Skip to main content
Na het bekijken van mijn faktuur ontdek ik ontvangst van 65 sms in het buitenland vanaf nr. 0653 1313 1313. Heb op het forum gelzen dat dit vaker voorkomt. Is het mogelijk om de kosten hiervan terug te vorderen.



Alvast bedankt voor de terugkoppeling.
Hoi Switynk, welkom op het Simyo forum :)



Ik heb het topic met je vraag verplaatst naar het forum onderdeel Factuur. Daar is je vraag makkelijk te vinden voor forumbezoekers met eenzelfde vraag.



Het nummer +3165313131313 is van onze SMS berichtencentrale. Alle SMS berichten die men verstuurd vanaf een Simyo telefoonnummer gaan via die centrale (eigenlijk een hele grote computer) naar het geadresseerde 06 nummer.

Op jouw factuur zul je ook zien dat deze SMS berichten zijn verstuurd vanuit België, Denemarken en Noorwegen. Landen van waaruit je ook gebeld hebt en gebeld bent.

Dát dit nummer +3165313131313 op je factuur verschijnt komt doordat wij eerder verwerken dat je hebt ge'smst vanuit het betreffende land dan de lokale provider de geadresseerde kan doorgeven.



Wat ons betreft zijn dit dus verstuurde SMS berichten die in rekening zijn gebracht en kunnen we die kosten niet crediteren.



Heb ik het zo duidelijk uit kunnen leggen?
Ook op mijn factuur staat 15 keer SMS naar 0031653131313 in de periode van 1 t/m 9 augustus.

Ik was toen in het buitenland, maar heb in die periode slechts twee SMS verstuurd. Waarom staat er 15 keer vermeld?
Hoi JanTof, welkom op het forum van Simyo!



Hoe het kan dat je 15 sms'jes ziet in plaats van de 2 die je dacht verstuurd te hebben, dat weet ik niet helaas.



Wat ik wel weet, is dat we dit verbruik rechtstreeks van het netwerk van de simkaart uit je telefoon hebben binnengekregen. Onze simkaart kan niet uit zichzelf een sms sturen, dit gebeurt alleen wanneer je telefoon hier opdracht toe geeft.



Wat ik daarnaast zie in je verbruik is dat op sommige momenten de sms'jes met maar een paar seconden ertussen zijn verstuurd. Dit gebeurt wanneer het bericht uit meer dan 160 tekens, dan worden het meerdere sms'jes.



Ook is het zo dat wanneer je bijvoorbeeld emoticons/smileys of speciale leestekens zoals è, é, ë gebruikt de maximale lengte van een sms afneemt, namelijk van 160 tekens naar 70 tekens.



Misschien kan je een verdere verklaring over deze sms'jes vinden in de Verzonden Items-map van je telefoon? 🙂
Beste mensen van Simyo,



Het is misschien handig om ergens te vermelden dat wanneer je smileys gebruikt, je sms naar het buitenland korter wordt. 

Ik heb nu erg veel extra kosten omdat ik dit niet wist en het ook nergens kon vinden. 
Hoi Marvanl, welkom op het Simyo forum :)



Het is niet enkel zo dat een SMS naar het buitenland korter wordt, ook een SMS binnen Nederland wordt korter wanneer je een emoticon gebruikt.

En dit is niet alleen maar bij emoticons, maar ook bij speciale letters als bijvoorbeeld ë en ï.



Het is niet aan Simyo om aan te geven welke en hoeveel tekens je per SMS bericht kunt sturen. Om onze klanten tóch een beetje op weg helpen wordt er wel open over gediscussieerd op dit forum.



Op een pagina als deze vind je iets meer technische en achtergrond informatie over SMS.



Heb ik je zo duidelijk wat meer uitleg gegeven?

Reageer