Skip to main content
Hallo, dit is voor het eerst dat ik een forum ergens voor gebruik, dus vergeef me indien ik iets fout doe.



Een tijdje geleden heb ik via de website mijn internetbundel aangepast van 1000 mb naar 200 mb. Niets bijzonders zou je zeggen. Toen ik mijn eerste factuur kreeg zag ik dat ze beiden werden geïncasseerd. Ik heb toen gelijk gemaild dat dit niet de bedoeling was en kreeg naar een paar dagen antwoord dat het geregeld zou worden. Nou mooi niet dus. Ik weer aan de bel getrokken het verzoek om het aan te passen. Ik kreeg toen een een of ander raar verhaal dat ik het teveel betaalde bedrag al eerder had terug ontvangen (voor de wijzigingsdatum dus!!!). Vervolgens vraag ik om telefonisch contact met mij op te nemen zodat we de zaak kunnen oplossen, bellen met simyo had ik zelf geprobeerd maar daar was geen doorkomen aan. Toen werd het heel lang stil. Ik heb toen maar het volledige factuurbedrag gestorneerd en meteen het (juiste)verschuldigde bedrag overgemaakt naar Simyo en notabene simyo hier ook nog eens van op de hoogte gebracht. Afgelopen week kreeg ik een mailtje, helaas geen belletje. Het klopte ik had gelijk, het teveel betaalde bedrag zal worden verrekend met de komende factuur. Zoals van een trouwe klant verwacht mag worden heb ik natuurlijk meteen teruggemaild, dat er niets verrekend hoeft te worden omdat ik dat zelf al had gedaan via de stornering.



Je zou denken opgelost...........



Helaas, inmiddels ligt er een tweede betalingsherinnering in de mailbox, het volledige gestorneerde bedrag zou nog open staan. Op dit moment heb ik nog wel een aansluiting, maar vrees dat het niet lang meer gaat duren. Binnenkort zal de lijn wel geblokkeerd worden.



Nou gaat het slechts om een paar euro, maar daar gaat mij het niet om. Het is het principe hoe grote bedrijven zomaar lukraak onjuiste bedragen incasseren. Bovenstaande heeft mij doen besluiten om eens een forum op te zoeken, een andere mogelijkheid om tot een oplossing te komen zie ik niet meer namelijk.
Welkom op het forum Ries77,



Ik heb je aansluiting nav bovenstaande reactie even bekeken. Ik zie dat er inmiddels 9,95 euro in mindering is gebracht op je komende factuur. De teveel in rekening gebrachten kosten worden dus verrekend op je december factuur. Ik heb je daarom een email gestuurd waarin we vragen de resterende kosten te betalen. Excuses voor het ongemak.



Groetjes,



Alex
hallo Alex,



Vandaag krijg ik een laatste waarschuwing anders sluiten jullie mij per 31 december af en sturen jullie een deurwaarder. Mooie boel is dat jullie maken er een potje van zijn niet in staat om de boel op te lossen maar wel dreigen met een incassobureau. Niet er klantvriendelijk of wel soms?



Ik heb op 24 december om 14.41 onderstaande mail van jullie gehad.

Wij zullen de coulance die is toegevoegd aan de december factuur overhevelen naar uw oktober factuur. Hiermee komen de incassokosten te vervallen. U kunt ervan uitgaan dat dit probleem hiermee is verholpen.



Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.



Met vriendelijke groet,

Esma



kun je je voorstellen dat ik nu lichtelijk gefrustreerd raak?
Hey Ries77,



Onze excuses voor de verwarrende communicatie. Ik heb onze financiele afdeling per direct de bewuste factuur dicht laten boeken.

Reageer