Beste Simyo,
Afgelopen zondag, 1e paasdag waren wij met de familie aan het bowlen. Mijn neefje van 13 is groot wielerfan en vroeg of hij het laatste stukje van de Ronde van Vlaanderen op mijn mobiel mocht kijken. Ik zag hier geen kwaad in, ik had immers wifi bij de bowling en bowling was nou eenmaal niet zijn ding.
Tot ik mijn mobiel terug kreeg. Op de een of andere manier was tijdens het kijken mijn mobiel overgeschakeld van de wifi op mobiel internet en had mijn neefje hiermee het datalimiet overschreden. Al snel zag ik dat mijn nummer geblokkeerd was omdat er al een openstaand bedrag van minimaal 100 euro zou zijn. Niet veel later volgde het 2e mailtje dat het openstaande bedrag al minimaal 250 euro zou zijn. Uiteindelijk bleken de kosten zelfs opgelopen te zijn tot 323,81 euro in slechts 52 minuten tijd. Best bizar, voor dat geld heb ik normaal 640 GB verspreid over meer dan 3 jaar en nu 323,81 euro voor 2 GB in 52 minuten.
Zoals u waarschijnlijk wel kunt raden was ons jaarlijkse Paasuitje hiermee uitgedraaid op een fiasco. Mijn broer en schoonzus allebei erg boos op mijn neefje, neefje almaar aan het huilen, opa en oma die de boel proberen te sussen en ik vooral geschokt hoe je in zo’n korte tijd zo’n hoge rekening kunt krijgen.
Ik hoop van harte dat er over deze kwestie gesproken kan worden en gezocht naar een passende oplossing. Op dit moment kijk ik nu al uit naar mijn overstap naar een andere provider en weet ik in ieder geval waar mijn neefje (en de rest van de familie) niet zijn mobiele abonnement in de toekomst af gaat sluiten.
Met vriendelijke groet,
Jesper
Beste antwoord door Amy
Bekijk originele reactie