Skip to main content
Waarom krijgt het ene abonnement wel een melding als 50% van zijn verbruik is geweest en het andere niet? Mijn zoon krijgt de melding: Hallo, je hebt 50% van je internetbundel verbruikt. Tip: hou je verbruik goed in de gaten met een MB meter, zo voorkom je buitenbundel kosten. Groet Simyo. Ik kan nergens vinden waar ik dit kan instellen, zou ik graag doen. Graag jullie antwoord!
Hoi Lohen,



Welkom op het Simyo Forum!



Ik mag je even van dienst zijn vanmorgen want het is zaterdag.

Heb je nog geen mb meter op je toestel staan? Wil je deze wel?

Als je een telefoon met android of IOS hebt wordt dit al gedeeltelijk bijgehouden. Maar een MB meter is nog naukeuriger.



Wil je een advies welke je het beste kan nemen en waar je deze het beste kan downloaden?

Ik snap je vraag eigenlijk niet zo goed?
Fijn als je me aangeeft welke MB meter ik het beste kan kiezen en hoe ik dat moet doen. Ik heb een Iphone4S. Mijn vraag was eigenlijk dat ik de melding die me zoon krijgt (als hij de helft van zijn bundel heeft verbruikt en met de tekst zoals ik noemde van Simyo), ook wil ontvangen en ik niet kan vinden hoe ik dat kan regelen.
Hoi Lohen,



Wat jij wilt is eigenlijk niet te regelen.

Je kunt het beste Mijn Simyo dan goed in de gaten houden!



Ook deze blog lezen is een aanrader!

https://www.simyo.nl/blog/krijg-inzicht-het-datagebruik-van-je-apps/
Maar hoe kan het dat mijn zoon dat wel krijgt per sms? Dat snap ik dan echt niet. Hij heeft een vergelijkbaar abonnementje bij Simyo met letterlijk deze tekst: Hallo, je hebt 50% van je internetbundel verbruikt. Tip: hou je verbruik goed in de gaten met een MB meter, zo voorkom je buitenbundel kosten. Groet Simyo.
Hoi Lohen,



Dat komt omdat het SMS binnen komt op de aansluiting welke het omgaat.

Het wil zeggen dat je nog 50% van je bundel hebt en dat je moet opletten dat je niet buiten de bundel gaat.



Snap je hem nu wel?
Hoi Lohen,



Goed dat je je vraag hier stelt.



Bij alle Sim Only abonnement worden notificatieberichten per sms verstuurd zodra je je bundel voor de helft of je bundel helemaal verbruikt hebt. Dit is automatisch ingesteld. Je hoeft dus hiervoor niets te doen :)



Ik zie dat je bij ons twee aansluitingen op je naam hebt staan. Als ik het goed heb gebruikt je zoon de aansluiting met de 1000 MB bundel. Volgens de gegevens heeft hij het sms’je op 16 maart ontvangen. Dit was het moment dat hij op de helft van zijn bundel.



Jij hebt telkens genoeg aan de 500 MB dat bij jouw aansluiting hoort. Mocht je een keer op 50% of 100 van je bundel zitten dan ontvang je ook een waarschuwing sms van ons :)





Ik hoop dat je vraag hiermee beantwoord is.





@maikel.twinnie, bedankt voor het meedenken.
Kijk nou snap ik het weer! Dank je wel!
Hoi Lohen,



Fijn om te lezen.! En dankjewel voor je terugkoppeling:D

Reageer