Skip to main content

.

Bericht verwijderd tot m'n gebruikersnaam is veranderd wegens privéredenen. 🙂
Hoi Koalababy,



Welkom op het Forum!



Ik zie dat Asma jou al heeft geholpen in dit topic https://forum.simyo.nl/over-simyo-en-het-simyo-forum-80/nieuwe-gebruikersnaam-41097.



Ik wens je een fijne dag!



Groetjes,

Ashweeta
Dag Simyo,



Ik keek net even op mijn overzicht om te zien hoe 't zat met mijn resterende mb's. Wat blijkt? Ik heb

een rekening van 90 euro (76 eu buiten bundel gebeld). M'n mind ging van 'Shit,

hoe dan?!' naar 'Oh, ja...' Verhaaltje incoming.



Ik heb een vriendin met PTSS die een paar maanden in het buitenland studeert. Ze heeft last van

paniekaanvallen die vervolgens, (in haar geval dodelijke) astma-aanvallen

kunnen triggeren. Heb d'r eerder al een paar x bij haar thuis op bed gevonden

met het pompje in haar hand, geen kracht om het naar haar mond te brengen. Uit

haar mond kwamen piepende geluiden. Dat zijn momenten dat je er alles voor zou

geven om die persoon te redden.



Inmiddels zit ze dus in het buitenland - om haar te beschermen noem ik het land niet, jullie kunnen dit

checken - en daar gaat het best oké met haar. Maar dit weekend waren we aan het

videobellen via WhatsApp en toen ging het niet zo goed. Op een gegeven moment

werd ze stil en het leek alsof ze in shock was. Dit herkende ik: in dit soort

situaties kan het of tot een paniekaanval komen, of ze komt weer tot zichzelf.



Ik dacht; zo lang we elkaar zien via de telefoon en ik tegen d'r blijf praten komt het wel goed. Niet lang

daarna werd de verbinding verbroken. In eerste instantie dacht ik: 'Oh, d'r

telefoon is uit, zal vast wel goed komen.' Dat gevoel mengde zich steeds meer

met twijfel en zorgen. Dus ging ik haar maar bellen. Constant. Volgens mij heb

ik 13 keer op het groene telefoontje gedrukt. Geen antwoord.



Haar telefoon ging wel over elke keer. Althans, dat dacht ik. Wat bleek was dat ik na anderhalve beep constant de voicemail kreeg. In mijn paniek en zorgen merkte ik niet dat bellen geen effect had en dat haar telefoon leeg was. "Maar dan zou ze 'm toch

opladen?", schoot door m'n hoofd. Dus er moest iets mis zijn!



Toen heb ik het nummer weten te vinden van het huis waar ze woont. Gelukkig nam de huisbazin (met

gebrekkig Engels) op, die ik vervolgens bijna een kwartier heb moeten uitleggen

wat de situatie precies was. Ze zou andere mensen in het huis bellen om op haar

kamer te gaan kijken.



Uiteindelijk is alles goed afgelopen. Ze kreeg wel een aanval, maar had na zoeken op tijd haar pompje

gevonden. Ik opgelucht :)



Tijdens mijn gestress en gebel was ik helemaal niet bezig met eventuele belkosten. Die bedragen dus 75 euro meer dan normaal. En gewoonlijk doe ik hier niet moeilijk over. Ik ben wel vaker over

mijn bundel gegaan, vooral met internetten en ik accepteerde altijd dat dit

mijn schuld was.



Maar nu zit ik erg krap bij kas en ik kan die rekening van 90 euro nu echt niet gebruiken. Daarom vraag ik

jullie of er misschien iets geregeld zou kunnen worden gezien de situatie. Het

is niet zo dat ik nu te lang naar Spotify heb geluisterd of lui ben geweest met

het overschakelen naar WiFi in de trein/bus. Ik zou het echt, echt heeeeeeeeel

erg appreciëren.



Als het nodig is om de authenticiteit van dit verhaal te bevestigen is dat geen probleem. Doe ik graag

via PM!



In ieder geval bedankt voor

het lezen.



Groetjes,



Koalababy
Hoi Koalababy,



Jeetje zeg! Dat moet schrikken zijn geweest. Ik snap heel goed dat je zo vaak hebt geprobeerd om haar te bereiken. Gelukkig is het je uiteindelijk gelukt en ben je met de schrik vrij gekomen.



De kosten zijn terecht, daar is geen twijfel over mogelijk, maar de kosten zijn wel ontstaan onder speciale omstandigheden. Ik snap heel goed dat je zo vaak hebt proberen te bellen, en dat je eigenlijk niet bij de kosten stilstond. Het bellen naar de voicemail kost namelijk ook gewoon belminuten of buitenbundelkosten zoals hier het geval is.



Vanwege de speciale omstandigheden zal ik de kosten van de verbindingen met de voicemail voor je vergoeden. De kosten voor het daadwerkelijke gesprek zullen wel blijven staan. Ben je blij met deze oplossing?



Groetjes,

Caspar
Hoi Koalababy,



Jeetje zeg! Dat moet schrikken zijn geweest. Ik snap heel goed dat je zo vaak hebt geprobeerd om haar te bereiken. Gelukkig is het je uiteindelijk gelukt en ben je met de schrik vrij gekomen.



De kosten zijn terecht, daar is geen twijfel over mogelijk, maar de kosten zijn wel ontstaan onder speciale omstandigheden. Ik snap heel goed dat je zo vaak hebt proberen te bellen, en dat je eigenlijk niet bij de kosten stilstond. Het bellen naar de voicemail kost namelijk ook gewoon belminuten of buitenbundelkosten zoals hier het geval is.



Vanwege de speciale omstandigheden zal ik de kosten van de verbindingen met de voicemail voor je vergoeden. De kosten voor het daadwerkelijke gesprek zullen wel blijven staan. Ben je blij met deze oplossing?



Groetjes,

Caspar




Dat vind ik een heel fijne oplossing. Dankjewel Caspar! Echt, heel erg bedankt 🙂



Moet ik verder nog iets doen?
Hoi Koalababy,



Nee hoor 🙂 Je hoeft helemaal niets meer te doen. Wij gaan dit in orde voor je maken. Graag gedaan, namens Caspar.



Laat je het weten als je nog een andere vraag hebt?



Groetjes,

Jihane
Top, jongens
Hi Koalababy,



Namens iedereen in dit topic graag gedaan 🙂 Mocht je nog andere vragen hebben, dan weet je ons te vinden!



Groetjes,

Niels

Reageer