Skip to main content

.

Beste moderators,



Na het inzien van mijn factuur van de maand juli 2013 vraag ik jullie aandacht voor het volgende.



Op vrijdag 26-07-2013 heb ik vanuit Duitsland meerdere malen telefonisch contact opgenomen met de Klantenservice 1200 om mijn internet in het buitenland werkend te krijgen. Omdat dit niet lukte heb ik derhalve op verzoek van de Klantenservice meerdere malen (terug) moeten bellen als het internet niet aan de praat was gekomen. Eenmaal 's avonds in het hotel bemerkte ik een tot stand gebrachte dataverbinding. Al bij het eerste telefoongesprek van de 4 in totaal werd mij duidelijk gemaakt dat het bellen naar 1200 óók vanuit het buitenland gratis was, hetgeen ik, omdat ik dit niet wist, uiterst plezierig vond.



Echter, wat zie ik nu op mijn factuur over de maand juli 2013 in rekening gebracht staan? Deze 4 telefoongesprekken als volgt gespecificeerd:



26-07-2013  12:51  Gesprek naar 0031612001399  00:03:51  € 1,11

26-07-2013  13:30  Gesprek naar 0031612001399  00:09:58  € 2,89

26-07-2013  13:44  Gesprek naar 0031612001399  00:09:52  € 2,87

26-07-2013  14:58  Gesprek naar 0031612001399  00:11:26  € 3,32



Dit is een totaal van € 10,19 excl 21% BTW. De duur van de telefoongesprekken laat ook zien dat er niet vanuit werd gegaan dat deze gesprekken naar 1200 vanuit het buitenland kosten met zich meebracht.......



Wat is hier nu 'mis gegaan'? Zijn deze kosten abusievelijk in rekening gebracht? Of had de gesprekspartner van Simyo, ik heb er twee gehad, mij verkeerd geïnformeerd?



Graag verneem ik een uitleg en/of nog beter een creditering van deze ten onrechte bij mij in rekening gebrachte kosten.
De tarieven pagina zegt:

Bellen naar.....

1200 vanuit het buitenland



Tarief:

Tarief bellen naar Nederland vanuit betreffende zone



De buitenlandse tarieven pagina zegt:

Tarieven voor bellen tussen de verschillende zones:

Van Zone 1 naar Zone 1 & Nederland: € 0,29 per minuut (per seconde verrekend met een minimum van 30 seconden.)



Dus volgens de tarieven pagina klopt dit als een bus! De twee gesprekspartners kennen kennelijk niet de tarieven. Foei!
Jouw links laten inderdaad zien dat mijn buitenlands belkosten naar 1200 terecht en correct in rekening zijn gebracht.



Dan vind ik het heel jammer en ook wel kwalijk dat ik bij het eerste (of het tweede) gesprek van de vier in totaal verkeerd ben geïnformeerd. :mad: Want zoals ik al aangaf aan de gespreksduur valt niet te herleiden dat of ik of mijn Simyo-gesprekspartner er vanuit ging dat deze gesprekken geld gingen kosten......



Simyo, graag jullie reactie!
...dus zullen zij -uit hun eigen spaarpotje / -varkentje- die € 10,19 excl 21% BTW moeten betalen. :mad:



Heb je namen, adressen, telefoon- en sofinummers?:D
Telefoonnummers: 1200, 1200, 1200 en 1200

En de namen zal Simyo uit de logs kunnen halen die zij van elk gesprek bijhouden. 🆒
Beste moderators,



Na het inzien van mijn factuur van de maand juli 2013 vraag ik jullie aandacht voor het volgende.



Op vrijdag 26-07-2013 heb ik vanuit Duitsland meerdere malen telefonisch contact opgenomen met de Klantenservice 1200 om mijn internet in het buitenland werkend te krijgen. Omdat dit niet lukte heb ik derhalve op verzoek van de Klantenservice meerdere malen (terug) moeten bellen als het internet niet aan de praat was gekomen. Eenmaal 's avonds in het hotel bemerkte ik een tot stand gebrachte dataverbinding. Al bij het eerste telefoongesprek van de 4 in totaal werd mij duidelijk gemaakt dat het bellen naar 1200 óók vanuit het buitenland gratis was, hetgeen ik, omdat ik dit niet wist, uiterst plezierig vond.



