Skip to main content
antwoord

Kan er iets gedaan worden aan de hoge kosten door hoogverbruik?

• October 6, 2025
  • 2 reacties
  • 59 Bekeken

Geen idee hoe het heeft kunnen gebeuren maar afgelopen maand binnen een korte tijd extreem veel data gebruikt? Er is dan nu ook een factuur van over €550. Ik heb nu ook het data plafond aangezet.

De waarschuwings smsje kwamen eigenlijk al te laat. Is het voor simyo niet mogelijk om zoiets te voorkomen bijvoorbeeld hetzelfde systeem hanteren zoals kpn. Bij hoogverbruik (€59 buiten bundel) een tijdelijke blokkade en dat er dan een sms moet worden gestuurd naar simyo om akkoord te gaan met de hoge kosten?

Dit is de eerste keer dat dit gebeurd en ik hoop dat het data plafond dit in de toekomst tegen houd.

Nu ook de vraag wat kunnen we doen met de factuur aangezien deze redelijk hoog uitgevallen is.

Beste antwoord door Friesian

Hoi ​@Final   

Je hebt gekozen voor Simyo dus je hebt te maken met hun voorwaarden en dat geldt voor zowel jou als Simyo. Hoge kosten zijn vervelend dat begrijp ik.

Simyo krijgt de gegevens met vertraging binnen . De simkaart wordt geblokkeerd bij meer dan €100,- in 24 uur en meer dan €250,- per week.

https://www.simyo.nl/klantenservice/factuur/hoogverbruik

De waarschuwingssms 80 en 100% zijn leidend en worden realtime gestuurd. 

Verder wil ik je als tip geven om het dataplafond alsnog te activeren mocht dat nog niet zijn gedaan. Kosten zijn €0,50 per maand, dit gaat dan de volgende maand. 

Wat voor merk en type telefoon heb je? Bij Android kun je een waarschuwing en limiet instellen.

Een moderator, een medewerker zal ook nog reageren. 

2 reacties

Friesian
  • Forum Expert
  • antwoord
  • October 7, 2025

Hoi ​@Final   

Je hebt gekozen voor Simyo dus je hebt te maken met hun voorwaarden en dat geldt voor zowel jou als Simyo. Hoge kosten zijn vervelend dat begrijp ik.

Simyo krijgt de gegevens met vertraging binnen . De simkaart wordt geblokkeerd bij meer dan €100,- in 24 uur en meer dan €250,- per week.

https://www.simyo.nl/klantenservice/factuur/hoogverbruik

De waarschuwingssms 80 en 100% zijn leidend en worden realtime gestuurd. 

Verder wil ik je als tip geven om het dataplafond alsnog te activeren mocht dat nog niet zijn gedaan. Kosten zijn €0,50 per maand, dit gaat dan de volgende maand. 

Wat voor merk en type telefoon heb je? Bij Android kun je een waarschuwing en limiet instellen.

Een moderator, een medewerker zal ook nog reageren. 

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • October 8, 2025

Hoi ​@Final,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je hiervan bent geschrokken! 

Ik zie dat je van ​@Friesian al goede uitleg en tips hebt gekregen, bedankt voor je hulp! 

Zou je mij een privébericht kunnen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan kijk ik graag wat we voor je kunnen betekenen in de gemaakte kosten.

Groetjes,
Amy