Skip to main content
antwoord

Kan er iets gedaan worden aan de hoge kosten buiten de bundel?

• September 22, 2025
  • 5 reacties
  • 56 Bekeken

Goedenacht,

Ik ben er net achter gekomen dat mijn dochter eerder vanavond internet heeft gebruikt buiten haar bundel.

Ze had een sms ontvangen dat ze door haar bundel was maar omdat ze thuis was en op de wifi zat dacht ze dat het geen kwaad kon. Ze kan zelf niet in de simyo app aangezien ik die beheer maar ik was op dat moment nog aan het werk. Toen ik later op de avond thuis kwam vroeg ze me om de extra mb's van de simyaardag te activeren. Terwijl ik die aan het zoeken was in de app zag ik ineens de extra kosten die ze blijkbaar al gemaakt had en daar schrok ik nogal van.

De wifi hier is soms instabiel en daardoor heeft ze een tijdje buiten haar bundel op internet gezeten en daarbij 305 mb verbruikt. Wat resulteert in een extra bedrag van 43,95 op de factuur. Dat is voor een schoolgaande tiener veel geld. Ik heb uiteraard meteen het dataplafond ingesteld maar is er misschien een manier om ons hierin tegemoet te komen? We hadden bijvoorbeeld het simyaardag tegoed nog niet gebruikt, is daar wellicht iets mee te doen? Ik hoor graag van u. 

Vriendelijke groet 

Beste antwoord door Friesian

Vervelend voor je dochter en jou om mee te maken ​@Mai S maar een simyaardag, kado MB's, zijn eigenlijk niet bedoeld als correctie middel voor gemaakte kosten.

Wel ff een paar tips. 

Vermeld nog ff nerk en type telefoon dat je dochter heeft. Bij wifi gebruik altijd mobiele gegevens uitzetten, alleen aan wanneer nodig. Bij IOS bestaat bijvoorbeeld wifi assistent, Android heeft ook zoiets wat inhoudt dat bj minder sterk, instabiel wifi naar mobiele gegevens wordt geschakeld. 

WiFi assistent, bij wat vroeger van Samsung kwam 'slimme netwerkwissel' uitschakelen. 

Goed dat je gekozen hebt voor het dataplafond. 

Trouwens jij beheert haar Mijn Simyo.  Heeft ze wel een datamanager app op de telefoon staan? Android heeft sowieso een ingebouwde datamanager met waarschuwing en limiet. 

En ja, Simyo ontvangt de gegevens met vertraging. De 80 en 100% SMS zijn realtime, leidend van het netwerk. 

Een moderator zal ook nog reageren. 

Succes! 

5 reacties

• auteur
  • Beginner
  • September 23, 2025

Het blijkt zelfs meer te zijn, 422 mb wat neerkomt op € 61,53.

Friesian
  • Forum Expert
  • antwoord
  • September 23, 2025

Vervelend voor je dochter en jou om mee te maken ​@Mai S maar een simyaardag, kado MB's, zijn eigenlijk niet bedoeld als correctie middel voor gemaakte kosten.

Wel ff een paar tips. 

Vermeld nog ff nerk en type telefoon dat je dochter heeft. Bij wifi gebruik altijd mobiele gegevens uitzetten, alleen aan wanneer nodig. Bij IOS bestaat bijvoorbeeld wifi assistent, Android heeft ook zoiets wat inhoudt dat bj minder sterk, instabiel wifi naar mobiele gegevens wordt geschakeld. 

WiFi assistent, bij wat vroeger van Samsung kwam 'slimme netwerkwissel' uitschakelen. 

Goed dat je gekozen hebt voor het dataplafond. 

Trouwens jij beheert haar Mijn Simyo.  Heeft ze wel een datamanager app op de telefoon staan? Android heeft sowieso een ingebouwde datamanager met waarschuwing en limiet. 

En ja, Simyo ontvangt de gegevens met vertraging. De 80 en 100% SMS zijn realtime, leidend van het netwerk. 

Een moderator zal ook nog reageren. 

Succes! 

• auteur
  • Beginner
  • September 23, 2025

Het blijkt zelfs meer te zijn, 422 mb wat neerkomt op € 61,53.

Ze heeft een Samsung S23FE

Friesian
  • Forum Expert
  • September 23, 2025

Een zeer goede keuze. Samsung  s -serie is vlaggenschip. 

Controleer of bij WiFi, instellingen, 3 puntjes rechtsboven - intelligent WiFi - overschakelen naar mobiele gegevens ,-  uit staat.

Om dit uit te zetten moet je ff mobiele gegevens inschakelen. 

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • September 23, 2025

Hoi ​@Mai S,

Bedankt voor je bericht. Oei, ik kan me voorstellen dat jullie hiervan geschrokken zijn! 

Ik zie dat je al goede tips hebt gekregen van ​@Friesian (super bedankt!!) 😊.

Zou je mij een privébericht kunnen sturen met het 06-nummer en bijbehorende persoonlijke gegevens? Dan kijk ik graag wat ik voor jullie kan betekenen in de gemaakte kosten.

Groetjes,
Amy