Echter, wat zie ik nu op mijn factuur over de maand juli 2013 in rekening gebracht staan? Deze 4 telefoongesprekken als volgt gespecificeerd:



26-07-2013  12:51  Gesprek naar 0031612001399  00:03:51  € 1,11

26-07-2013  13:30  Gesprek naar 0031612001399  00:09:58  € 2,89

26-07-2013  13:44  Gesprek naar 0031612001399  00:09:52  € 2,87

26-07-2013  14:58  Gesprek naar 0031612001399  00:11:26  € 3,32



Dit is een totaal van € 10,19 excl 21% BTW. De duur van de telefoongesprekken laat ook zien dat er niet vanuit werd gegaan dat deze gesprekken naar 1200 vanuit het buitenland kosten met zich meebracht.......



Wat is hier nu 'mis gegaan'? Zijn deze kosten abusievelijk in rekening gebracht? Of had de gesprekspartner van Simyo, ik heb er twee gehad, mij verkeerd geïnformeerd?



Graag verneem ik een uitleg en/of nog beter een creditering van deze ten onrechte bij mij in rekening gebrachte kosten.




Hi RicoK,



Ik ga hier voor je induiken en kom hier later op terug.



PS: €10,19 is incl BTW, scheelt je toch al snel 21%
-Ernst, alvast bedankt.



Excuses voor mijn BTW misrekening. De specificatie laat, zoals jij al aangeeft, inderdaad de kosten inclusief de BTW zien. Verwarrend hoor die 'consumentenfacturen'....;)
-Ernst, alvast bedankt.



Excuses voor mijn BTW misrekening. De specificatie laat, zoals jij al aangeeft, inderdaad de kosten inclusief de BTW zien. Verwarrend hoor die 'consumentenfacturen'....;)




Excuses aanvaardt 😉
Beste RicoK,



Je gesprekken met de telefonische klantenservice zijn teruggeluisterd. (Goeie stem, zoek je nog ander werk? ;))



Gelukkig weten we nu welke collega hier extra getraind moet worden op de tarieven voor de klantenservice vanuit het buitenland.



Ik zal de volledige €10,19 incl. BTW crediteren op je volgende factuur.



In elk geval bied ik namens de telefonische klantenservice mijn welgemeende excuses aan. Ik hoop dat ik je naar tevredenheid geholpen heb 🙂
Hallo Ernst,



Ik ben een tijdje minder/niet aanwezig geweest op het forum. Ik heb hierdoor je reactie gemist, maar werd weer aan mijn topic herinnerd door de creditering van € 10,19 op de factuur van augustus. Mijn hartelijke dank hiervoor! :D



Jij en Simyo hebben mij naar volle tevredenheid geholpen! :D



Dank voor je compliment :rolleyes:. Maar, nee, op dit moment ben ik niet op zoek naar ander werk. Ben erg gelukkig met mijn huidige (wel erg drukke) baan.
Hallo Ernst,



Ik ben een tijdje minder/niet aanwezig geweest op het forum. Ik heb hierdoor je reactie gemist, maar werd weer aan mijn topic herinnerd door de creditering van € 10,19 op de factuur van augustus. Mijn hartelijke dank hiervoor! :D



Jij en Simyo hebben mij naar volle tevredenheid geholpen! :D



Dank voor je compliment :rolleyes:. Maar, nee, op dit moment ben ik niet op zoek naar ander werk. Ben erg gelukkig met mijn huidige (wel erg drukke) baan.




Hi RicoK,



Welkom terug dan!



Ik ben blij dat je blij bent. Daar wordt jij dan op jouw beurt vast weer blij van 😉

Reageer