.

Beantwoord

Klantvriendelijkheid op en top?

  • 4 October 2014
  • 7 reacties
  • 298 Bekeken

Badge +2
In de vakantie ben ik blijkbaar ver boven mijn bundel uitgeschoten, deels bewust deels onbewust.
Afijn voor de gevolgen draai ik natuurlijk zelf op wat logisch is. 

De factuur die normaal rond de 25 euro per maand ligt was dit keer 76 euro. Even schrikken maar oké.
Echter zit ik net met een betalingstermijn die voor m'n salarisbetaling eindigt. Ik heb dan ook vriendelijk gevraagd aan Simyo of ik slechts een paar dagen (dus niet een paar weken maar een paar dagen)  uitstel kon krijgen zodat ik de factuur meteen kon voldoen.

Maar Simyo blijft stug volhouden dat er helemaal niks mogelijk is en dat ik dat maar met het incassobureau moet gaan regelen als het zo ver is. Ja hallo? Moet ik dus eerst mezelf een nog grotere strop aanjagen voor er eens wat te regelen valt?
Wat is dit dan voor een beleid? Ik dacht dat Simyo juist voor het klantvriendelijke ging. 
http://i57.tinypic.com/2lihcty.png

Dus nogmaals mijn vraag aangezien ik per mail alleen maar standaard antwoorden krijg: WAAROM?
icon

Beste antwoord door Ernst 7 October 2014, 17:18

Bekijk originele reactie

7 reacties

Badge
nou simyo,laat je nu van beste kant zien.......
Badge +2
Inmiddels nog steeds niks opgeschoten. De betaalbereidheid is er nog steeds, alleen het gaat simpelweg niet op tijd.
Er zou na 18 otober (ik kan rond 25 oktober betalen) een tweede herinnering zijn met 5 euro administratiekosten. Nou prima, maar nu blijkt dus dat ik dan ook eenzijdig wordt afgesloten. Zo snel al. Welke provider heeft zo'n beleid!?
Ik snap dat je als bedrijf je klanten vrij strak wilt houden om een grote schadepost aan wanbetalers te krijgen, maar kom op zeg. Is 7 dagen uitstel al te veel gevraagd?
Badge
ik raad je om die 5 e extra kosten niet te betalen,gewoon protesteren en weigeren.

en laat hier uiteraad weten hie dat afgelopen was.
Badge
hier vind je info hoe je klacht kan indienen
https://www.consuwijzer.nl/telecom-post/internet/klachten
Reputatie 5
Badge +11
Hi ColinC, welkom op het Simyo forum!

Inmiddels hebben we ook al via Twitter contact en hebben we ook geprobeerd elkaar telefonisch te bereiken.
Maar weet je, het ding is met de betaalprocedures dat dit voor alle klanten die we hebben vastligt. Het is in handen bij een andere partij die dit voor ons naar tevredenheid afhandelt.

Het kan natuurlijk een keer gebeuren dat er niet geïncasseerd kan worden. Misschien was de rekening te hoog, je saldo te laag, maakt eigenlijk niet uit; kan gebeuren.
Je krijgt dan een paar dagen later een mailtje met een betaalherinnering die je nog twee weken de tijd geeft om te betalen. Zonder verhoging.
Wanneer je daar niet aan voldoet krijg je een tweede betaalherinnering en wordt je aansluiting eenzijdig geblokkeerd.
Ook komen er dan administratiekosten bij.

Zodra ik op Enter druk zal ik je ook nog even bellen, dat maakt wat meer duidelijk hoop ik.
Badge +2
Inmiddels -gelukkig- naar tevredenheid opgelost en is het hele verhaal erachter duidelijk geworden. Bedankt!
Reputatie 5
Badge +11
Graag gedaan, ColinC 🙂

Reageer