat je dus alleen een bel bundel hebt en dat je internet volledig uitstond. Ondanks dat je internet uitstond zijn er hele hoge kosten gemaakt. Dit is natuurlijk ongebruikelijk/niet de bedoeling en wil ik gelijk laten onderzoeken. Wil je mij alsjeblieft een privé bericht sturen met jouw 06-nummer en jouw persoonlijke gegevens? Dan kijk ik even mee met je en kijken we samen naar een oplossing. 


Groetjes,
Seren 

Reputatie 7
Badge +6

@LydiaEevee dat is een interessante zeg!

Een moderator @Amy @Roeqajja @Seren zal hierop reageren en je vragen een van hen een prive bericht te sturen, zodat zij even met je mee kan kijken.

Omdat dit nogal eens wordt vergeten terug te koppelen op het forum, ben ik wel heel erg benieuwd wat nu de oorzaak hiervan was. Dit, zodat andere forumgebruikers hier ook wat aan kunnen hebben.

Yes dit is inderdaad interessant en absoluut niet de bedoeling. Ik zal dit laten onderzoeken en de oorzaak delen wanneer dit bekend is!

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @LydiaEevee en @RicoK,

Even een update. Ik heb navraag gedaan bij onze technische afdeling zoals beloofd.

De technische afdeling geeft aan dat het waarschijnlijk kwam door een fout op het netwerk waardoor de optie '’internet'’ niet goed uit stond. Dit is nu hersteld en de kosten zullen volledig worden vergoed in dit geval.

Groetjes,
Seren

@Seren bedankt voor je inzet. Ben blij met de geboden oplossing.

 

groetjes Lydia

Reputatie 7
Badge +6

Graag gedaan @LydiaEevee!

Misschien is het inderdaad handig om je internet uit te zetten op je telefoon als je dit toch niet gebruik zoals @abj voorstelt. Goede tip @abj!

Reputatie 7

Graag gedaan @LydiaEevee!

Misschien is het inderdaad handig om je internet uit te zetten op je telefoon als je dit toch niet gebruik zoals @abj voorstelt. Goede tip @abj!

@Seren als ik jou was, had ik voor of na ‘inderdaad’ de toevoeging van ‘ook’ gedaan. Door jouw reactie kun je het gevoel krijgen alsof Simyo hun misser en de verantwoordelijkheid afschuift. Als de optie ‘internet uit’ wordt ingeschakeld mag je er van uit gaan dat dit ook zo is! Tenzij er natuurlijk iets anders aan de hand was, want zo zeker was je eerdere reactie niet namelijk……

Reputatie 7

@abj natuurlijk voorkomen is beter, zolang Simyo maar niet een verantwoording afschuift. De kosten die onterecht worden gemaakt door een gebruiker komen voor rekening van Simyo. Dus Simyo moet er voor zorgen dat haar systemen op orde zijn en zich niet verschuilen achter…..

Reputatie 7

@abj zoals je wil.

Misschien dat @RicoK de reactie net als ik ook niet snapt.... Feit is dat het via Simyo uitzetten van internet op netwerkbasis  uitzetten is en er definitief geen internet gebruik kan en mag zijn.  Simyo is verantwoordelijk voor een goede werking van de systemen. 

Reputatie 7

Bedankt @Friesian, dat is nou precies waar ik op doel.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @RicoK, @Friesian, @abj,

Snap dat dit vraagtekens oplevert. Misschien had ik het inderdaad iets anders kunnen verwoorden in mijn bericht. Het was niet de bedoeling om de verantwoordelijkheid in dit geval af te schuiven op de klant. 

Het komt zelden voor dat er iets mis gaat op het netwerk bij aansluitingen. In het geval van @LydiaEevee was dit net zo. Gelukkig is het nu inmiddels opgelost. 

Groetjes,
Seren

Reageer