Skip to main content
Mijn telefoon is gestolen en heb een bewijs nodig dat ik mijn SIM-kaart geblokkeerd heb. Ik heb 1 á 2 dagen erna een nieuwe SIM-kaart aangevraagd waarmee de oude automatisch geblokkeerd wordt (toch?).



Kunnen jullie me hiermee helpen? Merci.



Groetjes,



Dennis
Uhm....je simkaart blokkeren doe je zelf in je ''Mijn Simyo' omgeving of via de klantenservice. Het liefst echt zo snel mogelijk nadat de telefoon gestolen is.

Als je een nieuwe simkaart aangevraagd hebt, betekent dat niet dat de oude per direct 'geblokkeerd' is. Als de nieuwe binnen is -na een paar dagen- en je deze activeert, zal de oude niet meer werkend zijn. Dat is dus wat anders als blokkeren. Kortom: officieel heb je dus niet je simkaart geblokkeerd.

Misschien dat een Simyo moderator hier wat mee kan.
Hoi Djm,



Wat vervelend dat je telefoon is gestolen 😞 Ik snap dat je bewijs nodig hebt voor de verzekering, bijvoorbeeld. Ik heb je aansluiting er meteen bij gepakt, en ik zie inderdaad staan dat jij op 26 juli een nieuwe simkaart besteld hebt. Je hebt deze vervolgens op 27 juli meteen geactiveerd, waardoor de oude simkaart automatisch inactief werd. Dit is echter niet hetzelfde als het actief blokkeren van de simkaart. Je kunt namelijk meteen nadat er sprake is van diefstal, je simkaart (online) de status 'Gestolen' geven. Dan is de simkaart per direct geblokkeerd - ook terwijl jij je nieuwe simkaart bestelt en activeert.



Ik wil je best een bewijs mailen waarin staat dat je een nieuwe simkaart besteld hebt, maar meer dan dat bevat die informatie niet. Het zegt niet dat de simkaart geblokkeerd is vanwege diefstal, bijvoorbeeld. Wil je dit alsnog hebben?



Ik hoor graag van je!



@ De Leon: Dankjewel voor je toevoeging! 🙂



Groetjes,

Jihane
Ja die simkaart was uberhaupt niet werkende buiten NL, dus er was geen reden voor het blokkeren. En ik had een andere simkaart erin zitten maarja bureaucratie van NL, ik moet als nog zo'n bewijs inleveren. THanks voor de hulp iig!
Hoi djm,



De bureaucratie, daar lopen meerderen tegen aan! Enorm vervelend soms, maar wel begrijpelijk.



Helaas is het niet mogelijk om je te voorzien van een e-mail waarin de simkaart was geblokkeerd in verband met diefstal. Wel kan ik je voorzien van een bewijs dat je een nieuwe simkaart hebt aangevraagd. Is dit wel voldoende als bewijs?



Dat de oude simkaart sowieso wordt geblokkeerd bij activeren zegt niets over de situatie van de vorige simkaart. Een aanvraag voor een nieuwe simkaart kan namelijk meerdere redenen hebben. Een nieuw toestel, diefstal, defecte simkaart, etc.



Laat je het weten?



Groetjes,

Ilias
Ik zou het geen bureaucratie willen noemen, wel controle. Helaas......helaas maken mensen het er zelf naar dat dit allemaal moet. Er wordt zoveel fraude gepleegd. Yep mensen, dan heb ik een scoop voor jullie.....in Nederland proberen meer mensen dan ons lief zou moeten zijn, verzekeraars op te lichten. Misschien wisten jullie dat nog niet? 😉 En daar moeten de goeien, zoals djm, onder lijden. Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen. 😛
Hoi De Leon,



Haha, je hebt gelijk! Verzekeringsmaatschappijen willen controleren of het verhaal klopt. Ergens inderdaad ook gewoon begrijpelijk, aangezien er genoeg mensen zijn die er anders misbruik van zouden maken.



Groetjes,

Jihane

Reageer