Skip to main content
Beantwoord

Komt mijn betalingsregeling te vervallen als de incasso van nieuwe factuur mislukt?

• February 4, 2026
  • 2 reacties
  • 35 Bekeken

Forum|alt.badge.img+1

Goededag!

Er is mogelijk een probleem met de gemaakte betalingsregeling.

Ik heb iets teveel kosten gemaakt in een maand dat oploopte naar een factuur van 145.xx euros.

nu ik mij realiseer dat ik nooit op tijd ga kunnen betalen heb ik vandaag via de telefoon contact opgenomen met Simyo om een betaalregeling te maken, dit ging soepel zonder problemen, goede klantenservice.

nu is de betalingsregeling goedgekeurd en komt daarvan een bevestiging binnen naar mijn email inbox, nu is het probleem dat er in die email ineens een extra voorwaarden/text staat waar ik niet aan kan voldoen en dat is automatisch incasso.

het gaat om dit stukje text in het email bericht

’De betalingsregeling vervalt namelijk als een termijnbedrag niet op tijd betaald is, of als de incasso van een nieuwe factuur mislukt.’

ik ben van plan om gewoon mij aan de gemaakte betalingsregeling te houden, 

ik betaal altijd alle facturen via de iDeal link die simyo mij elke maand emailt, maar die link komt altijd pas nadat de automatische incasso mislukt (voor een of ander reden werkt automatisch incasso nooit voor mijn bankrekening.)

dus wat ik nu al zie mis gaan is dat straks een nieuwe factuur incasso faalt en dat de betalingsregeling dan ook vervalt zoals dat stukje text in de betalingsregeling bevestiging email aangeeft. Is dit hoe het ook daadwerkelijk gaat verlopen?

ik heb juist met opzet zo snel mogelijk contact gezogt met simyo om een regeling te treffen zodat er geen problemen ontstaan, maar nu lijkt alles alsnog om te vallen!

wat moet ik doen? Ik heb alle intentie om gewoon mij aan de afspraak te houden en ben loyaal klant betaal altijd de rekeningen.

Verder wil nog even uitdrukken dat ik aan de telefoon al duidelijk had gemaakt dat automatisch incasso altijd faalt.

Groet, Erik.

Beste antwoord door Sedat

Hoi ​@zenguy,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat je in deze situatie terecht bent gekomen, zeker als je zo je best doet om alles netjes te regelen en te betalen. Ik begrijp goed dat het vervelend is als een automatische incasso structureel mislukt en je daardoor zorgen maakt dat je betalingsregeling komt te vervallen.

Volgens de informatie die ik heb geldt dat je bij een lopende betalingsregeling geen nieuwe openstaande facturen mag hebben. Als de automatische incasso van een nieuwe factuur mislukt, ontstaat er een nieuwe openstaande factuur. Je kunt dan uitgaand worden geblokkeerd totdat deze factuur is betaald. De betalingsregeling vervalt echter niet direct alleen omdat de incasso is mislukt.

Zolang je de nieuwe factuur snel betaalt via de iDEAL-link die je ontvangt kun je problemen voorkomen en blijft je betalingsregeling in stand.

Mocht je nog vragen hebben of hulp nodig hebben, laat het gerust weten.

Groetjes,
Sedat

2 reacties

Sedat
Moderator
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • antwoord
  • February 5, 2026

Hoi ​@zenguy,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat je in deze situatie terecht bent gekomen, zeker als je zo je best doet om alles netjes te regelen en te betalen. Ik begrijp goed dat het vervelend is als een automatische incasso structureel mislukt en je daardoor zorgen maakt dat je betalingsregeling komt te vervallen.

Volgens de informatie die ik heb geldt dat je bij een lopende betalingsregeling geen nieuwe openstaande facturen mag hebben. Als de automatische incasso van een nieuwe factuur mislukt, ontstaat er een nieuwe openstaande factuur. Je kunt dan uitgaand worden geblokkeerd totdat deze factuur is betaald. De betalingsregeling vervalt echter niet direct alleen omdat de incasso is mislukt.

Zolang je de nieuwe factuur snel betaalt via de iDEAL-link die je ontvangt kun je problemen voorkomen en blijft je betalingsregeling in stand.

Groetjes,
Sedat

Forum|alt.badge.img+1
  • auteur
  • Beginner
  • February 5, 2026

Hoi ​@zenguy,

Groetjes,
Sedat

Ok, ik ga wanneer de ideal links komen direct betalen. Hoop dat alles dan gewoon goed gaat.

zou zonden zijn als alles kapot loopt op een technisch probleem ookal zijn mijn intenties goed.

Dank Sedat!